تقویت مشارکت جوانان در مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد

نماینده مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در استان البرز گفت: این مجمع در سال ۹۶ زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و با هدف تقویت همکاری جوانان تشکیل شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ بهمن ماه سال گذشته اساسنامه مجمع ملی سازمانهای مردم نهاد (سمن) توسط نمایندگان مجامع استانی سازمانهای مردم نهاد کشور تدوین و به تصویب رسید که پس از ۳ روز بحث و بررسی میان نمایندگان منتخب سمن های استانهای سراسر کشور، با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر ورزش و جوانان، وزیر ارتباطات، وزیر صنعت، وزیر دادگستری و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، در  مراسم اختتامیه اولین همایش مجمع ملی سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن) جوانان در شیراز به همت وزارت ورزش و جوانان رونمایی شد.

علی آبکار -نماینده مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان کشور در استان البرز- در گفت و گو با خبرآنلاین گفت: مجمع ملی سازمان مردم نهاد جوانان به منظور جلب مشارکت موثر، کارآمد و نظام مند در امور مربوط به توانمندسازی، تقویت همکاری جوانان با رعایت کامل قوانین جمهوری اسلامی تشکیل شده است.

وی با اشاره به اینکه این مجمع در سال ۹۶ تشکیل شده است، گفت:  اعضای این مجمع از نمایندگان منتخب سازمان های مردم نهاد جوانان که زیر نظر وزارت ورزش و جوانان فعالیت می کند.

آبکار افزود: در کمیسیون اشتغال و کارآفرینی مجمع استان البرز بحث سیاستگذاری در استان، ارتباط بین موارد اشتغال جوانان و تسهیل گیری امور کارآفرینی اجتماعی سازمان های مردم نهاد جوانان در راستای اقدامات مردمی صورت می گیرد.

وی در بیان اینکه در شبکه انتقال و کارآفرینی خانه جوانان استان البرز، بیش از۳۹۰ مشاوره حوزه اشتغال و برگزاری کارگاه های توانمندسازی در راستای ورود به بازار کار داشته اند، اضافه کرد: از دیگر فعالیت های بنده، تولید محتوای محتوای آموزشی جهت توانمندسازی جوانان خاص مانند معلولین، شرکت در جلسات ساماندهی امور جوانان استان، تشکیل بانک اطلاعاتی کار جوانان و کارآفرینان اجتماعی، تعامل با استارآپ ها و آموزه های استارآپی و ... بوده است.

ابکار برنامه های آینده کمیسیون اشتغال و کارآفرینی مجمع استان البرز را تسهیل گیری در راستای اشتغال جوانان، توانمدسازی بیشتر در حوزه ورود به بازار کار، ایجاد ارتباط بین سازمان های مردم نهاد جوانان و همچنین  استارآپ ها در اکوسیستم استارآپی کشور را برشمرد.

لازم به ذکر است علی آبکار، دکتری مدیریت برندسازی و بازاریابی و همچنین  سرپرست شبکه انتقال و کارآفرینی خانه جوانان استان البرز و دبیر کمیسیون اشتغال و کارآفرینی مجمع استانی البرز دارا می باشند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1222667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =