ایلنا نوشت:

  عضو کمیته بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران اعلام کرد که نظر مجلس این است که این ادغام باید مراحل قانونی خود را طی می‌کرد.

حسین تامینی افزود: پس از برگزاری جلسه کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس با وزیر بهداشت قرار شد تا کمیته ای تشکیل شود و دلایل انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران بررسی شود.

وی ادامه داد: در این کمیته بررسی می‌شود که آیا انحلال این دانشگاه مراحل قانونی خود را طی کرده یا خیر.البته نظر وزارت بهداشت برقانونی بودن این ادغام تاکید می‌کند اما نظر مجلس طبق بررسی در هیات رییسه اعتقاد دارد که قانونی نبوده است.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت:مجلس معتقد است که این ادغام باید طبق برنامه لایحه چهارم توسعه و براساس هیات امنایی بودن انجام می‌شد.

تامینی افزود: در این کمیته اعضایی از کمیسیون بهداشت و آموزش مجلس، همچنین نماینده ای از وزارت بهداشت، کمیسیون سیاست خارجی و سیاست ملی مجلس حضور دارند و تا پایان امروز به بررسی قانونی بودن یا نبودن ادغام می‌پردازند.

عضو کمیته بررسی انحلال دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: نگرانی موجود این است تا مشکلی برای دانشگاههای علوم پزشکی به وجود نیاید.اما به نظر بنده با توجه به مستندات ارائه شده از سوی وزارت بهداشت در مورد شورای گسترش دانشگاهها که اجازه انحلال دانشگاهها را دارند، این ادغام منطقی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 106102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    با سلام - انحلال سازمان برنامه نيز از نظر مجلس غير قانوني بود بعد از 5 سال چه شده است. علوم پزشكي هم همين است به قول رييس جمهور مجلس در راس امور نيست.
  • از دانشگاه علوم پزشکی ایران IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    امروز بسیاری ازاساتید هیات علمی و دانشجویان دانشگاه درتجمع اعتراض آمیز مقابل ستاد مرکزی دانشگاه ایران شرکت کرده بودند چرا هیج عکس یا خبری دراین مورد منتشرنمی شود ؟
  • از دانشگاه علوم پزشکی ایران IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    امروز بسیاری ازاساتید هیات علمی و دانشجویان دانشگاه درتجمع اعتراض آمیز مقابل ستاد مرکزی دانشگاه ایران شرکت کرده بودند چرا هیج عکس یا خبری دراین مورد منتشرنمی شود ؟
  • بدون نام IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    ما هم همچنان به مجلس امیدواریم,امیدواریم پای حرفشان بایستند
  • بدون نام IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۸/۱۵
    0 0
    اين طور كه به نظر ميرسد پس از چندين روز ساكت نگه داشتن موضوع عاقبت مي خواهند به اين نتيجه برسند كه اين انحلال قانوني بوده است.بحث قانوني بودن مساله يك چيزي است و علمي بودن و با كارشناسي انجام دادن چيز ديگري است. كاملا روشن است كه اين ادغام به نفع آموزش علوم پزشكي كشور نيست.