جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: لازم است انسان بصیرت داشته باشد و تعلقات مادی، حزبی، سیاسی و خانوادگی که مانع بصیرت است و اجازه نمی‌دهد که مسیر را درست ببیند، از بین ببرد.

به گزارش ایسنا حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، از مردم قم که با حضور کم‌نظیر خود یک بار دیگر میزان تعهد خود را به ولی‌امر مسلمین ادا کردند، تشکر کرد و گفت: مردم قم حق مطلب را ادا کردند و در این سفر مقام معظم رهبری با محبت و بیانات و نقش برجسته‌ مردم قم همراه بودند.

اهم اظهارات نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عبارت است از:

  • بصیرت محوری‌ترین مساله‌ای است که در سخنان رهبری در قم به آن اشاره شده است.
  • امام علی (ع) در این زمینه فرمودند «چشم‌نداشتن از بصیرت نداشتن راحت‌تر، آسان‌تر و قابل تحمل‌تر است» بصیرت متناسب با هر عرصه‌ای و هر مرحله‌ای متفاوت است و در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی نیازمند یک نوع بصیرت و در دوران جنگ نرم و فتنه نیازمند نوع دیگری از بصیرت هستیم.
  • دفاع و جنگ در دوران مقدس به گونه‌ای بود و الان در جنگ نرم به نوعی دیگر است.
  • در دوران فتنه خواصی که سوابق طولانی و درخشان در تاریخ خدمت به انقلاب داشتند با وجود این‌که از پشت پرده‌ فتنه باخبر بودند به این دره سقوط کردند و اگر آن‌ها معیارهایی که امام برای بصیرت تعیین کرده بودند را در نظر داشتند، هرگز در این ورطه سقوط نمی‌کردند.
  • رسانه‌های مستکبرین و کنگره اوباما و انگلیس در جریان فتنه سال گذشته از عملکرد فتنه‌گران تقدیر کردند. هر وقت دشمن از شما تشکر کرد، آن روز، روز عزای شماست.
  • طبق فرمایشات امام راحل، زمانی که دشمن از دست ما عصبانی است باید از حقانیت مسیر خود، اطمینان داشته باشیم. کسانی که خود را پیرو خط امام می‌دانند و علم امام را حمل می‌کنند باید از خودشان بپرسند که چرا دشمن از آن‌ها دفاع می‌کند.
  • لازم است انسان بصیرت داشته باشد و تعلقات مادی، حزبی، سیاسی و خانوادگی که مانع بصیرت است و اجازه نمی‌دهد که مسیر را درست ببیند، از بین ببرد.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 104039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =