تریلر «توقف‌ناپذیر» در اولین هفته نمایش دو فیلم تازه اکران‌شده دیگر را شکست داد، اما از پس «مگامایند» پرفروشترین فیلم هفته پیش برنیامد.

به گزارش خبرآنلاین، انیمیشن سه‌بعدی «مگامایند» با صدای ویل فرل در دومین هفته اکران در آمریکا و کانادا با تنها 35 درصد کاهش در 3949 سینما 1/30 میلیون دلار فروخت و فیلم اول شد.

مجموع فروش این فیلم که تولید استودیوهای پارامونت و دریم‌ورکس انیمیشن است، 9/89 میلیون دلار شده است. از سوی دیگر «توقف‌ناپذیر» به کارگردانی تونی اسکات در 3207 سینما 5/23 میلیون دلار به دست آورد و در رده دوم جدول قرار گرفت.

دنزل واشنگتن، کریس پاین، روساریو داوسن در این فیلم بازی می‌کنند که تولید استودیو فاکس است. «توقف‌ناپذیر» درباره یک مهندس باتجربه با بازی واشنگتن و دستیار جوان اوست که می‌کوشند برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه، ترنی از خط خارج شده حاوی مواد شیمیایی سمی را متوقف کنند.

استودیو فاکس از مدت‌ها قبل به تولید پروژه قطار فراری خود علاقه داشت و پیش از اسکات پای فیلمسازانی چون مارتین کمپبل نیز به میان آمده بود، اما مشکلات مالی اجازه ادامه کار را نداد. بودجه 107 میلیون دلاری فیلم ابتدا به 100 میلیون دلار و بعد به 90 میلیون دلار کاهش پیدا کرد و در نهایت به 85 میلیون دلار رسید.

توقف ناپذیر

دنزل واشنگتن در صحنه‌ای از فیلم «توقف‌ناپذیر»

دنزل واشنگتن و تونی اسکات پیش از این در فیلم‌های «مد سرخ»، «مردی در آتش»، «آشناپنداری» و «گروگانگیری در پلهام یک، دو، سه» نیز همکاری کرده‌اند. فیلم آخر ژوئن 2009 با 4/23 میلیون دلار کار خود را آغاز کرد و در نهایت با تنها 5/65 میلیون دلار فروش از اکران خارج شد.

«گرسنگی»، «تاپ گان»، «انتقام»، «روزهای تندر»، «رومانس واقعی»، «طرفدار»، «دشمن حکومت» و «دومینو» از دیگر ساخته‌های تونی اسکات است.

کمدی «روز تولد بچه» با بازی رابرت داونی جونیر و زاک گالیفیناکیس در دومین هفته نمایش با 52 درصد کاهش در 3365 سینما 5/15 میلیون دلار به دست آورد و در رده سوم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم 59 میلیون دلار شده است.

تریلر افسانه علمی «خط افق» تولید یونیورسال به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده اکران شده، در 2880 سینما 7/11 میلیون دلار فروخت و چهارم شد.

این پروژه 10 میلیون دلاری را کالین استراوس و گرگ استراوس کارگردانی کرده‌اند و اریک بالفور، دانلد فیژن و اسکاتی تامپسن در آن بازی می‌کنند. داستان فیلم برادران استراوس درباره یک نیروی فضایی است که با استفاده از نورهای عجیب می‌کوشد مردم لس آنجلس را وارد نقشه‌ای مرگبار کند.

کمدی/درام «افتخار صبحگاهی» تولید پارامونت هم در اولین هفته نمایش با 6/9 میلیون دلار فروش در 2518 سینما رده پنجم جدول فروش فیلم‌ها در آمریکای شمالی را از آن خود کرد. این فیلم به کارگردانی راجر میچل درباره یک تهیه‌کننده تلویزیونی است که تصمیم می‌گیرد یک نمایش صبحگاهی را با حضور دو مجری ناسازگار احیاء کند.

ریچل مک‌آدامز، هریسون فورد، دایان کیتن، پاتریک ویلسن و جف گلدبلام در این فیلم 38 میلیون دلاری بازی می‌کنند. درام «برای دختران رنگین‌پوست» به کارگردانی تایلر پری هم در دومین هفته نمایش 7/6 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده ششم قرار گرفت، مجموع فروش خود را به 9/30 میلیون دلار رساند.

فیلم اکشن «سرخ» با بازی بروس ویلیس، هلن میرن و مورگان فریمن با 1/5 میلیون دلار و «فعالیت فراهنجار 2» ساخته تاد ویلیامز با سه میلیون دلار به ترتیب در رده‌های هفتم و هشتم قرار گرفتند.   

فیلم ترسناک «اره سه‌بعدی» 7/2 میلیون دلار فروخت و فیلم نهم شد و کمدی مستند «کله‌خر سه‌بعدی» به کارگردانی جف ترمین با 3/2 میلیون دلار فهرست 10 فیلم پرفروش هفته را کامل کرد.

10 فیلم پرفروش هفته در مجموع 4/110 میلیون دلار به دست آوردند که 12 درصد کمتر از هفته مشابه پارسال بود. فصل تعطیلات هالیوود از جمعه این هفته با نمایش «هری پاتر و قدیسان مرگبار: قسمت 1» تولید برادران وارنر کلید می‌خورد. 

در حوزه نمایش‌های محدود، درام «127 ساعت» به کارگردانی دنی بویل («میلیونر زاغه‌نشین) در 22 سینما 453 هزار دلار فروخت و مجموع فروش خود را به 826 هزار دلار رساند. «بازی عادلانه» با بازی شان پن و نائومی واتس نیز در 175 سینما 1/1 میلیون دلار فروخت.

هالیوود ریپورتر / 14 نوامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 108525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =