رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری اعضای باندی که با استفاده از عنوان مأموران ناجا اقدام به کیف زنی در شهرستان بیرجند می کردند خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس، "سرهنگ بیجاری" با اعلام این خبر گفت: در پی اعلام چندین فقره کیف قاپی در بیرجند و در پی آن مصدوم شدن مالباختگان توسط سارقان، به لحاظ اهمیت موضوع و تأمین آرامش شهروندان، جلسه فوق العاده ای در پلیس آگاهی استان تشکیل شد و رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان آگاهی قرار گرفت.
وی افزود: علاوه بر توجیه کارکنان گشتی، با استفاده از دوربین های مدار بسته چهره سارقان شناسایی و با تهیه عکس، عملیات دستگیری سارقان توسط مأموران به صورت ویژه آغاز شد.
وی ادامه داد: با انجام عملیات ضربتی توسط پلیس دو نفر از سارقان دستگیر شدند و پاتوق و محل سکونت آن ها با هماهنگی مراجع قضایی مورد بازرسی قرار گرفت که اموال مسروقه از کیف قاپی نیز کشف شد.
رییس پلیس آگاهی استان گفت: در ادامه، شاکیان پرونده برای شناسایی سارقان به پلیس آگاهی دعوت شدند که هنگام شناسایی یکی از مالباختگان گفت یکی از سارقان همراه با شخص دیگری خود را مأمور مبارزه با مواد مخدر ناجا معرفی کرده و گفته بود به شما مشکوک هستم و مرا به خودروی خود برده و کیف دستی حاوی 250 هزار تومان وجه نقدم را گرفت و متواری شد.
سرهنگ بیجاری ادامه داد: در پی اظهارات شاکی سوء ظن مأموران بر آن شد که سارقان بیشتر از دو نفر هستند بنابراین با مطالعه دقیق پرونده و انجام تحقیقات میدانی و نامحسوس در نهایت راننده و یکی از سرنشینان خودروی مذکور که در شهر اقدام به سرقت با عنوان مأموران ناجا می کردند، دستگیر شدند.
این مقام انتظامی با اشاره به این که در این رابطه 4 نفر دستگیر شدند خاطر نشان کرد: این متهمان در بازجویی های خود به سرقت در استان های هم جوار با همین شگرد و 10 فقره کیف قاپی،سرقت داخل خودرو، استفاده از عنوان و سرقت موتور سیکلت در بیرجند اعتراف کردند.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد افرادی که با عنوان مأمور با لباس شخصی به آنها مراجعه می کنند و در خواست مدارک یا بازرسی منزل را دارند تا ارائه کارت شناسایی و حکم قضایی برای بازرسی از منزل به آنها اجازه ورود داده نشود و در صورت موارد مشکوک، مراتب را از طریق پلیس 110 اطلاع دهند.
خ

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115262

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =