بحث تفیک جنسیتی در دانشگاهها یک سالی می شود که به طور جدی در وزارت علوم و در میان نمایندگان مجلس مطرح می شود.

علی کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خبرآنلاین می گوید: وزیر علوم اعلام کرد در تابستان که فصل تعطیلی دانشگاهها است تحقیقی انجام می شود تا ظرفیت دانشگاهها برای تفکیک جنسیتی مشخص شود و دانشگاههایی که امکان جدا شدن کلاسها را داشته باشند از مهر ماه تفکیک می شوند.

وی می افزاید: حتی المکان باید از اختلاط بی‌مورد دانشجویان دختر وپسر جلوگیری شود و این سیاستی است که خانواده ها ،مجلس، روحانیت وعلاقمندان به نظام، مراجع تقلید بر روی اجرای آن تاکید دارند.

وی از دانشگاه تهران به عنوان دانشگاهی نام برد که امکان تفکیک جنسیتی در کلاس هاو سلف سرویس و....آن وجود دارد و ادامه می دهد: یکی از دغدغه‌های اصلی اولیا دانشجویان این است که فرزندانشان از هدف اصلی آموزش دور نشوند اما به دلیل رعایت نکردن برخی موارد این دانشجویان  گرفتار می‌شوند .

کریمی فیروزجایی می گوید: وزیر علوم اعلام کرد که به جز جداسازی سیاست دیگر این وزارتخانه احداث دانشگاههای تک جنسیتی است و در این زمینه نیز هر گونه حمایت بودجه ای و قانونی که لازم باشد مجلس انجام خواهد داد.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در رابطه با پوشش متحد الشکل برای دانشجویان در محیط‌های دانشگاهی می افزاید: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا دانشجو باید با پوشش مشخصی وارد محیط دانشگاه شود، دانشگاه یک فضای رسمی است و دانشجو باید در یک محیط رسمی حضور پیدا کند طبیعی است آن پوششی که در یک محفل خانوادگی و کوچه بازار دارد با پوششی که در دانشگاه باید داشته باشد، متفاوت است.البته زمان اجرای این طرح هنوز مشخص نشده است .

وی درباره موضوع سهمیه بندی جنسیتی می گوید: یکی از دغدغه های ما این است که در پذیرش رشته هایی مانند مهندسی معدن یا زنان و زایمان حتما به جنسیت دانشجو توجه شود و این موضوع هم حتما با جدیت دنبال خواهد شد.

45232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 158325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 108
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    خدا با دادن این غریزه انسان ها را به سمت هم سوق می دهد، بعضی ها با این ذات انسان مقابله می کنند!!! براستی که خدا همواره بالاترین دست را دارد.
  • بدون نام IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 1
    از مجلس شروع کنید لطفا!
  • بدون نام IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 2
    دست گلشون درد نکنه که اینقدر به فکر خانواده ها هستند ببخشسید در کدوم دانشگاه معتبر دانشجویان لباس متحد الشکل می پوشند؟
  • علی US ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 0
    واقعا نمیدونم هدف از این کار چیه، اگه جوونا تو محیط دانشگاه نتونن با هم ارتباط سالم و دوستانه داشته باشن و اداب و رفتار و روش همکاری با جنس مخالف رو یاد بگیرن اون وقت تو محیط کاریشون که یکباره با هم روبرو میشن به مشکل بر نمیخورن ؟ در این صورت هزار تا مشکل دیگه تو جامعه چه در محیط کاری و ... به وجود نمیاد؟ .
  • روزبه IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 4
    به نظرم طرح خوبی است و باعث ارتقا سطح علمی دانشجویان میگردد
  • بدون نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 0
    ما كه تو دانشگاه مختلط درس خونديم. اما مثل اين كه دوستان ژيروي خط امام فرمايشان ايشون و در ارتباط با ديوار كشيدن تو دانشگاه ها يادشون رفته
  • بدون نام DE ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 0
    خوبه فقط صورت مساله پاک میکنیم و سرمون رو میکنیم زیر برف
  • یک مخاطب IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 3
    نظر خاصی ندارم.
  • محمد IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 1
    خدا به خیر کند با این اوضاع....پیش دبستانی دختر و پسر مخلوط...دبستان جدا میشند تا میرن دانشگاه(مخلوط)البته -رشته من که تک جنسیتی بوده تا یاد دارم..ولی این قانون چجوری به اجرا در میاد؟ اگه مثل طرح عفاف باشه که مطمئا خیلی اوضاع دانشگاه بد تر میشه...فرهنگ سازی که نمیکنند..با زور هم که مشکلی حل نمیشه..از ما گفتن بود..ببینید چه میشه؟
  • استقلال بزرگ IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    6 0
    به نظر من طرح دو قسمتی کردن کشور : ایران مذکر و ایران مونث رو سریعا به اجرا بکذارند
  • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 1
    مي خواهيد جلوي چه چيزي را با اينكار بگيريد؟بيرون دانشگاه را چكار ميكنيد؟
  • بدون نام IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 0
    وقتی به دانشجو مثل کودک نگریسته می شود و توانایی های ادراکی و شخصیتی اش نادیده گرفته می شود.
  • س ا ر ه IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    5 0
    خوبه خوبه! اینقدر از هم جداشون کنین که گند کار از یه جای دیگه در بیاد! از این به بعد فکر کنم مشابه حادثه ی خمینی شهر یا کاشمر رو پخش زنده تو خیابون ببینم!!!
  • حسيني IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 1
    به سلامتي مشكلاتمان حل شد....از امسال ديگر نه كسي مورد آزار و اذيت قرار مي گيرد و نه كسي دزديده مي شود و .... ممنونم از وزارت علوم كه اين معضل جدي كشور را حل كردند!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 2
    سلام این تفکیک قابل اجرا است ومتناسب باشاندانشجو ورعایت موازین شرعی وحرمت جامعه است حقیر این کار را را در قریب به 5 سال مدیریتم در تربیت معلم گنبد انجام دادم وآمادگی ارائه تجربیات خویش جهت ارائه مطلوب این طرح هستم
  • علیرضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    5 0
    پیشنهاد می کنم آموزشگاه ها ، خیابانها ، ایستگاه های اتوبوس ، تاکسی ها ، مغازه ها ، پیاده رو ها ، ادارات و حتی اطاق خوابها راهم تفکیک جنسیتی کنید !!!
  • بدون نام IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    4 0
    فقط ميشه تاسف خورد...
  • خودجوش IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 0
    احسنت ، بالاخره راهشو پيدا كردين ، هزار آفرين به اين هوش و نبوغ!!!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    احسن به آقای کامران با این طرحش , مطمئن باشید 100در100 جلو فساد رو تو دانشگاهها گرفت!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    براساس چه معياري و چه نظر سنجي و يا چه چيزي مي گويد كه خانواده ها موافق هستند !!!!!!
  • محمد IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 1
    عجبببببببببببب
  • بدون نام IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 1
    میشه لطفاآقایون دنیا دیده! به ما دنیا ندیده ها بگن کدوم دانشگاههای معتبر و نا معتبر دنیا این شکل عمل میکنند!
  • بدون نام IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    بحث تفكيك جنسيتي دانشجويان در زمان امام هم مطرح شد كه ايشون با اين افراط گريها مخالفت كردن ، ولي حالا اين طرح اجرا ميشه !
  • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    مردم هم موافق کار شما هستند ؟!
  • سعید IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 0
    یعنی اگر تو سلف جدا شن مشکل حله ؟؟؟؟ خیابون و ... و اینا دیگه تحت کنترل شده ؟؟عجب طرح ابتری.......
  • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    3 0
    همه مشکلات مملکت حل شد هورا هورا !!
  • بدون نام IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    واسه آشنایی دختر و پسر کجا بهتر از دانشگاه وجود داره که اونم میخان از ما بگیرن! کجا باید این شناخت و آشنایی بوجود بیاد؟ تو خیابون؟!
  • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    . واقعا که ...
  • دانشجو IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 8
    من سوالی از مسئولین داشتم . به نظر شما آقای مسئول ! جدا کردن دانشجویان دختر و پسر در رشته های پزشکی و پیرا پزشکی کاری بسیار اشتباه نیست ؟ اگر پسر یا دختر دانشجوی پزشکی در دانشگاه یاد نگیرد که همکلاسی او مانند خواهر یا برادر اوست ، زمانی که پزشک شد چگونه میتواند به بیمار به چشم خواهر یا برادر نگاه کند ؟
  • بدون نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    باعث تاسف است . طبق امار موفقترین ازدواج ها ، ازدواج های دانشجویی است . باز هم تاکید امام را فراموش کردید که گفت مراقب افراطیون باشید و با جداسازی دانشجویان هم مخالفت شدید کردند .
  • بدون نام IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    توی سالن رو هم خط کشی کنید تا راهاشون از هم جدا باشه
  • بدون نام IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    زمان امام ميخواستن وسط يه كلاس ديوار بكشن امام گفت سريع خرابش كنيد.اينا از امامم انقلابي تر شدن.متاسفم واقعا.
  • بدون نام SE ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    2 0
    چه قانون مسخره ای
  • ایرانی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    با سلام . یعنی اینجوری تمامی مسائل اخلاقی جامعه حل میشود ؟ اگر بلی ، پس چرا با جدائی در اتوبوس و مترو مشکل حل نشد ؟ بنده به شدت با این وضعیت فعلی در جامعه مخالفم و دوران کمیته های انقلاب را اوفاتی آرزو میکنم ولی این اقدامات پاک کردن صورت مسئله است و راهی است به ترکستان . از ما گفتن بود
  • علی NL ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    از اول انقلاب دنبال همین بودند امام مخالف بود و هواداران این طرح عقب نشینی کردند حالا با ارتحال امام دوباره ...
  • پیمان US ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    همینه که یهو میشنوی چند نفر به یه زن یا چند نفر به چندتا زن تو باغ خودشون تجاوز کردن. بیماریِ اجتماعی به خاطر همین سیاست‌ها بیشتر میشه.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 2
    من موافقم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    عواقب و ضررهای اجتماعی این تصمیم رادر سالهای آتی خواهید دید .... متاسفانه جوانان جامعه به عنوان موش آزمایشگاهی به شما نشان خواهند داد که در زندگی اشان در برقراری روابط اجتماعی سالم ناتوان خواهند ماند .... و این ناتوانی به روابط زن و مرد در داخل خانواده ها نیز خواهد آمد .... به جای تعلیم شیوه های صحیح زندگی و برقراری روابط سالم صورت مسئله را پاک میکنند....معلوم نیست این جامعه دارد کجا میرود ؟؟؟ً!؟!؟!؟؟!؟
  • دانشجو US ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    واقعا یعنی شما به دانشجویی که 20 تا 30 سال داره چطوری نگاه میکنید؟؟
  • مریم A1 ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    به جای تعلیم شیوه های صحیح زندگی و برقراری روابط سالم صورت مسئله را پاک میکنند....معلوم نیست این جامعه دارد کجا میرود ????
  • کروموزوم US ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    این کارارو بکنید بعدم برید هزینه کنید برای اینکه آمار طلاق و فساد رو بیارید پایین
  • sam CA ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    از این به بعد مکان کاریه زنان و مردان رو هم جدا کنید!!!
  • بدون نام US ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    وی می افزاید: نه تنها در کشور ما بلکه در همه کشورهای دنیا دانشجو باید با پوشش مشخصی وارد محیط دانشگاه شود یه سوال: آیا استانداردهای آموزشی، محیطی، علمی و.... دانشگاههای ما با دانشگاه های دنیا یکیه؟! که میای مقایسه میکنی؟! شما هرجا به نفعتون باشه رو موافقید هر جارو به نفعتون نباشه رد میکنید انصاف داشته باشد آقای نماینده مردم بابل مشکل مردم بابل رو مطرح کن اینا پیشکش
  • دانشجو DE ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    من ترجیح می دم نرم سر کلاس!!
  • بدون نام A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    واقعا مشکلات دانشجویان با این کار حل میشود؟ وقتی دستگاههای سالم در آزمایشگاه ها نداریم وقتی استاد عضو هیئت علمی استخدام نمیشود وقتی اساتید درسهای 40 سال پیش را به خورد دانشجو میدهند وقتی سقف دانشکده نوساز که هنوز 1 سال هم از افتتاح آن نمیگذرد به خاطر نشتی سرویس بهداشتی میریزد واقعا باید هزینه بیت المال صرف اینگونه طرحها بشود؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    0 0
    امام خودشون دستور دادن ديواري كه ميخواستن وسط دانشگاه بزنن خراب كنن.
