روسای فدراسیون‌ها و نماینده‌های مجلس معتقدند کسب مقام دومی در بازی‌های آسیایی بسیار مشکل است.

نماینده‌های مجلس از جمله امیدوار رضایی و مقداد نجف‌نژاد معتقدند ایران به سختی می‌تواند به مقام دومی بازی‌های آسیایی برسد اما آن‌ها کسب این افتخار را غیرممکن نمی‌دانند.

نام

سمت

نظر

مقداد نجف‌نژاد

عضو فراکسیون ورزش مجلس

به هر حال این وعده‌ای است که داده شده و برای رسیدن به آن باید برنامه‌ریزی مشخصی داشت. باید از مدیرانی استفاده کرد که توان انجام این کار را دارند. باید بسترسازی شود. ما نیرو و پتانسیل خوبی داریم اما به شرطی به مقام دوم بازی‌های آسیایی می‌رسیم که تلاش زیادی کنیم.

احمد ناطق‌نوری

رئیس فدراسیون بوکس

رئیس جمهور هدف‌گذاری بسیار خوبی داشته. افق خوبی را ترسیم کرده. منتها دسترسی به آن خیلی سخت است. همه باید با تمام توان تلاش کنیم تا به این هدف برسیم. ولی این هدف آن‌قدر بزرگ است که باید خیلی کار کرد. به شرطی به این هدف می‌رسیم که در روستاها سرمایه‌گذاری کنیم. باید در روستاها سالن بسازیم. بزرگ‌ترین مشکل ما اماکن ورزشی در شهرستان‌ها و روستاهاست؛ جایی که ورزشکار جذب کند تا ما روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. قطعا مثل آب خوردن نیست که برویم و چهارم یا دوم شویم. باید خیلی تلاش کنیم. بودجه می‌خواهد و مدیریت صحیح. همین که بگوییم باید دوم شویم و هیچ کاری نکنیم، هیچ وقت این اتفاق نمی‌افتد.

امیرحسین آیت‌اللهی

رئیس فدراسیون شنا (یکی از رشته‌های پرمدال)

فکر می‌کنم واقعیت شنا این است که ما برای رسیدن به مدال، خیلی کار دشواری داریم. خیلی کمبودها داریم. البته گرفتن مدال کار خیلی سختی نیست. همین الان ما تنها سه صدم ثانیه به طلای بازی‌های آسیایی فاصله داریم. دور از دسترس نیست اما وقتی حجم زیادی از مدال‌های شنا را بخواهیم باید به شکل دیگری کار کنیم. باید استخر داشته باشیم. باید برنامه بهتری داشته باشیم و البته نیاز به یک حمایت ویژه داریم. می‌شود مدال گرفت اما با امکاناتی که ما را به مدال می‌رساند فاصله خیلی زیادی داریم. الان فدراسیون‌های قایقرانی و دو و میدانی مدال آورده‌اند که این حاصل 6 سال کار مداوم است. اگر از شنا هم مدال می‌خواهیم، شنا هم باید این مسیر را طی کند.

محمدرضا داورزنی

رئیس فدراسیون والیبال

کسب رتبه دومی دور از دسترس نیست. به نظر من این شدنی است. منتها باید شرایط حضور بانوان را فراهم کنیم. باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که تیم‌ها چهار سال بعد بروند و مدال‌ها را بیاورند. این کار را می‌توانیم انجام دهیم اما خیلی سخت است. البته باید برای رشته‌های پرمدال برنامه‌ریزی کرد. رشته‌هایی هستند که در آن‌ها 130 - 140 مدال داده می‌شود. رشته‌هایی مثل والیبال و بسکتبال هم کلا یک مدال در آقایان دارند و یک مدال در بانوان. با این حال باید بدانیم که والیبال نیست که جدول را می‌سازد بلکه رشته‌های پرمدال این کار را انجام می‌دهند. باید برنامه‌ریزی کرد. رئیس جمهور هدف‌گذاری خیلی بزرگی انجام داده. اگر بخواهیم به این هدف برسیم از همین الان ورزش باید یک طور دیگر اداره شود. چین به دلیل کثرت جمعیتش از نظر تعداد ورزشکار خیلی دستش باز است. آن‌ها راحت می‌توانند استعدادها را کشف کنند. ما هم باید برویم دنبال استعدادیابی. باید آن‌قدر قهرمان بسازیم که یک کاروان بزرگ درست کنیم و با آن در بازی‌های آسیایی بعدی مدال‌ها را بگیریم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 113774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۹:۵۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    لطفا از رئیس جمهور بخواهید که به داد فوتبال برسند این فدراسیون خیلی ضعیفه پول را هدر میدهد پول ملتی که تازه از همه چیز محرومشان میکنند تیم مورد علاقه (قرمز) بخشی از ملت را می بازونند
  • azad IR ۲۱:۳۷ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۴
    0 0
    مدال اوردن در بازی های اسیایی با المپیک زمین تا اسمان فرق دارد. شما مثل قدیما در المپیک مدال بیاورید .
  • مارادونا IR ۱۴:۱۸ - ۱۳۸۹/۰۹/۱۵
    0 0
    تیم یعنی تراکتور فقط تراکتور عشق است