۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۰

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس: دولت از پرداخت سهم 10 درصدی درآمد هدفمند سازی یارانه ها به بخش سلامت ، ممکن است سرباز بزند

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان می گوید با وجود تصویب اختصاص 10 درصد از درآمد هدفمندی یارانه ها،به بخش سلامت  دولت دنبال عدم اجرای این قانون است.

دکتر شهریاری در کافه خبر امروز گفت: "سه سال پیش وزارت بهداشت گفت ما 1000 میلیارد تومان برای یارانه نظام سلامت در بخش بیماران صعب العلاج می خواهیم. اگر ما بخواهیم مردم را تحت پوشش قرار دهیم اعتبار لازم 2 هزار میلیارد تومان بودجه نیاز است. برای یک بیمار سرطانی، که متاسفانه زیاد است برای یک دوره درمان 52 میلیون تومان نیاز است. مردم هزینه درمان را نمی توانند پرداخت کنند. اگر توان داشته باشند، با فروش خانه یا وام است. به همین دلیل پیشنهاد 10 درصد یارانه به نظام سلامت را دادم و تصویب هم شد. الان هم دنبال این هستند که دولت گفت می خواهد حذف کند. دولت ظاهرا موافق نیست که درآمدهای اختصاصی هدفمندی یارانه ها را از دست بدهد."

وی درباره عدم تعامل دولت با مجلس برای حل مشکلات نظام سلامت افزود: "بارها وقت ملاقات از رئیس جمهور برای حل مشکلات نظام سلامت خواستیم که وقت ندادند. امید دولت این بود که با کمیسیون تلفیق بتوانند مشکلاتش را با مجلس حل کنند، ولی شاهد هستید که بسیاری از مصوبات کمیسیون تلفیق در صحن علنی حذف شد. دولت نمی تواند امیدوار باشد با کمیسیون تلفیق لابی کند تا مشکلش حل شود."

نماینده زاهدان در مجلس، به خبر آنلاین گفت: "دولت باید بالاخره کار کارشناسی خود را با کمیسیونها انجام دهد و اگر می خواهد چیزی در صحن علنی رای بیاورد، باید کمیسیون ها را اقناع کند. قرار نیست هر آنچه نمایندگان دولت اراده کنند، در صحن علنی رای بیاورد."

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =