بررسی‌های Avast نشان می‌دهد تنها یکی از لایسنس‌های این شرکت که توسط سایت‌های اشتراک فایل به اشتراک گذاشته شده، طی 1.5 سال نزدیک به 1میلیون بار و در بیش از 200 کشور جهان دانلود شده است.

محبوبه عمیدی: فکر می‌کنید نقض کپی‌رایت و انجام سرقت‌های نرم‌افزاری چقدر می‌تواند گسترده باشد و به شرکت‌های سازنده نرم‌افزارهایی که باید خریداری شوند، ضرر بزند؟ تجربه شرکت نرم‌افزاری Avast که سازنده نرم‌افزارهای امنیتی است نشان می‌دهد، تنها یکی از لایسنس‌های نرم‌افزاری این شرکت ظرف 1 سال و نیم گذشته، نزدیک به 1میلیون بار و در حدود 200 کشور جهان به صورت غیرقانونی دانلود شده است.

به گزارش گیزمودو، این نرم‌افزار که اولین‌بار برای 14 کاربر و توسط یک شرکت فعال در آریزونا خریداری شده، پس از ورود به سایت‌های اشتراک فایل 774651 بار و در 200 کشور جهان دانلود شده است. مطابق ردیابی لایسنس این نرم‌افزار، حتی دو رایانه در واتیکان از این نرم‌افزار استفاده کرده‌اند.

این در حالی است که دعواهای حقوقی چندین ساله علیه پیرات‌بی بزرگ‌ترین سایت اشتراک فایل به محکوم‌شدن گردانندگان آن و جریمه نقدی 6.5میلیون دلاری آنها در هفته‌های گذشته منجر شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 114640

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۸۹/۰۹/۲۱
    0 0
    خجالت بكشيد ازايراني ها ياد بگيريدكه دزدي نمي كنن
  • بدون نام IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
    0 0
    جالب این جاست که توی همین سایت تبلیغ کینگ 2011 رو میکنین