۰ نفر
۲۸ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۵

سال‌هاست که نوکیا و اپل یکدیگر را به نقض قانون ثبت اختراعات متهم می‌کنند و هنوز هم هیچ‌یک موفق به محکوم کردن دیگری نشده‌اند. این دعوای بی‌انتها با اتهامات جدید نوکیا علیه اپل داغ‌تر هم شده است.

نوکیا با طرح 13 شکایت دیگر از شرکت اپل مبنی بر تخلف از قانون حق انحصاری اختراعات، اقدامات قانونی خود را بر ضد این شرکت گسترش داد. به گزارش بی‌بی‌سی، در حال حاضر شکایت‌های این شرکت در دادگاه‌های کشورهای انگلستان، آلمان و هلند پیگیری خواهد شد.

این ادعاهای قانونی از اکتبر 2009 / مهر 1388 آغاز شد که طی آن، نوکیا شرکت اپل را به دلیل 10 مورد تخلف از حق انحصاری اختراعات تحت تعقیب قانونی قرار داد. در پاسخ به این اقدام اپل هم دست به پاسخ مشابهی زد و نوکیا را متهم به نقض قانون ثبت اختراعات کرد.

این چهارمین بار است که نوکیا بر ضد شرکت اپل اقدام به طرح شکایت می‌کند. در شکایت‌های قبلی که در دلاور و ویسکوزین مطرح شده بود، این شرکت اپل را به نقص قانون حق انحصاری اختراع در مورد فناوری‌های وای‌فای و 3G متهم کرده بود.

اقدام دیگر این شرکت نیز ارائه دادخواستی به کمیسیون تجارت بین‌المللی آمریکا بود که طی آن، نوکیا خواستار توقف واردات محصولات اپل شده بود. در مقابل اپل نیز از این کمیسیون خواست همین کار را با محصولات نوکیا انجام دهد.

در حالی که کمیسیون تجارت بین‌المللی سرگرم بررسی ادعاها و شکایت‌های این دو شرکت بود، اقدامات قانونی بین نوکیا و اپل به حالت تعلیق درآمد. اوایل این ماه نیز نوکیا و اپل درگیری‌ها و اختلافات خود را به این کمیسیون ارجاع دادند، اما هنوز هیچ حکمی در این مورد صادر نشده است.

آخرین شکایت‌ها از شرکت نوکیا دسته گوناگونی از فناوری‌ها مانند واسط لمسی، نمایشگر شماره تماس‌گیرنده و روشن شدن صفحه نمایش را شامل می‌شود.

نوکیا معتقد است برخی از این حقوق انحصاری بیش‌تر از ده سال قبل از ساخت آی‌فون‌ها ثبت شده‌اند. این در حالی است که شرکت اپل هنوز در مورد آخرین شکایت‌های مطرح شده بر ضد خودش پاسخی نداده است. تا کنون هر دو طرف همه اتهامات مطرح شده بر ضد یکدیگر را رد کرده‌اند.
50132

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    1 0
    GLX ایرانی هم از جفتشون شکایت میکنه که چرا گوشی ما شبیه گوشی شما نمیشه.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    2 0
    آقاجان، اگ بی بی سی فیلتره، پس این مطالب رو شما چگونه از بی بی سی نقل می کنید؟ نکنه فقط فیلترینگ برای ما اقشار آسیب پذیر است؟ تازه، لینک مطلب رو هم می ذارید که چیکارش بکنیم؟ به «پیوندها» سر بزنیم؟ عجب گیری افتادیم تو این مملکت: هم از این ور فیلتریم هم از اون ور تحریم
  • درست صحبت کن IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۸
    0 0
    باهوش، ............چون تو نمی تونی سایت باز کنی، هیچ کی دیگه نباید بتونه سایت اصلی رو ببینه؟