  • بدون نام CH ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۰
    1 0
    آها پس با این کار تمام مشکلات ما حل میشه چه جالب !
  • بدون نام AZ ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 0
    به زودی شاهد فتح پیاپی قله های ترقی برای بانوان محترم در عرصه آشپزی خواهیم بود. انشالله
  • JIJI IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    انگار همه فقط واسه دوستی می رن دانشگاه!تمام مشکل ما اینه؟؟؟؟ پس پیش به سوی جامعه ایده ال!!!! در اروپا دختر . پسر سر یک کلاس می شنن مشکل دارن؟؟؟
  • بدون نام IR ۰۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    man hanuz nafahmide am surate masale chie ke daran pak mikonan
  • بدون نام IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 0
    میگم چطوره دخترارو با ماهواره بعدی ایران پرتاپ کنید به یه سیاره دیگه.یا پسرارو.اینجوری تفکیک بهتری صورت میگیره ها.
  • مریم IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 0
    کجای دنیا دانشجوها مثل دبستان یونیفرم می پوشند؟؟؟
  • مریم IR ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    بابا دانشجو شعور داره فهم داره
  • حسام IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 2
    بخدا کار درستی میکنن... میدونید چقدر آمار تجاوزات جنسی کم میشه... واقعا" از مخالفت دختران با این طرح تعجب میکنم... آخه مگه دوست دارید در خطر تجاوز جنسی باشید و جامعه مسلمین رو به مخاطره اندازید.
  • حمید IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 2
    آقایون و خانومای محترم و محترمه... شما شاید درک نکنید ولی این کارها به صلاح و مصلحت خودتونه... شما دوست دارید جامعه اسلامی و مسلمین در خطر سوء استفاده های جنسی و جنسیتی باشند... خواهشن برای دانشجویان خانم استاد خانم و برای دانشجویان آقا استاد آقا هم قرار دهید تا بطور کامل بتونیم اخلاقیات اسلامی رو حفظ کنیم.
  • مهشيد IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 2
    فكر كنم بجاي جداكردن خانوما از اقايون يه كاري كنن كه طرز لباس پوشيدن اصلاح بشه خيلي بهتره ه ه ه ه ه!!!!! ماشالا دانشگاه نيت كه انگار اومدن عروسي ننه باباشون!!!والا يارو توي عروسي اينقدر به خودش نميرسه كه بيشتر دخترا تو دانشگاه ظاه ميشن.
  • بدون نام IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    که چی بشه؟!مگه ما تو مدرسه جدا از هم نبودیم؟ چه اتفاقی افتاده؟ تو دانشگاه هم جدا باشیم تو محل کار به هم نزدیک میشیم. با این کارها نمیشه جلوی فرهنگ و احساسات مردم رو گرفت!
  • بدون نام IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 0
    خانه از پاي بست ويران است خواجه در بند نقش ايوان است!
  • مهرداد IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 1
    طرح خوبی است به شرط اینکه سریعا اجرا شود و شاهد پیشرفت سطح علمی خواهیم بود. بی بند و باری در دانشگاه هم نخواهیم داشت.
  • دانشجوی دهه 70 IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    فقط تنها نفع این مسئله برای مخابرات وایرانسل میباشد چون ارتباطات اس ام اسی در سرکلاسهای استاد بیشترمیشود تا دانشجویان اناث وذکور ازحال واحوال هم بیشترخبرداربشوند .افرین به این همه تفکرات مهم درجهت پیشبرد اخلاقیات
  • فاطمه IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 2
    اینهایی که نظرات مخالف داده اند یا خودشان را گول میزنند یا میخواهند ادای آدمهای خیلی راحت را دربیاورند یا واقعا متوجه نیستند. کسانی که حرف امام خمینی را پیش میکشند واقعا چقدر به حرفهای دیگر ایشان آگاهی داشته و عمل کرده اند؟حالا اینجا که به نفع عقیده شان است مصادره به مطلوب میکنند.آیا اینها واقعا وضعیت پوشش و رفتارهای زننده دختران و پسران امروزی را با جوانان انقلابی آن سالها مقایسه میکنند؟
  • فاطمه IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    8 1
    من فارغ التحصیل اول دهه هفتاد هستم.واقعا اوضاع امروز دانشگاه حتی با همان موقع هم قابل مقایسه نیست.آنوقت ما دیوار و کلاس جدا نداشتیم ولی حیا و شرم و نزاکت داشتیم،میدانم که خیلی ها ازین صراحت خوششان نمی آید ولی بی تعصب به محیطهای امروز و وضع پوشش و رفتار اینها نگاه کنید که شبیه هرچیزی هستند جز دانشجو! دختری که با آرایش و مانتوی فلان مدل به دانشگاه می آید میتواند انگیزه اش فقط تحصیل باشد؟یا ساده اید یا خودتان را به راهی دیگر زده اید
  • بدون نام IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    این یعنی یک ماه اول دانشگاه به خاطر اعتراض دانشجویان به طرح تفکیک تعطیل خواهد بود
  • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    وبلاگ این نماینده مجلس را دیده اید؟ خیلی جالب است.
  • سرباز گمنام! US ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 0
    کو آدم حرف شنو. کو آدم عاقل؟ کو آدم با شعور؟ کو آدمی که دلش به حال ملت سوخته باشه؟ اصلاَ کو آدم؟
  • بدون نام US ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 1
    روزي جواب اين اشتباهات را مي دهيم که دير است.. فساد،طلاق،انحراف،عدم رفتار اجتماعي،مشکلات شخصيتي....
  • بدون نام IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    1 1
    اون زمانی که من دانشجو بودم( سال 73 ) در دانشگاه آزاد تهران مرکز این طرح اجرا شد. دانشگاه روزهای فرد دخترانه شد و روزهای زوج پسرانه !روزهایی که ما دخترها کلاس داشتیم از 6 صبح تا 9 شب سر کلاس بودیم، چون باید حدودا 20 واحد یا بیشتر رو در 3 روز پر می کردیم. این قدر به همه فشار اومد که فقط یک ترم این طرح اجرا شد و ترم بعد این طرح لغو شد.
  • بدون نام DE ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 1
    به جای این کارها به دنبال یه راه حل برای این باشین که جوونا از دستتون در نرن (به عبارت دیگه فرار مغز ها)
  • سلامی CA ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 1
    من در دانشگاه الزهرا درس خوندم و به شما میگم که تعداد دانشجوهای دختری که پیر دخترشدن و نتونستند ازدواج کنند در فارق التحصیل های این دانشگاه بیشتر است. البته چون این نوشته من به نفع بعضی ها نیست چاپ نمیشه.
  • نماینده مجلس US ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    2 1
    ای دانشجو به دلیل به کمال نرسیدن شعور شماوعدم کنترل غریزه این طرح یکی از بزرگترین طرحها در راستای پیشرفت سطح علمی کشور می باشد.
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 1
    . من به‌عنوان یک امیرکبیری اگر این طرح اجرا بشه از دانشگاه استعفا می‌دم.
  • بدون نام CA ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    حضرت امام از مخالفان شدید چینین طرحی بودند خواهشا با این حرکت روح ایشون رو ناراحت نکنید
  • بدون نام A1 ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 1
    با نظر آقای علیرضا موافقم،فقط یه طرحی برای تفکیک جنسیت جنین در شکم مادر هم اضافه کنید تکمیل میشه.
  • مهدی DE ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    خدا خیرشون بده !! کلی آدم بی کار که واسه برخی موارد بجز درس دانشگاه می رفتن کم میشه. دخترا تو فساد نمی افتند و کسی که واقعا می خواد درس بخونه درس می ره دانشگاه. خیلی طرح خوبی هست امیدوارم بطور کامل اجرا بشه
  • بدون نام DE ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    من نمي خواهم قضاوتي كنم ولي وقتي به نظرات نگاه ميكنم همه مخالف اين طرح هستند . راستي چرا فكري براي اشتغال نميشود ؟
  • امید US ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    امکان عملی شدن این طرح رو به صفره مگر تو چنتا دانشگاه آزمایشی (از شانسشونه دیگه ) این کار ضربه شدیدی به نسل بعدی میزنه
  • دانشجو DE ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    وای بر شما که از امام خودتون جلو تر میرید؟!دارم میبینم که باز رهبری مخالفت می کند!
  • بدون نام IS ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۳/۳۱
    0 0
    من متاسفم كه نماينده ي شهرمون همچين نظر بديعي دادن!احيانا از نزديك تو مراسم رو نمايي از يونيفرم هاروارد حضور داشتن؟
  • گریه IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 1
    من چکارکنم این همه درس خوندم بیام دانشگاه شانس ما دیگه نمیخونم
  • گریه IR ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    من چکارکنم این همه درس خوندم بیام دانشگاه شانس ما دیگه نمیخونم
  • علی DE ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    انگیزم رو برای کنکور از دست دادم
  • بدون نام CH ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    In Maskharast !
  • علی GB ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    1 0
    باید ابتدا ببینیم دانشگاه چه جایی و بعد دربارش نظر بدیم و تصمیم بگیریم متاسفانه ما چون دانشگاه رو از غرب وارد کردیم نمیتونیم هیچوقت درموردش یه تصمیم درست بگیریم.دانشگاه به هیچ عنوان محیطی برای اعمال نظرات گوناگون دولت نیست بلکه دانشگاه به عنوان نهادی که امروزه دنیای متمدن رو اداره میکنه و منشا تحولاته با نظرات خودش اداره میشه افکار متعالی رو انتخاب میکنه پرورش میده و منتشر میکنه.برای دانشگاهی با این همه دکتر مفسر و متخصص و فیلسوف وزیر علوم یا نماینده مردم بابل نمیتونه تصمیم بگیره.
  • مهمان GB ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بازنشسته بشی بهتره
  • ستاره IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    می‌شه اسم چند تا از اون کشورها رو ببرید؟ نه تو رو خدا،‌فقط یکیشو! کجای دنیا دانشجوها لباس مخصوص دارند؟
  • حامد IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    بعد می‌گید نظراتی که حاوی توهین است منتشر نمی‌کنیم، آخه آدم چی بگه؟
  • بدون نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    من الان توی یه دانشگاهی هستم که خواهران و برادران از هم تفکیک شدن پس برام فرقی نداره اما اگه همه دانشگاه هارو اینطوری کنن امار ازدواج به شدت میاد پایین چون دنشجویان 2و3 سال باهم میشن بعد اگه ببینن تفاهم دارن ازدواج میکنن چون دیگه 25 سالشون میشه بازم باید مسولان روش فکر کنند
  • بدون نام CA ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    سوال اینه که الان ریشه فساد کشف شده و اون هم بودن دختر و پسر در یک کلاس و موقع درسه؟ جدی؟
  • ali US ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۱
    0 0
    اقا شما به چه حق پرسیدی که کدوم دانشگاه لباس متحدالشکل داره ؟؟
  • بدون نام IR ۰۴:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    قانون یعنی چیزی که افراد یک جامعه برای زندگی بهتر با رأی اکثریت به توافق می رسانند و اجرا می کنند. در مورد این قانون می شود گفت که نه برای زندگی بهتر است(زمان این قضیه را ثابت خواهد کرد) و نه با رأی اکثریت جامعه دانشگاهی مناسبتی دارد. این امر نشان دهنده عدم انعکاس نظر مردم در رأی نمایندگانی است که وظیفه شان همین انعکاس دادن نظر مردم در تصویب قوانین می باشد.
  • امیر IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    خب ، تو ایران فقط یه جا دختر و پسر ها با هم بودند که داشنگاه بود و میتونست بسترساز یه آشنایی کامل از همدیگه باشه که این صفا دادن .
  • بدون نام DE ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    1 0
    انشاالله همگی باهم ارشاد میشیم. :))
  • حسین IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    0 0
    من نمیدونم شما خودتون دوران دانشجویی چطوری بودین, که نسبت به دانشجو این نگاه رو دارین.تاسف انگیزه!در ضمن در ادامه مقایسه خودتون,کدوم کشوری دانشجوها رو از هم جدا میکنه؟
  • فرهنگ DE ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۲
    1 1
    با این کار یک مشت دختر پسر عقده ای تحویل اجتماع میدید که هیچی از ارتباط با جنس مخالف نخواهند دانست ....
  • reza A1 ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 1
    بااین جداسازیها فرهنگ ایجاد نمی شه
  • LMEYSAM US ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۳
    0 0
    MAMBA FARHANG HAM AGHIDAM!
  • محمدی فیروزجایی IR ۰۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 1
    متاسفانه آقای کریمی به جای پرداختن به معضلات اساسی حوزه انتخابیه به فکر حاشیه ها می باشددر حالیکه شهرمون بابل از راه مناسب برخوردار نبوده و روستاهاش که کاملا بی یهره ازگاز می باشند
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 1
    به نظر من اگه مردان غیور این مملکت بتونن کاری کنند که کلا همه از هم جدا بشند خیلی خوبه..مثلا بگن فقط روزهای زوج خانوم ها حق نفس کشیدن دارند روزهای فرد اقایون...
  • محسن IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    1 0
    علت اینکه بعضی ها با این طرح مخالفت میکنند بدلیل عدم اعتقادات قوی دینی است وگرنه همه میدانیم غریضه شهوت در همه وجود دارد اما تقوی الهی وپیشه کردن مسایل شرعی واعتقادات اسلامی در کشورایران است که انسان مسلمان به گناه الوده نمی شودبنابراین اگر این طرح اجرایی شود به گناه کمتر الوده میشویم .
  • رضا IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۴
    0 0
    با حامد آقا موافقم
  • مهدی IR ۰۴:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 1
    بله دیگه از دخترای ایرونی بی ظرفیت تر وجود نداره همین که پاشون میرسه دانشگاه مثل اینکه از زندان فرار کردن نمیدونن باید چیکار کنند . تو دانشگاه علنی معلومه دخترای ترم اولی وقتی با پدر مادرشون میان دانشگاه .....یکی دو ترم بعد دماغ چسب میزنن ، مانتو چسبون شال کوتاه ، آستین بالا پاچه شلوار هم که 5 سانتیمتر اضافه باید بریده بشه !!! دروغ میگم .. نمیگم همه ولی اکثراٌ
  • مهدی GB ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۵
    0 1
    این کار فقط انگیزه سیاسی داره وجهه ی دولت رو خراب می کنه اگه می خواستن همچین کاری کنن در دهه ی 70 که تعداد موافقان در دانشگاه ها از مخالفان بیشتر بود می کردند نه الان.
  • بیب IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۰۸
    2 1
    :) با این تفاسیر فکر کنم اگه قضیه ازدواج رو هم کنسل کنن،همه چیز حل میشه.
  • فلاکت مملکت ما US ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    1 1
    تنها چیزی که کشور ما را متلاشی می کند افراط و تفریط است. یعنی تنها مسئله مهم یک کشور این است.یعنی هیچ مسئله مهمتری در این کشور وجود ندارد . با این حساب تفاوت ما با طالبان خیلی هم زیاد نیست.خدا ما را هدایت کند
  • رامین مهر آیینی IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۴
    2 0
    خدا کند جدا بشیم هر چقدر دخترهای اجق وجق را کمتر ببینیم اعصابمون راحت تره
  • no one US ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۲۰
    1 1
    مقصود از اینکار فقط تخریب است و دیگر هیچ در سال های پس از انقلاب هم همین مساله توسط عده ای داشت اجرا میشد که توسط امام خمینی جلو گیری شد
  • رامین مهرآیینی IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۰۸
    2 0
    در ستایش تفکیک جنسی رامین مهرآیینی اگر دانشگاهها تفکیک جنسی بود هیچ وقت حادثه ای مانند حادثه پل گیشا رخ نمی داد زیرا با هم بودن و اختلاط دختر و پسر تو دانشگاه باعث می شه که عشق های آتشینی شکل بگیره که اکثر اونها به ناکامی می انجامه که باعث سرخوردگی بیشتر پسرها می شه من خودمم دچار این سرخوردگی شدم حادثه پل گیشا اوج سرخوردگی بود مطمئن باشید از این سرخوردگی ها تو دانشگاه زیاده هر پسری که دانشگاه رفته حرف من و تایید می کنه
  • امیر US ۰۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۱۵
    2 1
    به فرض اینکه یه خانوم که اعتقادات دینیش ضعیفه با حجاب بدی میاد دانشگاه باید کل دانشگاه های کشور رو تفکیک کرد ؟؟؟؟؟ اگر بنده با چاقو به کسی آسیبی برسانم باید همه ی چاقو ها از سراسر کشور جمع کرد ؟؟؟؟ پس فرهنگ سازی چه میشود ؟!