برپایی ۶۴۵ شعبه اخذ رای برای فرایند رای گیری در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه گفت: ۶۴۵ شعبه اخذ رای برای انجام فرایند رای گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه فعال است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محمد طیب صحرایی صبح امروز جمعه (۲۱ اردیبهشت ماه) در ستاد انتخابات استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز برای ما می‌تواند تکمیل کننده یک جشن ملی باشد و هشت نماینده از استان با حضور پرشور مردم کرمانشاه برای پیشرفت استان آغاز به کار می‌کنند.

وی افزود: دور اول و دوم انتخابات با یکدیگر تفاوتی نداشته و هر دو دارای اهمیتی واحد هستند، در حال حاضر ۲ کرسی از هشت کرسی استان در مجلس شورای اسلامی باقی بوده و امید است امروز با حضور خوب مردم تکمیل شود.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: از مردم استان بابت حضور در دوره اول تشکر می‌کنم و مردم شهرستان در این دوره نیز فعالیت بسیار مطلوبی ارائه خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ هزار نفر در فرایند انتخابات در دور دوم فعالیت می‌کنند و با توجه به تغییر شکل در دوره دوم و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی نیاز به آموزش دهی چند جانبه داشتیم که این امر محقق شد.

صحرایی تشریح کرد: آموزش دهی به عوامل اجرایی صورت گرفته و آموزش رای دهی برای عموم مردم توسط رسانه‌ها انجام شده است.

وی تاکید کرد: دولت کنونی در هیچ استانی هیچ نامزدی نداشته و ما مجری فعال و بی‌طرف انتخابات هستیم؛ آراء مردم برای ما محترم است و این امر وظیفه شرعی ما محسوب می‌شود.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: بین برگزاری ۲ دوره با هر چهار نامزد دوره دوم گفتگوی فردی و جمعی صورت گرفته، همچنین جلسات جمعی در استان و کشور منجر به انجام اصلاحات و تغییراتی مانند شکل برگزاری و افراد کمک کننده در فرایند انتخابات شده است.

وی اضافه کرد: ۶۴۵ شعبه شهری و روستایی ثابت و سیار در حوزه انتخابیه کرمانشاه فعال است، حداقل تعداد افراد واجد شرایط معادل افرادی هستند که در دور اول رای داده‌اند.

صحرایی در پایان ادامه داد: با مجموعه اقدامات صورت گرفته در برگزاری انتخابات الکترونیکی مشکلی نخواهیم داشت، امکان رصد لحظه به لحظه شعب وجود دارد و تاکنون مشکلی وجود نداشته است.

عدم امکان رای دهی بدون ارائه مدرک هویتی

علی شعبانی رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه در این جمع، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات ۲ نوع سیستم در شعب اخذ رای وجود دارد.

وی افزود: سیستم نخست مربوط به احراز هویت است که برای ما قابل مشاهده بوده و به صورت آنلاین فعال است، سیستم دوم صندوق‌های الکترونیک هستند که آفلاین بوده و به هیچ شبکه‌ای متصل نخواهد بود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: صندوق‌های الکترونیک پس از پایان فرایند رای گیری با حضور ناظر و مجری بدون دخالت دست آمار را به صورت مکانیزه در سامانه تجمیع کرده و آراء پس از تایید هیئت نظارت اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: ۲ الی ۶ صندوق الکترونیکی برای تمامی شعب سیار و ثابت شهری و روستایی پیش بینی شده است و بنابراین مشکلی رخ نخواهد داد.

وی در پایان گفت: اصالت سند مربوط به پنج مدرک هویتی شامل شناسنامه، کارت ملی، گواهینامه، گذرنامه و کارت پایان خدمت بوده و اعلام کد ملی به تنهایی برای انجام رای دهی مجاز نیست.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1904907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =