۰ نفر
۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱

در حالی‌که شرکت‌های اپل و گوگل سهم خود را در بازار نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند به سرعت گسترش می‌دهند، مایکروسافت باید این هفته در مورد استراتژی‌های خود برای مقابله با رقبا به وال استریت توضیح دهد.

ابوالفضل کریمی: پیش‌بینی می‌شود بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری جهان تا چند ماه آینده صدها میلیون دلار روی سیستم‌عامل ویندوزفون7 خود سرمایه‌گذاری کند.

به گزارش تلگراف، استیو بالمر، مدیر اجرایی مایکروسافت در ماه ژوئن / خرداد اعلام کرده بود که مایکروسافت چرخه کاملی را در طراحی و ساخت نرم‌افزارهای ویژه گوشی‌های هوشمند از دست داده و باید برای رسیدن به رقبایش بیشتر تلاش کند.

مایکروسافت به تازگی گزارش مالی فصل گذشته خود را منتشر کرد. این شرکت پیش‌بینی کرده که در فصل آینده از مجموع 15.8 میلیارد دلار فروش، 4.81 میلیارد دلار سود به دست بیاورد. این در حالی است که در سه ماهه گذشته میزان فروش مایکروسافت 15.3 میلیارد دلار و سود حاصل از آن نیز 4.52 میلیارد دلار بود. به این ترتیب مشخص می‌شود مایکروسافت هم به افزایش فروش و هم به افزایش سود حاصل از آن امیدوار است.

با وجود پیش‌بینی مایکروسافت مبنی بر افزایش فروش، ناظران این شرکت در وال‌استریت و سیلیکون‌ولی مشتاقند تا دلایل بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم‌افزار جهان را برای پیش‌بینی افزایش خرید بعد از پشت سر گذاشتن بزرگ‌ترین بحران اقتصادی جهان بشنوند. به اعتقاد آن‌ها در طی ماه‌های گذشته میزان فروش کامیپوترهای شخصی رو به کاهش بوده است.

کالین گیلین، تحلیل‌گر فناوری در بی.جی.سی‌پارتنرز در این باره گفت: «یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها، کاهش تقاضای خرید برای کامپیوترهای شخصی است. این در حالی است که فروش سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت مستقیما به فروش کامپیوترهای شخصی در جهان وابسته است. هم‌اکنون مایکروسافت بیش از 90 درصد از بازار سیستم‌‌عامل‌های کامپیوترهای شخصی را در اختیار دارد».

به نظر می‌رسد تغییرات اقتصادی نقش مهمی در کاهش میزان تقاضا برای کامپیوترهای شخصی داشته است. برای مثال رشد فروش کامپیوترهای شخصی در آمریکا در بین ماه‌های جولای / تیر تا سپتامبر / شهریور فقط 11 درصد بود. این در حالی است که به گزارش شرکت آی.دی.سی در سه ماهه قبل از این دوره رشد فروش به رقم 22 درصد رسیده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 103017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =