نماینده انجمن فیلم کوتاه در مجمع عمومی خانه سینما تاکید کرد با انتخاب هیئت مدیره دوازدهم معاون امور سینمایی باید مذاکره با خانه سینما را آغاز کند.

بیژن میرباقری در گفت‌و‌گو با خبرآنلاین در مورد برگزاری مجمع عمومی خانه سینما اظهار داشت: «مجمع عمومی خانه سینما سر ساعت فعالیت خود را آغاز کرد و بعد از سه ساعت تمام دستور جلسه به نتیجه رسید و خوشبختانه 27 صنف خانه سینما در این جلسه حضور داشتند. گزارش کار هیئت مدیره و گزارش مالی به صورت پرینت در اختیار اصناف قرار گرفته بود و درباره این نکات در جلسه صحبت شد.»

او ادامه داد: «در بخش دیگر جلسه بازرس هیئت مدیره توضیحاتی در مورد مسئله‌ای که در نامه اتحادیه تهیه‌کنندگان مبنی بر منحله بودن شورای عالی تهیه‌کنندگان عنوان شده بود، ارائه کرد. آقای مختاری تاکید کرد نامه‌ای که اعضای اتحادیه به آن اشاره کرده‌اند وجود خارجی ندارد و در نتیجه حضور نمایندگان شورای عالی در جلسه رسمیت دارد.»

کارگردان فیلم سینمایی «ما همه خوبیم» در مورد انتخابات هیئت مدیره گفت: «بعد از خداحافطی هیئت مدیره یازدهم، 12 نفر خود را به عنوان کاندیدای هیئت مدیره معرفی کردند که 9 نفر انتخاب شدند و سه نفر برای بازرسی هیئت مدیره نامزد شدند که از این تعداد نیز دو نفر به عنوان بازرس‌های اصلی و علی‌البدل برگزیده شدند.»

او با ابراز رضایت از نتیجه انتخابات گفت: «در این میان باید به انگیزه‌ای توجه کرد که موجب شد همه صنوف دور هم جمع شوند و درباره مسائل صنف خود صحبت کنند و به آدم‌های مشترک برسند. جلسات هم‌اندیشی اصناف سینمایی بسیار مثبت و ثمربخش بود.»

میرباقری مهمترین مسئله‌‌ای که باید مورد توجه هیئت مدیره دوازدهم قرار بگیرد را چنین بیان کرد: «با توجه به اینکه افراد مشابهی در هیئت مدیره قبلی و هیئت مدیره کنونی وجود دارد انتظار داریم اقداماتی همانند امنیت شغلی، ایجاد صندوق حمایت و استقلال مالی خانه سینما که در هیئت مدیره قبلی آغاز شده بود در این هیئت مدیره باز هم پیگیری شود و به سرانجام برسد.»

او همچنین در مورد ارتباط میان خانه سینما و معاونت سینمایی گفت: «براساس گفته جواد شمقدری مبنی براینکه با هیئت مدیره یازدهم کاری ندارد و اصل کار او با هیئت مدیره بعدی است، باید گفت الان هیئت مدیره دوازهم پیش روی شماست. حالا باید معاونت سینمایی گفت‌و‌گو را با خانه سینما آغاز کند.»

143 / ت

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115706

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =