رئیس مجلس در پاسخ به سوالی، با بیان اینکه ابهامات ویژه‎ای در مورد ویکی لیکس وجود دارد، گفت: آمریکایی ها باید در قبال اسناد منتشر شده پاسخگو باشند.

به گزارش خبرآنلاین، علی لاریجانی، در ادامه نشست خبری امروز خود ادامه داد: پیش از این نیز اسنادی وجود داشت که برخی کارهای آمریکایی‎ها از جنس جاسوسی گری است.

به گفته وی، اسناد منتشره از سوی ویکی لیکس، حاوی نکات درست و غلطی است و آمریکایی ها موظفند که به آن پاسخ دهند که نمایندگانشان دیپلمات بوده اند یا جاسوس.

دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی درباره مذاکرات اخیر ایران و 1+5 نیز، رفتارها و اظهارنظرهای طرف های هسته ای ایران را مهم ارزیابی کرد و گفت: نباید به گونه‎ای برخورد کنند که اعتماد ایران به ادامه مذکرات از بین رود.

وی با تاکید بر اینکه ایران سلاح هسته ای را حرام می‏داند، نگرانی آنها از برخورداری ایران از چنین سلاحی را بی دلیل دانست و بر لزوم رفع نگرانی ایران از سوی آنها تاکید کرد.

رئیس مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره اجرای هدفمند کردن یارانه‏ها و افزایش قیمت حامل‏های انرژی گفت: تصور ما این بود که دولت پروسه لازم برای اجرای این قانون را طی کرده است اما تا کنون مقدمات اجرای آن به طول کشید. اما اجرای این قانون به دو سه ماه اخر سال رسید. از این رو ثقل آن به سال بعد موکول می‏شود که امیدواریم فشار زیادی به مردم وارد نشود.

وی با اشاره به اینکه دست دولت برای اجرای این قانون باز است بر لزوم توجه به استراتژی مجلس مبنی بر اجرای این قانون ظرف پنج سال آینده تاکید کرد.

/111ف

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 115173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۰
    0 0
    اگر قرار باشد همه مقابل اسناد منتشر شده جوابگو باشند که ما هم باید پاسخگو باشیم چرا که تعدادی از اسناد مربوط به ایران است