هرچند هنوز مدیران تلویزیون رسما درباره مرگ کودکی که با الهام از سریال "پنج کیلومتر تا بهشت" خودکشی کرد، موضعی نگرفته اند، اما بازیگر این سریال به آن واکنش تندی داده است.

به گزارش خبرآنلاین داریوش فرهنگ در گفتگویی با رادیو ایران، نسبت به وزارت بهداشت و آموزش و پرورش انتقادهای تندی کرد. او گفت: "برای وزارت بهداشت و این بیمارستان های بی مسئولیت متاسفم."

سه شنبه هفته گذشته، محمدمهدی در بازی با برادر کوچک خود گفته بود "می‌خواهم روح شوم و ببینم بابا و مامان راجع به من چه می‌گویند" او زمانی که خودش و برادر 6 ساله‌اش را در خانه تنها دید تصمیم گرفت همانند سریال پنج کیلومتر تا بهشت تبدیل به یک روح شود و به مکان‌های مورد علاقه‌اش سر بزند. اما او با روسری خود را خفه کرد و بر اثر این حادثه دچار مرگ مغزی شد. 

اظهار تاسف داریوش فرهنگ برای بیمارستان ها در حالی است که گفته شده اگر به این کودک به موقع رسیدگی می شد، او از مرگ نجات پیدا می کرد. اما در نهایت امروز اعلام شد کلیه ها و کبد این کودک 12 ساله در بیمارستان مسیح دانشوری اهدا شده است. 

داریوش فرهنگ همچنین در انتقاد به نظام آموزشی، گفت: "90 درصد تعلیمات آموزش و پرورش ما بی فایده است و هیچ کمکی به تربیت بچه ها نمی کند.  پرورش در تربیت بچه ها مهمتر از آموزش است."

او از بی توجهی وزارت آموزش و پرورش به پرورش انتقاد کرد و گفت: "در شرایطی که والدین به دلیل مشغله زیاد کاری و کار زیاد کمتر فرصت دارند که با فرزندان خود صحبت کنند و وقت بگذرانند، این وظیفه آموزش و پرورش است که به تربیت صحیح بچه ها بپردازد. اما متاسفانه 90 درصد آموزش های مدارس ما بی فایده هستند و در زندگی آینده بچه ها به هیچ کاری نمی آیند."

او که می گفت به شدت از مرگ این کودک 12 ساله متاثر است ادامه داد: "مرگ محمد مهدی به دلیل تربیت غلط والدین او هم بوده است. والدین نباید اجازه دهند که بچه ها هر برنامه ای را تماشا کنند. اگر حس همزاد پنداری بچه ها منجر به تکرار و تشابه سازی حوادث شود، پس دیگر هیچ فیلمی نباید ساخت! اما در هالیوود خشن ترین فیلم ها ساخته می شود و این اتفاقات نمی افتد چون برای تماشاچیانشان و رده سنی آنها، برنامه ریزی دارند و هر فیلمی را برای هر رده سنی به نمایش نمی​گذارند."

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 171837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 102
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    15 5
    دیگه آموزش و پرورش و بیمارستان وهمه باید جوابگو باشند فقط اون احمق هایی که این چرت و پرت ها را می سازند و به خورد صغیر و کبیر می دهند باید ول بگردند و به خودشان افتخار کنند.
  • مهدی IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    5 2
    خاک بر سر من. قربونش برم... حیف.
  • Ms IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    9 8
    بعد مي گند ماهواره بد آموزي داره... واقعا متاسفم، من يك ثانيه برنامه هاي ماهعواره اي رو به كل صدا وسيما عوض نمي كنم.
  • nazer IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    12 2
    صدا وسیما تحویل بگیر با این سریال های پوچی که در چند سال اخیر ساختی
  • بدون نام IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    3 3
    کاملا موافقم
  • مجیدپرسپولیسی DE ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    29 1
    آقای داریوش فرهنگ عزیز در هالیوود وقتی فیلم ترسناکی پخش میشود حتما به میزان سن و سال بیننده هم اشاره میکنند . در ضمن زمان پخش سریال شما درست هنگام افطار بود هیچ پدر و مادری نمی تونه به فرزندش بگه افطار نکن یا کنار سفره برو تو اتاقت چون من میخوام سریال ببینم!! لطفا کار اشتباه مسئولین رو بخاطر بازی کردن در مجموعه اشان توجیه نفرمایید
  • محمد IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 10
    منم باهاش موافقم
  • امير IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    9 2
    مسولان صدا و سيما خسته نباشند!! كجايي رضا عطاران! چرا ديگه فيلم هاي شاد گذشته كه خستگي رو از تنه همه بيرون مي آورد 6سال جاشو به فيلم هاي نا اميد كننده و توهمي داده!؟
  • بدون نام IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    13 1
    آقای فرهنگ شما چرا؟ در ساعات عادی، همه بچه های کشور این فیلم را می دیدند. ساعت پخش چنین فیلم های تخیلی و غیرعادی در ساعت هایی است که کودکان و نوجوانان خواب می باشند. پس به تربیت ربطی ندارد، بلکه به برنامه ریزی ربط دارد.
  • ت IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    7 0
    میگن یه بار اسب یکی رو دزدیدند هرکسی یه چیزی میگفت یکی میگفت تقصیر صاحب اسبه که محکم نبستتش، یکی میگفت تقصیر اسبه که صدا نکرده یه عاقلی گفت پس این وسط دزد بی تقصیره‏! حکایت حال شما شده آقای فرهنگ‏!‏ فقط شما بی تقصیری‏!‏
  • بدون نام IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    7 0
    بابا ما که 30 سال مون هست با دیدن این سریال دلمون کشید به خود کشی چه برسه به این بچه ها
  • بی انصاف IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    9 0
    آقای فرهنگ عزیز دنبال مقصری ........... هر اتفاقی توی این مملکت می افته ......... آموزش و پرورش رو مقصر می دونن ........ بریم نگاه کنیم که چقدر به زندگی یه معلم رسیدیم .... تا توقعی داشته باشیم ...
  • حمید IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    5 0
    واقعا" برای این تفکر متاسفم اقای فرهنگ
  • e.j A1 ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    4 8
    معلما باید با عشق کار کنه! نه اینکه بشینه ببینه چقدر به زندگیش می رسن! کسی زورش نکرده معلم بشه! آقای فرهنگ راست میگه. آموزش پرورش ما 2 زاری شده چون یه عده بیکار اومدن معلم و مسئول شدن که فقط کار داشته باشن!
  • بدون نام IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 4
    عیب نداره بذار پنج شنبه ها تعطیل باشه بچه ها کنار خانواده شون باشن...........کدوم خانواده؟همه دارن دنبال یه لقمه نون میدوند.
  • بدون نام IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 5
    ازاین بیشترحق این معلمین فعلی <نه همه>نیست 800-900هزارتومان ضربدر2!!!وسه فقط6ماه فعالیت
  • میثم IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    3 0
    احسن. با آقای بی انصاف موافقم
  • فرشاد US ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 5
    ادامه داد: "مرگ محمد مهدی به دلیل تربیت غلط والدین او هم بوده است. والدین نباید اجازه دهند که بچه ها هر برنامه ای را تماشا کنند. کـــاملا موافقم...
  • بدون نام IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    1 2
    ببخشید شما میگی والدین به دلیل مشغله زیاد کاری............ خوب معلما هم با این حقوق کم مشغله های زیاد کاری معلمای مسافر کشو دست فروشو.......نمییذاره کارشون رو انجام بدن ما که مثل بعضیا.........نمی گیریم. اما اون رده بندی سنی سریال برا مخاطب رو خوب فرمودین. قرار بود 100 تا 150 هزار تومن به جدیدالاستخدامی های آموزشو پرورش بدن که یادشون رفت
  • ایران دوست IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    4 0
    وافعا متاسف شدم ، با آنکه تاثر زیاد تلویزیون را همه می دانیم ، ولی از نتایج آن غافلیم. این نتیجه ساخت سریالهایست که خالی از حس واقعی دین،خدا و فرهنگ است. جای خالی علامتهای تذکر سنی بیننده در تلویزیون ما خالیست، هیچ کس به غیر از صدا وسیما مقصر نیست
  • یک معلم با 20 سال سابقه تدریس A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    8 0
    والدینی که مشغله و گرفتاری دارند و به همین دلیل فرصت رسیدگی به تربیت فرزنشان را ندارند بهتر است اصلا بچه دار نشوند. حرف جناب فرهنگ هیچ پشتوانه منطقی یا علمی ندارد. خیلی جالب است که آقای فرهنگ خیال می کنند چون بازیگر یا کارگردان خوبی هستند حتما صلاحیت اظهار نظر در مورد مسائل تعلیم و تربیت را هم دارند!
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    4 1
    اول اینکه تو آمریکا هم از این اتفاقات می‌افته بچه‌هایی که میخوان مثل سوپرمن بپرن و اینا. دو اینکه این وظیفه تلویزیونه که بعضی از فیلما و سریالا رو تو ساعتی پخش کنه که بچه‌ها نبینن و قبلش هشدار بده اما تلویزیون ما ماشاالله فیلمای بالای 18سال هالیوودم نشون میده. آقا داریوش! شمام از یه جاهایی انتقاد کردی که واسه‌ت بد نشه.
  • بدون نام IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    3 1
    راستش با اين آزادي عملي كه ارواح آقاي فرهنگي داشتند من ام هوس كردم كه هر چه زودتر روح بشم چه برسد يك طفل معصوم ١٢ ساله، آخر نفهميديم از كجا اين ها را در مي آورند كه اگر هر كي تو كما برود ،روح اش مي تونه برِ گشت وگذار،پارك،بازار...و شايد احتمالا بر سينما فيلم هم ببيند! اگر طرف زنده است پس روح اش در قيد بدن اش قرار دارد و اگر مرده در نتيجه روح اش از بدن جدا و در عالم خودش سير مي كنه نه در پارك ها دل بده و غلوه بستونه 
  • بدون نام IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    2 1
    دوست عزیز(بی انصاف) شما هم دنبال مقصری. میفرمایید :«ریم نگاه کنیم که چقدر به زندگی یه معلم رسیدیم ...» ینی کم توجهی معلمین عزیز رو گردن مسئولین میندازی. در این مورد با اقای فرهنگ هم نظرم. اگه اینطوری باشه هیچ فیلمی نباید پخش بشه
  • t7 US ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    6 0
    آقای فرهنگ مگه واسه این فیلم رده سنی گذاشته بودند
  • علی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۵
    8 0
    بله آقای فرهنگ! آموزش پرورش ما ناتوان است. خیلی ناتوان از جمع کردن جفنگیاتی که از صبح تا شب تلویزیون به خورد بچه ها میده! یک مشت آدم بی سواد جمع شدن به اسم مثلا هنر با مشت کپی کاری سبک تیشه به ریشه دینداری و فرهنگ و عقلانیت می زنین.
  • آرین TH ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    5 0
    همه میدونن اینا گردن نمیگیرن.پاس میدن به یکی دیگهومحمد مهدی عزیز قربانی این نادان ها شد
  • ایرانی IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 2
    قبل از آموزش و پروش و بهداشت پدر و مادر این کودک مقصر اصلی هستند تربیت در خانواده مهمترین اصل است. یک سوال از والدین این کودک، اگر این سریال بدآموزی داشته چرا فقط آثار آن در فرزند شما ظاهر شده؟ در این مملکت متأسفانه عادت ما مردم این است که در تمام مسائل در گام اول و بدون تفکر بنبال مقصر می گردیم و جالبتر اینکه خودمان را هم مبرا از هر گونه خطا و اشتباه می دانیم
  • بدون نام IR ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    4 0
    فراموش نکن همین آموزش و پرورش تو و امثال تو را تحویل جامعه داد ! نفس کشیدن در آسایش خیال مدیون زحمات معلم هایت است در جایی دگر دنبال مقصر ندانم کاری هایتان باشید !
  • بدون نام DE ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    7 0
    الان دنبال مقصر می گردید؟؟؟ آخه سریالی که دم افطار پخش میشه سریالیه که بچه ها نبینن؟؟؟ میشه به نظرت؟؟ به نظره شما اونی که فیلمنامه نوشته.. اونی که سریال رو ساخته.. اون دوست بسیار عزیزی که پول داده به شماها که این سریال رو بسازید.. اون ارجمندی که تایید کرده این سریال پخش بشه.. اینا مقصر نیستن؟؟؟!
  • بی نام IR ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    وقتی یه موضوعی ازسوی تلوزیون تاکیدمیشه تبدیل میشه به یه باوردرونی-روح واقعیت داره اماهرسال درماه رمضان درسریالهای مختلف باروحهای مختلف سرکارداریم.دیگه حتی فیلمها جذابیتی ندارند.
  • گلی IR ۰۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    وقتی یه موضوعی ازسوی تلوزیون تاکیدمیشه تبدیل میشه به یه باوردرونی-روح واقعیت داره اماهرسال درماه رمضان درسریالهای مختلف باروحهای مختلف سرکارداریم.دیگه حتی فیلمها جذابیتی ندارند.
  • بدون نام IR ۰۳:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    معلم ها هم مثل سایر اقشار جامعه! جز یه مشت دلال و نزول خور و رانت خوار مگه تو این مملکت کسی به حقش رسیده؟
  • mohammad IR ۰۳:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 2
    معلم فقط معلم قدیم الان معلمان فقط به فکر پول هستندنه تدریس نه اموزش
  • حال هرچي IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 7
    معلما اين روزا يكي از مرفه ترين اقشار تو اين مملكت هستن به خاطر 4 ساعت كار در روز اونهم نهايتا 6 ماه از هزار تا مسير بن و كمك هزينه و حقوق و بيمه و .... حقوق ميگيرن و تازه فرهنگ رفتاري و تربيتي كه با دادن حقوق منتقل نميشه چرا هنوز فكر ميكنين به خاطر اين كه حداقل يه الگوي خوب باشين هم بايد به شما اضافه حقوق بدن.در نظر بگين يه ايتم ديگه تو فيش حقوقي: حق خوش اخلاقي ، حق انسانيت،..
  • دلسوز IR ۰۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 4
    آخه قربون شکلت برم معلم جان چهار ماه از سال تعطیلی پنجشنبه ها تعطیلی سرد باشه تعطیلی گرم باشه تعطیلی گرد و غبار باشه تعطیلی آلودگی باشه تعطیلی .......تعطیلی........تعطیلی ......دلم کباب شد
  • بدون نام IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    6 0
    باید از نیروی انتظامی بخواهیم حالا که ماهواره ها را جمع می کنه، آنتن تلویزیون را هم جمع کنه..!
  • بدون نام IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 4
    دیگه چقدر باید به معلمها رسید اقای محترم کلا 3 ماه خالص کار نمیکنند اما حقوق سال کامل رو از بیت المال میگیرند اگه بده بریید سر کار دیگه ای
  • بدون نام IR ۰۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    سی نگفت معلم مقصر است. مشکلات معلمان هم از ضعف آموزش و پرورشی است که در دست غیر آموزش پرورشیهاست.
  • حقیقت IR ۰۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    5 1
    اینکه یک پسر در منزل با الهام ازسریال شما خودکشی میکنه تقصیر آموزش و پرورشه انصافتا شکر !!!؟؟؟
  • چي بگم والا IR ۰۴:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    عزيزم منظور سيستم آموزشيه نه خود معلماي عزيز كه از همه چيز واسه شاگردا ميگذرن
  • سعید IR ۰۴:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    مرگ این کودک چه ربطی به برنامه تلویزیون داره پدرها و مادرها باید فرزندانشان راآگاهانه پای تلویزیون بنشانند.مقصر خود خانواده است.
  • بدون نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 0
    1_اقاي فرهنگ بدونن فيلم موقع افطار پخش ميشد وسر سفره نميتونن به بچه بگن فيلم ما ميبينيم تو نبين 2_ صحبت هاي اقا رو من مستقيم شنيدم كاش بجاي يك سري نيش و كنايه فقط كار بزرگ اون پدر را تحسين ميكردوالتيامي ميشد براي زخمش 3_بجاي دنبال مقصر گشتن محمد مهدي هاي ديگر را دريابيم
  • دلسوز IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    4 0
    .سريالي كه سرشب پخش ميشه نذاريم بچه ها نگاه كنن!!! پس بايد ماهواره نگاه كنن!؟مشكل اينجاست كه تلويزيون تو ماه مهماني خدا همش غم و اندوه و مرگه.امسال هم كه خودكشي.آقايون،مقصريد،همين.
  • ایران IR ۰۴:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    چرا یه پدر ومادر با فکر بابد اجازه بدهند دوتا بچه تنها خونه بمونند وچرا باید یه بچه 12 ساله یه سریالی که به مربوط به بزرگسالانه (ان هم انقدر مزخرف)را ببیند؟
  • بدون نام IR ۰۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    قالباً فيلمها و سريالهايي كه از رسانه هاي جمعي اكران مي شود مخاطبين مربوط به خود را دارد و بنا به ظرفيتهاي جامعه و گروه بندي سني و بيماران روحي پخش اين گونه فيلمها يك نوع بهم ريختگي را ايجاد مي كند. بهتر است در اين خصوص بازنگري دقيق تري صورت گيرد تا از بروز مشكلات اين چنيني جلوگيري بعمل آيد.
  • مجید IR ۰۵:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    آقای فرهنگ عزیز خواهشا به خاطر اینکه امسال در یه سریال مثلا مناسبتی برای ماه رمضان کار اشتباه این آقایون رو توجیه نفرمایید . اگه خلاصه وار بگم : زمان نامناسب پخش این سریال محتوای بی ارزش و کارشناسی نشده این سریال باعث این اتفاق ناگوار بود نه معلم مقصربود نه والدین
  • بدون نام IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 2
    کدوم آموزش و پرورش!!! دلتون خوشه.یک سری به مدارس بزنید تا بفهمید چی می گم. ظاهرش مدرسه است.بچه خود من توی یکی از این به اصطلاح مدزسه ها دچار اختلال شخصیت شد.
  • مازیار IR ۰۵:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 2
    ماشاا... این معلما هم که همش شاکین همیشه تعطیل و اگه بخوای پیداشون کنی حتما باید تو خط های مسافرکشی دنبالشون بگردی همیشه هم در حقشون ظلم شده
  • +++ IR ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 2
    تو هیچ کجای دنیا این حجم فیلم اکشن و با خشونت بدون در نظر گرفتن زمان پخش و تفکیک سنی پخش نمیشه شما صحنه های خشن سریال مختار رو در نظر بگیرید اونجا که با تبر به فرق دشمن میزنه و... فیلمهای دوبله شده نیز به همین منوال.دوستان در رسانه ملی فقط براشون آگهی بازرگانی مهمه.
  • منتقد IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 0
    به نظر من پدر و مادر باید به بچه ها بگن که امثال این سریالها مزخرفه و ارزش دیدن نداره بعنوان مثال پسر من 11 ساله است طوری تربیت شده که میخندید و میگفت اگه روح از همه چیز رد میشه پس چطوری الان لب استخر نشسته یا روی مبل نشسته؟؟؟؟!!!!!
  • ايراني IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 1
    مقصر اصلي خانواده است. چون اول اينكه نبايد بچه ها تنها بمونند. دوم اينكه نبايد اجازه بدن چينين فيلمهايي رو ببينن و با توجه به شناخت پدر ومادر از بچه ها بايد براشون توضيح بدن كه فيلم داستانه و واقعيت نداره - اگه يادتون باشه چند سال پيش هم يه بچه كفش نهرين پوشيد و از طبقه دوم پريد اما مگه چند تا بچه اينطور رويايي و خيالپرداز هستن كه شما تلويزيون رو محكوم ميكنيد. اينطور باشه كه درباره خيلي از موضوعات نميشه فيلم بسازن. يكم روي فرهنگمون كار كنيم اين طور نميشه.
  • بدون نام IR ۰۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    واقعاً بیمارستان سوم شعبان در رسیدگی از ضعیف ترین بیمارستان های ایران است
  • صدف IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    6 1
    قطعا اولین مقصر معلم های عزیزمون هستند که سر کلاس کم فروشی می کنند و دومین مقصر سیمای اسلامی ماست که کشته مارو با این سریالهای روح بازی نمی دانم تا کی می خواهد ادامه داشته باشه.در آخربه خانواده محمدمهدی عزیز تسلیت میگم و از کار خدا پسندانه شان تشکر میکنم.
  • دانشجو IR ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 2
    سرانه ساعت کار مفید هفتگی کارمندان درایران 6 ساعت است. اما معلمین واستادان تنها قشری هستند که با حقوق و مزایایی کمتراز سایر کارمندان تمام ساعات کارشان مفید است. اگر فقط 4 روز آنهم نصف روز هم کار کنند می شود 20 ساعت مفید. تازه در خانه هایشان هم مشغول طراحی سوالات و تصحیح ورقه ها و ... هستند و با کم کردن سه ماه تابستان هم باز زحمت کش ترین قشر هستند. تازه با این بچه های لوس این دوره خدا به دادشون برسه. اینقدر بی انصاف نباشید
  • ایرانی IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 0
    در ایران وقتی صداوسیما فیلم خشن میسازد و بیمارستان کوتاهی میکند، مقصر ازبین رفتن یک کودک پدرو مادر عذادار طفل و معلمین زحمت کش قلمداد می شوند... امام علی(ع) فرمودند "هرکس کلمه ای به من بیاموزد، مرا بنده خویش کرده است." اما اینجا ... متاسفم.
  • بدون نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    ما بايد كيو ببينيم كه نميخوايم بدونيم ارواح چكار ميكنن ؟كجا ميرن؟چي ميخورن؟تا كي بايد سوژه هاي اجباري فيلمنامه هاي اجباري به كارگردان ها ديكته بشه ؟
  • بازاری IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 6
    تو این مملکت هیچ قشری مثل معلمها شانس پیدا نکردن خودشون مظلوم تر از همه هم می گیرند .سهام عدالت بیمه طلایی بن و هزاران چیز دیگه .تو این مملکت کمترین کار و در ازایش بیشترین مزد هم می گیرند اکثرشون هم بیش از دو شغل دارن تا کی تبعیض تا کی .اقای رییس جمهور فکری بحال بازاریان بدبخت وبیچاره هم کن که غیر از ضرر مالی و حمالی و... چیزی ندارند
  • مهدی IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    از اول هم معلوم بود که این سریال مزخرف فقط روی بچه های زیر 18 سال ممکنه تاثیر داشته باشه
  • س د IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 1
    مشکل نه از آموزش و پرورشه و نه از صداو سیما و نه از...آخه یکی نیست بگه شما که نمیتونی بچه تربیت کنی چرا بچه دار میشی؟!!!
  • ناشناس IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 0
    من نظرم رو در مجله تابناک و نیاز روز نوشتم تا به حال رویت نشده به شما میگم صد در در مقصر والدین هستند انها که از بیماری فرزندشان که بیش فعالی بوده و پدرش اعتراف کرده که قبلا هم کارهای خطرناکی کرده چرا در خانه میله بارفیکس گذاشته و فرزندانش را که سابقه انجام کارهای خطرناک دارد را در خانه تنها گذاشته است دنبال مقصر نباشند مواظب فرزند دیگرشان باشند
  • بدون نام US ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    آقای فرهنگ عزیز این فیلم ها رو هم که کودکان نبینند اونوقت مملکتتون میره رو هوا که
  • نسیم IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    واقعا که.مذخرفی که ساختین و به خورد مردم دادید باعث این فاجعه شده اونوقت معلما رو مقصر میدونی؟به نظر من کل صدا و سیما مقصره بابت پخش این سریال و سایر مذخرفاش که معلوم نیس چه بلاهایی به سر بچه های مردم میاره.
  • 1پزشک DE ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 1
    دوستان عزیز من نمی دونم چرا همه به راحتی به خودشون اجازه می دن در عرصه ای که اطلاعی ازش ندارن اظهار نظر کنند!آخه برادر هنرمند من جناب فرهنگ!مردم عزیز راحت همه چیز را گردن بیمارستان نندازین!ساختار مغز آدمی به گونه ای هست که زمانی طلایی 4 تا 10 دقیقه براش تعریف میکنن!بعد 4 دقیقه قلب قطع تنفس قلب میایسته و بهداز 10 دقیقه مرگ مغزی رخ میده که اگر خدا و پیغمبر و معصوم هم جمع بشن نمیشه دیگه اونو برگردوند چه برسه به پزشک و پرستاری که مریش را حداقل 30 دقیقه بعد به دستشون می رسونن!
  • نسیم IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    واقعا که.مذخرفی که ساختین و به خورد مردم دادید باعث این فاجعه شده اونوقت معلما رو مقصر میدونی؟به نظر من کل صدا و سیما مقصره بابت پخش این سریال و سایر مذخرفاش که معلوم نیس چه بلاهایی به سر بچه های مردم میاره.
  • هنرمند IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 1
    بابا مرديم از اين سريالهاي روحي . من يه معلمم از صبح تاشب كار ميكنم با زبون روزه . شب هم بايد بيام اين سريالهاي مزخرف رو ببينم و اعصابم خرد و داغون بشه تو اين دنيايي كه همه ظاهراً زنده اند تورو خدا يه چيزي بخش كنيد كه آدم حالش جا بياد نه اينكه بدتر داغون بشه . باز اين سريال ، اون سقوط فرشته كه بدتر بود همش ترس و وحشت
  • محسن IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 0
    سریال فوق العاده چرت و پرت بود و این هم نتیجه اش اصلا توی امور آموزشی و تربیتی و بخصوص فرهنگی داریم به سمت جهنم میریم
  • فرزاد DE ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 0
    سلام واقعا موضوع من الان خودکشی این پسرک معصوم نیست . موضوع من گیر اوردن مردم و به طبعه ان تحت تاثیر قرار دادن احاد جامعه است . اخر یکی نیست به تهیه کنندگان این قبیل سریالها بگه این چه برنامه های بی محتوا و پوچی است که به خورد ملت میدید
  • بدون نام IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    سریال های ماه رمضون خیلی مضخرف بود قبول درسته مضخرف بود ولی این دلیل نمیشه که خودکشی این بچه رو انداخت تقصیر اینا بعدشم تو هالیوود فیلم میسازن بد تر از این توی رده سنی هم اصلا نمیزارن کسی میره خودکشی میکنه؟نه تقصیر خود این پسره بوده
  • بدون نام US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 3
    اين آموزش و پرورشي هاي هم كه ديگه شورشو در آوردن وام ويژه فرهنگيان، ماشين ويژه فرهنگيان، تعطيلي ويژه فرهنگيان، بن ويژه فرهنگيان، كارت سفر ويژه فرهنگيان، .... آخر سر هم همش در حال ناله كردن هستند اه
  • منتقد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    4 0
    من با نظر آقای فرهنگ موافقم و معتقد به اینکه سیستم آموزش و پرورش کشور در امر پرورش ضعیف عمل میکند مصداق این نظر خود آقای فرهنگ میباشند که خوب پرورش نیافته است.
  • منتقد IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    من فکر کنم به جای اینکه روی فرهنگمون کار کنیم روی ذهن فرهنگ و امثالهم کار کنیم تا از این مزخرفات نسازند بهتره در ضمن من فکر کنم نبودعلم کافی در بین اقشار جامعه است که به این چیزها دامن میزند.یادمون باشه تمام انرژی و وقتی که ما برای درک روح و ... میگذاریم در جوامع دیگه تبدیل به عملگرایی شده و به همین دلیل یکی پس از دیگری ما رو پشت سر میگذارند البته اگه پشت سر ما دیگه کسی باشه!
  • اصلاح کن ها IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 2
    آقای داریوش فرهنگ واقعا"مگه این سریال غیر از کودکان مخاطب دیگه ای هم داشت؟
  • بدون نام DE ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    چرا نظرات من ، دو عدد ، ثبت نشده اند؟
  • am IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    به نظر من فيلم خوبي بوداما اين خانواده ها مقصرند كه به بچه هايشان آموزشهاي كافي در اين موردرا نميدهند.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    3 1
    اگر من معلم فقط یک هزارم درآمداین آقای هنرپیشه رو داشتم میتونستم صبحها آموزش بدم وعصرها هم به بچه هاتون تربیت بیاموزم،شماها که فقط دنبال پولید تا توکشورهای اروپایی زندگی کنید وحاضرید هر چیزی رو به عنوان تحفه هنر!به مردم عرضه کنید،چه میدونید که ما وجدانمونو زیر پا نمیگذاریم اگر چه من معلم با20سال سابقه ومدرک کارشناسی با رفتگر محترم وشریف دماوندی که سوادی هم ندارد به یک اندازه حقوق ماهانه داریم ،ما به چه میاندیشیم وشما به چه!!
  • ن-ب IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    حالا که اتفاقی افتاده همه کارشناس شدند علاج واقعه راقبل ازوقوع باید کرد تیراندازی های زیادی دردبیرسستان های آمریکائی راهم دیده ایم
  • آقای بی فرهنگ US ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    2 0
    فرهنگ سریالتو ندیدم و خوشحالم و دیگه هیچ سریال ایرانی ای رو نمی بینم. یه مشت توهم رو ردیف می کنین و بچه های مردمو به کشتن می دین.
  • جواد GB ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    0 0
    خوب پدر و مادر بهتر بود ماهواره ای میخریدن که بچه های معصوم مجبور نباشن این برنامه های بد آموز رو ببینن ...
  • هموطن IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۶
    1 0
    برای حل مشکل باید باهاش روبرو شد و لمسش کرد, مشکل ما خرافاته و صداوسیما ندانسته داره سبب خیر میشه و مردم بیشتر به این موضوعات فکر میکنن و به زودی ثمراتشو خواهیم دید و نکته دیگه اینکه تو مملکت ما آموزشو پرورشو گذاشتن به عهده کسایی که به جز خوندن و نوشتن و جمع و تفریق و حفظیات مزخرف چیز دیگه ای بلد نیستن یاد بدن چون به خودشونم کسی یاد نداده و متاسفانه براشونم مهم نیست.
  • sepid CH ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    هومن بهتر که ندیدم این سریال رو
  • بدون نام IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    1 0
    از شما این حرف ها بعید بود اخه مرد حسابی شما خودت خجالت نکشیدی توی یه همچین سریال سخیف بازی کردی؟
  • keyvan SE ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 0
    آقاي فرهنگ به جاي مقصر دونستن اين اون خود شما جواب گو باشين چرا در فيلم بازي کردين که پر از خرافات هستش
  • آرزومند ادب A1 ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 0
    اگهخانواده‌ها خودشون باید همه امور مربوط به فرزندانشون رو بر عهده بگیرن، پس حقوق ارگانها و مسوولین مربوطه یا مفت است و بابتی ندارد
  • آرزومند ادب A1 ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 0
    انقد شونه‌هاتون کجه که هیچ مسوولیتی بر عهده‌تون نباشه که با حرکات ورزشی/اصللاحی هم درست نمیشه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 1
    این فیلم برای 18سن هستش.باید گوشه تلویزیون بنویسند که خانواده ها متوجه بشن.تقصیر از صداوسیما ست که این کارو انجام نداده
  • میرزا رضا بیطرف KW ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 2
    کجایی قیصر؟؟؟
  • ایرانی=حزب باد IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    0 2
    واقعا که عین بچه ها فقط دنبال مقصر میگردین نه راه حل اولا اونایی که دم به دقیقه میگن فیلمش بد بود ازشون یه سوال دارم چرا دیدییییییییییییییییش ها؟؟؟؟کسیکه مجبورت نکرده بود که 5کیلومتر تا بهشت ببینییییی!!!!!!!خاموش میکردی یا یه چی میدیدی که دوس داشتی پس دیگه مخالفای فیلم بحثی نکنن دوما خدابیامرزه این بچه رو ولی منم باآقای فرهنگ موافقم که صداوسیماهم خوبه که ساعتهای خاصی رو برای فیلم های ماورایی اختصاص بده و از فیلم های طنزهم بیشتر و با کیفیت بهتری ستفاده کنه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 2
    شمایی که به قول خودت ماهواره رو ترجیح میدی اصلا حق اظهارنظر راجع به برنامه ای که تو تلویزیون ایران پخش میشه رو نداری برو با همون چیزایی که ازماهواره یاد میگیری خوش باش
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 1
    واقعا که، چه جور از این فیلم مسخره دفاع میکنه!!!! بیشترین چیزی که همین بچه ها باهاش سرو کار دارن تلویزیون و سریال هاشه! نگاه کن ترو خدا چه جور با تهاجم فرهنگی مبارزه میکنن! بدتر و خرابترش میکنن
  • بدون نام IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۷
    2 0
    واقعا که!چرا به معلم های مملکت توهین میکنین؟ این فیلم اصلا مشکلی نداشت؟؟؟؟ معلم هامون مشکل داشتن آره؟!!!
  • مولا IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    3 1
    دنبال مقصر نگردید.مقصر مرده.این سریال یکی از مزخرف ترین ها بود،وقتی کارگردانان بزرگ همچون مهران مدیری که می تاند میلیونها نفر را شاد وخوشحال نمایدو خنده برلبان بنشاند باید خانه نشین شود آنوقت این مزدوران نا کار بلد از روی فیلمهای ارواح دهه 50میلادی رابا سانسور به خورد مردم می دهند واینطور بچه های مردم را به سینه خاک می فرستند.
  • حمید IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۱۸
    0 0
    یه مشت نظر مغرضانه وسرسری دادین اصلا شما که سریالو ندیدین به بازیگر ومعلما وبقیه کاری نداشته باشین فکر عیبای خودتون باشین
  • مائده IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 0
    بابا حالا بچگی کرد چرا همه به جون هم افتادین؟ همیناهم که پخش میکنن خدارو شکر کنین،
  • بهزاد IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۰
    0 3
    سلام به همگی عجب موضوعی که نظر هر کسی رو خوندم یه جوری حق داره سهل انگاری ازصداوسیما بوده که سقف سنی مشخص نکردن اگه براشون سخته خودمون باچسب بزنیم روشیشه تلویزیون خدا به خانوادش صبر بده اگه فهیم وپرورش یافته نبودن اعضای جگرگوششون رو اهدا نمیکردن قدری منصف باشیم
  • SEYED IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    3 1
    مقصر اصلي عمرا خونواده نيست !!! صدا سيما فيلمي مذهبي ساخته !! اگه فيلم را به اسم تخيلي معرفي ميكرد اون وقت پدر مادر بايد حواسشون مي بود كه تخيلي نشه بچه شون ! ولي وقتي به اسم اسلامي مياد !!!! اصلا دنبال اين نميرن كه بچه ببينه يا نه
  • امین IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    1 0
    اظهار نظر یک بازیگر (در این مورد غیر مسئول) و در ابتدا نپذیرفتن بار اثر گذاری سریال مورد بحث میتواند نشان دهنده منفعتی خاص (به جز دستمزد بازیگری) برای ایشان باشد! آقای فرهنگ عزیز شاید انتقادات شما از سیستم آموزشی و وزارت بهداشت درست باشد، ولی بیان این گونه انتقادات در چنین موقعیتی بدون پذیرفتن بار مسئولیت (هرچند اندک) سینما و تلوزیون در آموزش، نشانه بی مسئولیتی است. مسلم است که به عنوان بازیگر مسئولیتی به عهده شما نیست. پس در اظهار نظر خود کمی منصف باشید.
  • امین IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۲۲
    0 1
    آقای فرهنگ عزیز، جدای از مشکلات فنی و داستانی این سریال، وقتی یک داستان نوشته میشود باید با کار کارشناسی، بازه سنی مخاطب این داستان مشخص و اعلام شود. به گفته خودتان در کشورهای پیشرفته و مسئولیت پذیری که مثال میزنید این کار مدتهاست که انجام میشود. درست است، آنها برنامه ریزی دارند. ما چی؟
  • خانه نشین IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
    2 1
    چیزهایی هست که به صورت اسرار بوده و اگه خدا و پیامبران و ائمه علیهم السلام صلاح می دانستند بیان می کردند از جمله جزئیات حوادث بعد مرگ .وقتی فعلا تا قبل از ظهور امام زمان عجل الله فرجه ظرفیت ها کامل نیست این کنجکاو مظلوم به تکلیف نرسیده میشه قربانی . دین مردم و اسرار الهی بازیچه نیست . بهترین تعالیم بسیاری از آموزگاران زحمت کش را در یکشب با یک برنامه صدا و سیما خراب می کند.
    • یک جستجو گر حقیقت IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
      1 0
      ای بنده خوب خداوند خدا را در خویشتن خود ببین وبه او شناخت پیدا کن همانطور که پیامبر وعیسی وسقراط وغیره فرموده اند و تا میتوانی مطالعه کن تا به پاسخ همه سوالها یخود برسی .
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۸
    5 3
    با سلام من یک معلمم واقعا متاسفم برای کسایی که اینطوری در مورد معلما قضاوت میکنند آقای بازاری سهام عدالت سالی پنجاه هزار تومن به ماسود میده بیمه طلایی 12کوپن داره یعنی سالی 12بار حق مریض شدن داری الان 4ساله حتی یه دونه بن به هیچ معلمی ندان شرکتهای لیزینگ میان با 17درصد سود به معلما ماشین میفروشند اسمشو میزارن ویژه فرهنگیان معلما میمونن و ماهی 300-400تومن حقوق تازه بعضی موقع از تلویزیون اعلام میکنند بهشون سیب زمینی رایگان دادیم خیلیاشون دم نمیزنن اگه معلما گدان به خدا شما گداترین برین یه فکری به حال بی فرهنگی خودتون بکنید....
  • آرش IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۱
    6 0
    امیدوارم این نظر پخش بشه.متاسفانه هیچیک از کاربران به نتیجه اصلی نرسید.خودکشی محمد مهدی نه تقصیر صدا وسیماست.نه آموزش و پرورش و نه معلمها.این بچه از یه چیزی رنج میبرده.یه دردی داشته.یه خلاء تو زندگیش بوده که جرآت چنین کاری رو پیدا کرده وگرنه همه میدونن که انسان غریزتا از مرگ میترسه و خدا این مکانیزم رو برای حفظ حیات در اون قرار داده.هیچ بچه ای و هیچ بزرگی اگر از زندگیش لذت ببره با دیدن این فیلم انگیزه خودکشی پیدا نمیکنه.