9دی ماه به فصل جدیدی از تاریخ انقلاب اسلامی بدل شده است. فصلی که خروش ملی در برابر تعدی به مبانی جمهوری اسلامی ایران بود.

محمود عزیزی:مجموعه حوادثی که منجر به رخداد 9 دی ماه 88 شد اگرچه در میانه اظهارنظرهای شعارگونه و سیاسی موافق و مخالف کم رنگ می‌شود، اما در نوع خود نمونه‌ای مثال زدنی، برای جامعه‌شناسی سیاسی مردم ایران است. مردمی که بسیاری از خبرنگاران غربی آنها را «غیر قابل پیش‌بینی» توصیف می‌کنند ولی آنجایی که پای اصول به میان می‌آید حرف‌های صریحی برای زدن دارند.

حوادث عاشورای سال 88 و اهانت‌هایی که نسبت به شعائراسلامی و جایگاه ولایت فقیه ابراز شد، جرقه‌های بود که در نهایت منجربه شعله‌های 9 دی در راهپیمایی میلیونی مردم در همه نقاط کشور شد.

9دی ماه به نقطه عطف جدیدی در تاریخ انقلاب اسلامی بدل شده است. بزنگاهی که مردم بصیر خود تعیین‌کننده اقدامات آتی می‌شوند و فرصتی را برای نخبگان به منظور بازتعریف و تصحیح رفتارهایشان می‌آفرینند.

واژه «بصیرت» از مجموعه واژه‌های کلیدی است که رهبر انقلاب در سال گذشته در مناسبت‌های مختلف به آن اشاره و بر فراگیری و ضرورت آن تأکید کردند. خبرآنلاین در گفت وگو با تعدادی از نمایندگان مجلس دیدگاه آنها را درباره شاخص‌های نخبگان با بصیرت جویا شده است.

شاخص‌هایی که احصای آنها می‌تواند ما در نقد رفتار شخصیت‌ها یاری کند. در ادامه نظر 21نماینده مجلس درباره شاخصه ها و نشانه های نخبگان بصیر و رگه های امروزی جریانی که مردم در مقابل آنها 9دی 88 خروشیدند را بخوانید:

9 دی

/3028

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 119345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
    0 0
    واقعا نظر اصلاح طلبان اصولی تر بود
  • گلباز IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
    0 0
    با وجود رهبری و ولایت فقیه خوشبختانه عوام ما از خواص بصیرت بیشتری دارند.
  • بدون نام RU ۱۸:۴۴ - ۱۳۸۹/۱۰/۰۸
    0 0
    فتنه 88 این را به ما یاد داد. 3 حزب بیشتر وجود ندارد. 1-حسینی 2-یزیدی 3-بی خیال(که در نتیجه باز هم یزیدی هستن)