لزوم توجه به میراث فرهنگی کرمانشاه در سال جدید/برپایی مراسم در چارچوب ضوابط قانونی حق مردم است

استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه به میراث فرهنگی استان در سال جدید گفت: برپایی مراسم در چهارچوب ضوابط قانونی حق مردم کرمانشاه است.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، نخستین جلسه شورای اداری سال ۱۴۰۳ در استان ظهر امروز دوشنبه (ششم فروردین ماه) در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: با توجه به اقتضائات، نیازها و فرصت‌های کشور تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری بر این قرار گرفت که شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم باشد.

وی افزود: نخستین نکته که باید تمامی ظرفیت‌های خود را در این سال بر آن بسیج کنیم توجه به ضرورت، اهمیت و جایگاه این شعار است؛ این شعار برای ما یک اکسیر و هدف حیات بخش بوده، بنابراین باید در سیاست‌گذاری و اقدام به این نکته توجه کنیم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: ما به عنوان افرادی که کارگزار دولت هستیم در هر عنوانی سیار روشن از مقام معظم رهبری و رئیس جمهور سمت و سوی حرکت خود را دریافت کرده‌ایم و باید قانوناً و شرعاً در این مسیر حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: با توجه به شعار سال و هدف گذاری رهبر سه توضیح مردمی سازی با عناوین تسهیل امور مردم، تسریع در انجام کارها و تکریم مردم باید مورد توجه قرار گیرد که ساز و کار جزئی آن در هر مجموعه متفاوت است.

صحرایی ابراز کرد: جلساتی باید برای حل مسائل مردم برگزار شود که این مسئله در هر قشر متفاوت بوده و خوشه حل آن باید در استان جدی گرفته شود، همچنین رمز موفقیت در کارها پیگیری در نظر گرفته شده که یک اصل کارگشا است و همه باید آن را جدی بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: در روز پایانی سال برای گشایش مالی در تهران و سازمان برنامه و بودجه کشور پیگیر امور مردمی بودیم، زیرا همین پیگیری موجب تسریع در حل کارها می‌شود، بنابراین هر مسئول باید پیگیری را در ساز و کار مجموعه خود تعریف کند.

استاندار کرمانشاه بیان کرد: باید بتوانیم توفیق خدمت را تا آخرین لحظه ممکن داشته باشیم؛ همچنین تولید باید در تمامی بخش‌ها حمایت شود، هر یک از بخش‌ها باید سهمی در حمایت از تولید را داشته باشند و هر سازمان باید خود را در این امر شریک بداند.

صحرایی افزود: ترجمه هدف گذاری سال حتی باید در بخش کودک و نوجوان تعریف شود و بدین وسیله هر مانعی که برای تولید وجود دارد مرتفع شود، همچنین یکی از مسائل موجود حاشیه‌ها است؛ مجموعه‌ها مطلقاً نباید دچار حاشیه شوند، این یک دستور قانونی و شرعی ذکر شده توسط مقام معظم رهبری است.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی روشن و دقیق و جهاد تبیین با دچار حاشیه شدن متفاوت است، همچنین باید با جامعه نخبگانی نیز ارتباط برقرار کنیم که طی روزهای آینده نخستین نشست‌ها در این خصوص برگزار خواهد شد، هر سازمان و اداره باید جامعه نخبگان خود را شناسایی و از آنها استفاده کند.

صحرایی تشریح کرد: ارتباط با شهرهای اثرگذار در خارج از کشور نیز باید فراهم شود که سفر به کشور عراق در روزهای پایانی سال به همین دلیل انجام شد؛ ارتقاء سلامت اداری دستگاه‌ها و مبارزه با فساد نیز باید کماکان پیگیری شود.

وی ادامه داد: سالم سازی محیط ادارات شامل سالم‌سازی اخلاقی نیز می‌شود، حتی یک مورد روزه خواری نباید در مجموعه‌های اداری دیده شود و به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست؛ همچنین حجاب اسلامی باید در ادارات مورد توجه قرار گیرد و هیچ قبح‌شکنی پذیرفته نمی‌شود.

صحرایی خاطرنشان کرد: پرهیز از همایش‌های پرخرج و ارتقاء امید نیز مد نظر است، ما علاوه بر اهتمام بر ظرفیت‌ها و فرصت‌های گذشته باید به ظرفیت‌های نوین نیز توجه داشته باشیم.

وی بیان کرد: ظرفیتی که باید امسال بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری است، پرداختن به این عرصه نباید حاشیه‌ای به همراه داشته باشد و مراقبت‌های لازم باید در این خصوص صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: اگر تولید و اشتغال برای ما مهم است باید از ویژگی‌های کرمانشاه بهترین استفاده را ببریم، به همین خاطر باید کار را از ابتدا دقیق و منسجم پیش ببریم و یک هدف مشترک را دنبال کنیم.

صحرایی گفت: هیچ مدیری نباید خود را از پرداختن به مسئله شعار سال و همچنین توجه به میراث فرهنگی منفک بداند، در کنار تبدیل قوه به فعل باید آسیب زدایی را نیز انجام دهیم.

لزوم تفکیک آحاد مردم از گروه‌های اقلیتی

استاندار کرمانشاه ابراز کرد: در روزهای اخیر برخی تجمعات را گروه‌هایی تشویق کردند که از جنس مردم نبودند، مردم کرمانشاه و مهمانان باید حداکثر استفاده را از اقلیم کرمانشاه در چهارچوب ضوابط منطقه ببرند.

وی ادامه داد: این حق مردم است و وظیفه ما است که خدمات مناسب و امنیت لازم مردم را تامین کنیم، زیرا این مردم خادمان زوار سیدالشهدا (ع) بوده و مردان آنها به غیرت و زنان آنها به عفاف معروف هستند.

وی تشریح کرد: در هیچ تاریخی زن کرد به بی‌حجابی مشهور نبوده است، حساب مردم از برخی افراد و گروه‌های محدود و حداقلی جدا بوده و باید این‌ها را از یکدیگر تفکیک کنیم.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: برگزاری تجمعات چه در محیط شهر و چه روستا ضوابط قانونی و مشخص داشته و برگزار کننده آن مسئولیت اخلاقی و دینی مردم را نیز بر عهده دارد؛ کار هر برگزار کننده باید روشن، شناسنامه‌دار و در چارچوب صحیح خود باشد.

وی در ادامه گفت: ما در سال گذشته جشنواره‌های بسیاری مانند جشنواره اسب کرد، جشنواره سیب و نخود برگزار کردیم که امسال نیز تکرار خواهد شد و مسئول برگزار کننده برنامه نیز مشخص است، نباید اجازه دهیم کسانی مزیت استان را تبدیل به حاشیه کنند.

صحرایی خاطرنشان کرد: گروه‌ها و بدخواهانی که هزاران نفر از مردم استان را با مذاهب مختلف به شهادت رساندند، حال با شیطنت قصد آلوده کردن شادی مردم به شائبه‌هایی را دارند که برای استان ما سم مهلک است.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: استان ما به برادری و وحدت نیاز دارد، باید در مقابل هر صدا، تصویر و نمادی که خدشه به ادیان و اتحاد ما وارد کند ایستاد؛ اعتقادات اسلامی ما برای ما خط قرمز است.

وی در پایان گفت: شادی و نشاط در کمال امنیت و آرامش حق مردم کرمانشاه است و آداب و رسوم کرمانشاهی فرصت برای ما محسوب می‌شود؛ باید مراقبت کنیم که این امر دچار آسیب نشود.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1888022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =