بارندگی در اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد/ بارش ۱۰ سانتی‌متری برف در فریدون‌شهر

بارش باران و برف در استان اصفهان که از روز یک شنبه آغاز شده است تا پایان هفته ادامه دارد و دمای هوای اصفهان نیز به زیر صفر درجه سانتیگراد خواهد رسید.

به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر استقرار جوی ناپایدار بر روی استان است که بر این اساس در سطح استان، بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت وگرچه از بعد از ظهر امروز از مقدار ناپایداری‌ها کاسته می‌شود اما بارندگی در اصفهان تا پایان هفته ادامه دارد.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان، در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین بارش برای سمیرم با ۱۰.۵ میلی‌متر ثبت شده است و پس از آن به ترتیب دهاقان با ۵.۴، خوانسار با ۴.۴، چادگان با ۳.۱، فریدون‌شهر با ۲.۸، داران با ۱.۲، زرین‌شهر ۰.۶، گلپایگان، مبارکه، بویین‌میاندشت و نجف‌آباد در حد ۰.۲ تا ۰.۳ میلی‌متر گزارش شده است، همچنین با وجود بارندگی در سطح شهر اصفهان، در ایستگاه اصفهان بارندگی ثبت نشده است.

بیشترین میزان بارش برف متعلق به فریدون‌شهر با ۱۰ سانتی‌متر است

بیشترین  میزان بارش برف متعلق به فریدون‌شهر با ۱۰ سانتی‌متر است که البته بخشی از  آن نیز از روزهای قبل  انباشته شده است.

همچنین در ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان‌های چادگان، خوانسار، سمیرم و بویین‌میاندشت نیز ۲ تا ۳ سانتی‌متر برف بر روی زمین انباشته شده است و در حال حاضر در بخش‌های میمه و سمیرم بارش سبک برف و باران را شاهد هستیم.

بر همین اساس  فردا با نفوذ سامانه ناپایدار جدیدی از غرب استان، روز چهار شنبه در مناطق غربی و جنوبی و تا حدودی مناطق شرقی و مرکزی استان بارش برف و باران را خواهیم داشت و برای مناطق غربی استان مه صبحگاهی همراه با کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود.

کاهش ۳ تا ۵ درجه ای دما در استان اصفهان

گفتنی است طی ۲۴ ساعت آینده، دمای اکثر مناطق استان کاهش ۳ تا ۵ درجه‌ای خواهد داشت به نوعی که کمینه دمای شهر اصفهان یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بیشینه دما ۱۴ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

خودروهای بدون زنجیر چرخ و یخ شکن اجازه  تردد در محوزهای شهرستان فریدون‌شهر را ندارند

به گزارش خبرآنلاین با توجه به بارش برف شدید در فریدون شهر ، مطابق اعلام پلیس راهور استان اصفهان تمامی راه های مواصلاتی در این شهرستان لغزنده است و بستن زنجیر چرخ، استفاده از لاستیک یخ شکن و همراه داشتن لوازم و تجهیزات زمستانی برای رانندگان الزامی است به نوعی که پلیس اجازه تردد به خودروهای بدون زنجیر چرخ نخواهد داد. 

​۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1220285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =