۰ نفر
۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۷

بر غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز جمعه افزوده شده و بدین ترتیب غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است.

هنوز چند روز از اعلام اینکه هوای تهران به حالت سالم برگشته  نگذشته است که مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران نیز اعلام کرد: شاخص کیفیت هوای تهران روز شنبه در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است.

 مرکز هماهنگی اطلاع رسانی آلودگی هوا اعلام کرد که سنجش آلودگی هوای تهران در روز شنبه نشان می‌دهد  بر غلظت تمام آلاینده‌ها به غیر از آلاینده ازن نسبت به روز جمعه افزوده شده و بدین ترتیب غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون در شرایط «ناسالم» قرار گرفته است.

برخی کارشناسان علت این امر را  لغو طرح سراسری طرح زوج و فرد در تهران  می دادند که ترافیک را 20 درصد افزایش داده است و در مقایسه با شنبه هفته گذشته در اکثر بزرگراه‌ها و معابر شریانی درجه یک و 2 پایتخت با ترافیک سنگینی مواجه بودند.

این افزایش در حالیست که به نظر می‌رسد هنوز تمامی شهروندان تهرانی از لغو سراسری طرح زوج و فرد اطلاع ندارند، به شکلی که آمارها در مقایسه با سایر شنبه‌های مشابه که طرح ترافیک زوج و فرد به حالت عادی اجرا می‌شود، افزایش نداشته است.

در همین باره نیز سید امیر وحدتی مدیر مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران گفت که آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون نسبت به روز گذشته افزایش یافته است. اما نمی‌توانیم بگوییم که هوای تهران در شرایط هشدار قرار دارد زیرا باید 48 ساعت از قرار گرفتن در این شرایط بگذرد و سپس نسبت به اعلام شرایط هشدار اقدام کنیم.

ویبا بیان این‌که آلاینده مونوکسید‌کربن نسبت به روز گذشته کاهش داشته است، افزود: همچنین آلاینده ذرات معلق 10 میکرون نیز کاهش یافته است.میانگین آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در تهران 126 PSI ، ذرات معلق 10 میکرون 78 PSI و ومونوکسیدکربن 66 PSI است.

مدیر مرکز پایش آلودگی هوای استان تهران با بیان این‌که مونوکسید کربن در ایستگاه آزادی خیلی بالاست، گفت: میزان مونوکسید کربن 166 PSI و در شرایط ناسالم قرار دارد همچنین ذرات معلق 10 میکرون نیز در این ایستگاه 131 PSI و ناسالم است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا لغو طرح زوج و فرد تردد خودروها باعث افزایش آلودگی هوا شده است، گفت: بدون شک بحث ترافیک و تردد خودروها در سطح شهر باعث افزایش آلودگی هوا می‌شود.

با این وجود احتمال بارندگی از ابتدای  این هفته  هم وجود دارد. پرویز رضازاده مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران در تهران خبر داد و گفت: شدت و اندازه بارش باران در تهران تنها در حد خیس شدن زمین است. اما میزان بارش باران قابل توجه نیست و باعث خیس شدن زمین می‌شود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان این‌که بارش باران در مناطق غربی کشور ظرف امروز و فردا وضعیت خوبی خواهد داشت، تصریح کرد: بارش باران در مناطق غرب کشور تا فردا ادامه دارد.

رضازاده اعلام کرد: بخش عمده بارش باران در شمال ایلام، کرمانشاه، لرستان، مرکزی، همدان، زنجان، کردستان، آذربایجان غربی،آذربایجان شرقی خواهد بود.

آخرین داده‌های هواشناسی نشان می دهد که با نزدیک شدن موجی در تراز میانی جو از سمت غرب بارش باران آغاز می‌شود و حرکت سریع مناطقی از ارتفاعات جنوبی البرز را تا پایان روز شنبه در بر می‌گیرد.

از یکشنبه  با عبور این موج باران بیشتر در شمال شرق و مناطق شرقی استان مازندران می بارد و در بعد از ظهر جمعه از میزان ابرناکی در شمال شرق کاسته می‌شود و در سایر نقاط کشور در این روز بارش پیش‌بینی‌ نمی‌شود.

42/134

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 116774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۷
    0 0
    هوای تهران چند روز اخیر حتی بعد بار ندگی هم پاک نبود. از طرف دیگه شهر رو که نمیشه زوج وفرد کرد که .اینجوری که هر کسی میتونه شهر رو اداره کنه. اصلا بیاید بگید هیچ کس اتومبیل استفاده نکنه .چطوره؟ عجب گرفتاری شدیم ها.خودشون به موقع ودرست کار نمیکنن هزینش رو مردم بد بخت باید بدن. اصلا چرا جلوی پیشرفت مترو چند سال اخیر گرفته شده؟مردم باید هزینه چشم وهم چشمی ورقابتها وحسادتهای آقایون رو بدن.