به گزارش واحد مرکزی خبر،

رئیس مجلس شورای اسلامی، سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم را پر اهمیت و موجب آغاز حرکت و برکت برای مردم این شهر دانست و گفت: این سفر حادثه ای غیر عادی و هنگامه ای بود که در آن غیرت دینی و انقلابی موج می زد.

علی لاریجانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما که از مرکز قم پخش می شد افزود: این سفر با حضور قشرهای مختلف مردم نشان از جایگاه ویژه ولایت فقیه و پایگاه آن در میان توده مردم داشت. وی گفت: امروز در قم شاهد بودیم که مردم این شهر گرداگرد رهبر انقلاب در حرکت بودند و این حرکت عمق انقلاب اسلامی را نشان می داد. رئیس مجلس افزود: در حکومت های دمکراتیک پیوند معنوی میان مردم و مسئولان وجود ندارد.

لاریجانی گفت: این نوع حضور مسئولان در میان مردم نشان از رابطه عاطفی میان آنان است. وی به سخنان رهبری درباره اینکه قم را خاستگاه انقلاب معرفی کردند اشاره کرد و افزود: این چیز پرارزشی است. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال مجری درباره حضور علماء با عقاید مختلف در مراسم استقبال از مقام معظم رهبری گفت: این نشان از عمق انقلابی مردم قم دارد و بصیرت و معرفت دینی آنان به دلیل حوزه و مراجع تقلید است که چتر فرهنگی عمیقی روی مردم می گستراند. وی افزود: در استقبال از رهبر انقلاب طوایف مختلف مردم، فضلا، علما و بیوت مراجع حضور داشتند که نشاندهنده فراگیر بودن رهبری است که برای وحدت عامه مردم امر مهمی است.

رئیس مجلس اضافه کرد: حضور علما و فضلا از سلایق مختلف در شرایط امروز ایران برای زنده نگه داشتن انقلاب و بازکردن راههای جدید برای منافع ملی نیز تاثیر بسزایی دارد. لاریجانی درباره شبهه افکنی برخی درباره اسلام بدون روحانیت و ترویج سکولاریسم؛ با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در این باره گفت: قبل از انقلاب نیز عده ای در پی اسلام بدون روحانیت بودند که برخی روشنفکران نیز این فکر را دامن می زدند. وی افزود: درست است اسلام دین عمومی است اما رابطه همه قشرها با اسلام یکسان نیست . نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کار تخصصی و استنتاج در اصول اعتقادی به متکلم و مفسر نیاز دارد و کار کسی که اشتغالات دیگر دارد نیست.

لاریجانی افزود: تا وقتی که جریان مستحکم علمی و متخصص باشد جلوی انحرافات و التقاطات گرفته میشود. وی گفت: قبل از انقلاب در هنگامه وزش باد مارکسیسم عده ای مانند منافقین و گروهک فرقان در پی تحریف اسلام به سمت مارکسیسم بودند. لاریجانی با اشاره به تلاش منافقین و گروه فرقان در دانشگاه هایی مانند صنعتی شریف که درپی حذف روحانیت بودند گفت: امروز برخی افراد و جریانها مانند همان زمان قبل از انقلاب حالت فرقه ای می گیرند. وی افزود: برخی حرف های سطحی و کم محتوا و برداشت های غلط از دین را می توانند برجسته کنند و عده ای هم در خارج آن را تئوریزه می کنند خطر بزرگی است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 101858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =