مجموعه ترسناک «اره» دیگر محبوبیت سابق را ندارد، اما هفتمین و ظاهرا آخرین فیلم این مجموعه در هفته هالووین بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در آمریکا و کانادا تکیه زد.

به گزارش خبرآنلاین، پروژه 20 میلیون دلاری «اره سه‌بعدی» از جمعه تا یکشنبه در 2808 سینما 5/22 میلیون دلار فروخت و در رده اول قرار گرفت.

فروش هفته اول این فیلم برابر انتظار بود، هرچند در فهرست کمترین فروش افتتاحیه فیلم‌های این مجموعه در رده سوم قرار گرفت. پارسال در چنین هفته‌ای «اره 6» در سه روز تنها 1/14 میلیون دلار به دست آورد و از فیلم ترسناک «فعالیت فراهنجار» شکست خورد.

چهار «اره» قبل از «اره 6» همگی کار خود را با بیش از 30 میلیون دلار آغاز کردند و در صدر جدول فروش قرار گرفتند. اولین فیلم مجموعه سودآور شرکت لاینزگیت سال 2004 در هفته اول اکران با 1/14 میلیون دلار در رده سوم قرار گرفت. «اره» پرفروشترین مجموعه سینمایی ترسناک تاریخ سینماست.

«اره سه‌بعدی» را کوین گروترت کارگردانی کرده که «اره 6» هم ساخته او بود. توبین بل، کوستاس مندیلور و بتسی راسل بازیگران «اره سه‌بعدی» هستند.

این بار یک گروه از کسانی که از دست قاتل زنجیره‌ای معروف به جیگسو جان سالم به در برده‌اند به بازمانده‌ای دیگر (شان پاتریک فلانری) پناه می‌برند، کسی که رازهای سیاه او موج جدیدی از وحشت به همراه دارد. فیلم جدید مجموعه «اره» در بازار بین‌المللی هم در 25 کشور 5/11 میلیون دلار به دست آورد و در رده سوم قرار گرفت.

«فعالیت فراهنجار 2» به کارگردانی تاد ویلیامز که هفته پیش در صدر جدول فروش آمریکای شمالی قرار داشت، این هفته با 5/16 میلیون دلار فروش در 3239 سینما در رده دوم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم ترسناک در 10 روز 7/65 میلیون دلار شده است.

اکشن جنایی «سرخ» با بازی بروس ویلیس، هلن میرن و مورگان فریمن در 3349 سینما 8/10 میلیون دلار فروخت و ضمن اینکه در رده سوم قرار گرفت، مجموع فروش خود را پس از سه هفته به 9/58 میلیون دلار رساند.

درام دادگاهی «محکومیت» با بازی هیلاری سوانک پس از دو هفته اکران محدود از این هفته در 565 سینما روی پرده رفت و با 15 پله صعود با 8/1 میلیون دلار در رده دهم جدول فروش آمریکای شمالی قرار گرفت. سوانک در این فیلم نقش مادری را بازی می‌کند که برای کمک به برادرش که به اشتباه متهم به قتل شده، وارد مدرسه قانون می‌شود و ...

«محکومیت» را تونی گلدوین کارگردانی کرده و سام راک‌ول و مینی درایور دیگر بازیگران آن هستند.

رده چهارم جدول فروش از آن کمدی مستند «کله‌خر سه‌بعدی» به کارگردانی جف ترمین شد. این فیلم 4/8 میلیون دلار فروخت و مجموع فروش خود را پس از سه هفته به 5/101 میلیون دلار رساند.

تریلر فراطبیعی «زندگی پس از مرگ» به کارگردانی کلینت ایستوود در سومین هفته اکران 3/6 میلیون دلار به دست آورد و در رده پنجم قرار گرفت. فیلم جدید کارگردان برنده اسکار تاکنون 1/22 میلیون دلار فروش داشته است.

درام ورزشی «سکریتریت» با نقش‌آفرینی دایان لین و جان مالکوویچ با پنج میلیون دلار و درام «شبکه اجتماعی» به کارگردانی دیوید فینچر با 7/4 میلیون دلار به ترتیب در رده‌های ششم و هفتم قرار گرفتند.

کمدی رومانتیک «زندگی آنطور که می‌شناسیم» با بازی کاترین هیگل و جاش دومل چهار میلیون دلار فروخت و فیلم هشتم شد و درام جنایی «شهر» ساخته بن افلک هم با 9/1 میلیون دلار رده نهم را از آن خود کرد.

از سوی دیگر در بازار بین‌المللی، انیمیشن سه‌بعدی «من نفرت انگیز» تولید یونیورسال استودیوز در 4850 سینما در 47 کشور 8/22 میلیون دلار فروخت و فیلم محبوب هفته هالووین در این بازار شد. این فیلم دو هفته صدرنشین بازار خارج از آمریکا بود، اما هفته پیش از «فعالیت فراهنجار 2» شکست خورد و در رده دوم قرار گرفت.

رویترز / 31 اکتبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =