روز گذشته خبری منتشر شد که زاکربرگ، موسس و رییس فیس‌بوک در اظهارنظری گفته است فیس‌بوک از کنترل خارج شده و برای پایان بخشیدن به این وضعیت آشفته، تصمیم گرفته‌ام این شبکه اجتماعی را تعطیل کنم.

این خبر به‌سرعت در اینترنت منتشر شد و پانصد میلیون کاربر اینترنتی این شبکه اجتماعی را به حیرت انداخت. براساس این خبر، موسس فیس‌بوک در کنفرانسی خبری گفته بود: «استرس مدیریت فیس‌بوک زندگی مرا نابود کرده و باید به این اوضاع دیوانه‌وار خاتمه دهم. سایت فیس‌بوک تمام و کمال در 15 مارس / 24 اسفند امسال تعطیل می‌شود و دیگر کسی نمی‌تواند به محتوای اینترنتی صفحه خود ازجمله عکس‌ها و فیلم‌ها دسترسی داشته باشد».

ماجرا به همین پایان نیافت و زاکربرگ در گفتگوی تلفنی اختصاصی با خبرنگار ویکلی‌وورلدنیوز گفت: «فکر کنم بدون فیس‌بوک زندگی بهتر است. مردم مجبور می‌شوند از پشت رایانه‌های خود بلند شوند و در کوچه و خیابان دوستان واقعی پیدا می‌کنند».

این همه درحالی است که ویکلی‌وورلدنیوز به انتشار خبرهای مضحک و دروغ و شایعات بی‌اساس مشهور است و داستان‌های مفصلی از نامزدی جورج‌کلونی (بازیگر مشهور هالیوود) برای انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده و صحنه‌سازی مایکل‌جکسون (ستاره پاپ) برای مرگ تقلبی‌اش تا حمله فضاپیماهای بیگانه به زمین در سال 2011 را منتشر کرده بود؛ اما خبر تعطیلی پرمخاطب‌ترین وبسایت اینترنتی که به‌تازگی رتبه اول سایت‌های پربیننده کاربران آمریکای شمالی را از آن خود کرده سبب شد این خبر در صدر خبرهای تکنولوژی خبرگزاری‌ها قرار گیرد.

هرچند بسیاری از کاربران نظر دادند که این خبر شایعه‌ای بیش نیست و زاکربرگ باید یک دیوانه باشد که بخواهد وبسایتی را که هم‌اکنون بیش از 50 میلیارد دلار می‌ارزد، به همین سادگی تعطیل کند!

آخرین خبر هم این‌که ای.اف.پی 4 ساعت پیش خبر داد یکی از سخنگویان فیس‌بوک رسما هرگونه برنامه‌ای برای تعطیلی فیس‌بوک را رد کرد.
50

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 122182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 1
    شما اگر مي دونيد اين خبر مضحك هستش و مي دونيد كه سران فيسبوك هم اينو شايعه دونستند،پس چرا همچين لينكي مي زنيد؟يه كاري نكنيد كه مثل يه خبرگزاري ديگه به انزوا بريد!
  • بدون نام IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    «فکر کنم بدون فیس‌بوک زندگی بهتر است. مردم مجبور می‌شوند از پشت رایانه‌های خود بلند شوند و در کوچه و خیابان دوستان واقعی پیدا می‌کنند». گل گفته ولی سهامداران شرکتش و کسایی که از این سایت نفع مالی دارند مجبورش خواهند کرد منصرف بشه.
  • ایمان 2 IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 1
    خدا نکنه من یک عالمه از دوستایزقبلیمو از طریق فیسبوک پیدا کردم.
  • فواد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    ما نفهمیدیم از آخر میخواد تعطیل بشه یا نه با این لینک ؟ اگه میخواد بشه خوب چرا نمیشه اگه نمیخواد بشه چرا نوشتین ؟ اگر نه هم به ما چه همش در حال فیلتر شدنه........
  • بدون نام IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    1 0
    حالا هرچی خبره بده از فیس بوک بگین. اصلا چرا فیس بوک فیلتره؟
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    یه چیزیه مثل دروغ 13 خودمون اونا هم یه خالی بندی تو عید میکنن بیشتر یه شوخیه که نمیشه جدی گرفتش از جی میل و یاهوو و گوگل که غیرقابل کنترل تر نیست،توییتر چی؟؟؟ شوخیه همین
  • بدون نام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    انشاا...
  • نجومی IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    فکر نمیکنم از نظر حقوقی بتونه این تصمیم رو بگیره . از آنجایی که عکس های خصوصی و فیلم های خصوصی زیادی رو اعضا در این سایت آپلود کرده و میکنند نمیتونه چنین کاری بکنه گرچه مسلما شایعه ای بیش نیست در هر صورت من هرگز از چنین سایتهایی خوشم نمیاد چون جرایم سایبری رو تقویت و اطلاعات شخصی افراد رو حراج میکنه
  • بدون نام IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    فیس بوک ....نباید تعطیل شود. ...
  • قاسم IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۰
    0 0
    همه این حرف ها فقط برای جلب كاربران و امدن در سر تیتر روزنامه هاست كه یك كار روانشناسیه! به این صورت كه خیلی ها با شنیدن این خبر تحریك میشن و حتی ممكنه تعداد افراد بیشتری عضو این سایت ها بشن این عمل مدیر فیس بوك هم فقط كمك به صنعت این نوع سایتهاس بعضی وقتها تبلیغات معكوس و بد نتیجه فوق العاده ای میده البته اگه حساب شده باشه مثلا از یه طرف سال 2012 رو پایان دنیا میگن در حالی كه همون سال قراره انتخوابات ریاست جمهوری امریكا اتفاق بیافتد
  • بابک IR ۰۵:۴۳ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۲
    0 0
    هر وقت گوگل و یاهو و اینترنت تعطیل شد فیس بوک هم تعطیل میشه
  • پریناز IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۲۴
    1 0
    وای نه ... من تازه دوستامو پیدا کردم :( فیس بوک خیلی خوبه آدمها رو خیلی به هم نزدیک می کنه.
  • علی US ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۰۱
    0 0
    ok