فیلم سینمایی «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» به کارگردانی الیور استون در اولین هفته نمایش در آمریکای شمالی به فروش نه چندان چشمگیر 19 میلیون دلار دست پیدا کرد.

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید استون که دنباله‌ای بر فیلم سال 1987 «وال استریت» به کارگردانی خود اوست، از روز جمعه در 3565 سینما در آمریکا و کانادا روی پرده رفته است.

«وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» این هفته با دو رقیب تازه از راه رسیده دیگر روبرو بود: انیمیشن سه‌بعدی «افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول» به کارگردانی زاک اسنایدر که با 3/16 میلیون دلار فروش در 3575 سینما در رده دوم قرار گرفت و کمدی رومانتیک «دوباره تو» تولید استودیو دیسنی که در با 3/8 میلیون دلار فروش در 2548 سینما فیلم پنجم شد.

تریلر با موضوع سرقت «شهر» به کارگردانی بن افلک که هفته پیش رده نخست بازار فروش آمریکای شمالی را در اختیار داشت، این هفته با 33 درصد کاهش در 2885 سینما 16 میلیون دلار فروخت و در رتبه سوم قرار گرفت. این فیلم در 10 روز 1/49 میلیون دلار فروخته است.

کمدی دبیرستانی Easy A به کارگردانی ویل گلاک هم در دومین هفته نمایش در 2856 سینما 7/10 میلیون دلار فروخت و فیلم چهارم شد. مجموع فروش این فیلم کم‌هزینه 8/32 شده است.

کارشناسان فروش هفته پیش پیش‌بینی کرده بودند دنباله «وال استریت» و «افسانه نگهبانان» هر یک بیش از 20 میلیون دلار می‌فروشند و «دوباره تو» هم 10 میلیون دلار به دست می‌آورد. منتقدان از هیچ کدام از فیلم‌‌ها استقبال نکرده‌اند.

فاکس قرن بیستم، توزیع‌کننده «وال استریت: پول هرگز نمی‌خوابد» امیدوار است این فیلم در هفته‌های بعد بتواند فروش بهتری داشته باشد، برای اینکه 65 درصد تماشاگران دنباله «وال استریت» در هفته اول بالای 30 سال بودند و این رده سنی عموما همان هفته اول به سینما نمی‌روند. فیلم جدید استون همچنین در 41 بازار خارجی 1/9 میلیون دلار فروش داشت.

گوردون گکو، سرمایه‌گذار بانفوذ با بازی مایکل داگلاس، 23 سال پس از آنکه جمله معروف او - «حرص خوب است» - به استعاره‌ای از جنبه منفی شکوفایی مالی دهه 1980 بدل شد، بازگشته است.

گکو در پایان اولین «وال استریت» به جرم جعل اوراق بهادار، پولشویی و اخاذی به زندان افتاد. او در فیلم جدید از زندان آزاد شده است. گکو پیرتر و معقول‌تر شده، اما غرائز چندش‌آورش را هنوز دارد و می‌کوشد در بحبوحه بحران مالی بار دیگر با دخترش (با بازی کری مالیگان) که از او دور شده، رابطه‌ای صمیمانه پیدا کند.

شایا لابوف، جاش برولین، فرانک لانجلا و سوزان ساراندون دیگر بازیگران این پروژه 60 میلیون دلاری هستند که اولین بار در دنیا ماه مه پیش در جشنواره فیلم کن روی پرده رفت.

اولین «وال استریت» به پول الان 87 میلیون دلار فروخت و اسکار بهترین بازیگر مرد را برای مایکل داگلاس به همراه داشت.

پروژه 80 میلیون دلاری «افسانه نگهبانان: جغدهای گاهول» بر مبنای یک مجموعه داستان کودکانه ساخته شده و درباره یک جغد جوان است که با چالش‌های بزرگ روبرو می‌شود. هلن میرن، آنتونی لاپاگلیا، سام نیل و هوگو ویوینگ از صداپیشه‌های «افسانه نگهبانان» هستند.

«دوباره تو» به کارگردانی اندی فیکمن درباره زنی است که وقتی متوجه می‌شود برادرش قرار است با دختری که در دوران دبیرستان برایش قلدری می‌کرده، ازدواج کند می‌کوشد هویت واقعی او را رو کند. کریستن بل، اودت یوستمان و سیگورنی ویور بازیگران این فیلم هستند.

تریلر فراطبیعی «شیطان» ساخته جان اریک دودل با 4/6 میلیون دلار ششمین فیلم پرفروش این هفته بازار آمریکای شمالی بود.

فیلم ترسناک و افسانه علمی «شر موجود: زندگی پس از‌ مرگ» با بازی میلا یوووویچ هم 9/4 میلیون دلار فروخت و در رده هفتم قرار گرفت. مجموع فروش این فیلم در آمریکا 52 میلیون دلار شده است.

چهارمین فیلم «شر موجود» این هفته در 5200 سینما در 48 کشور نیز 24 میلیون دلار به دست آورد و برای سومین هفته پیاپی در صدر جدول فروش بین‌المللی قرار گرفت. فروش بین‌المللی این فیلم 8/150 میلیون دلار شده است.

انیمیشن سه‌بعدی «آلفا و امگا» ساخته آنتونی بل و بن گلاک، فیلم اکشن «قاپ‌زن‌ها» با بازی مت دیلن و تریلر افسانه علمی «آغاز» به کارگردانی کریستوفر نولان دیگر فیلم‌های پرفروش این هفته آمریکا بودند.

رویترز / 26 سپتامبر

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 95670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =