احیای ۳۲ آش فراموش شده در جشنواره آش‌های زمستانی کرمانشاه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه از احیای ۳۲ آش فراموش شده در جشنواره آش‌های زمستانی کرمانشاه خبر داد.

ایمان درخشی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: شهر کرمانشاه در سال ۱۴۰۰ به عنوان شهر خلاق اعلام شد و شهری که به عنوان خلاق در زمینه خوراک اعلام می‌شود مستلزم انجام فعالیت‌های خاصی است.

وی افزود: یکی از این فعالیت‌ها برگزاری رویدادهای تخصصی و عمومی منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی مختلف است، این رویدادها بر موضوعی خاص تمرکز دارند و به صورت ویژه به آن می‌پردازند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در راستای فعالیت‌های شهر خلاق، جشنواره صبحانه سالم در ماه‌های گذشته برگزار و معرفی آش‌ها نیز در ماه جاری انجام شد.

وی بیان کرد: در زمان معرفی آش‌ها قرار بر این شد که جشنواره آش‌های زمستانه برگزار شود و در نهایت این جشنواره روز گذشته جمعه (۱۸ اسفندماه) برگزار شد که در آن ۳۲ آش فراموش شده احیا شدند.

درخشی اضافه کرد: ۳۵ شرکت کننده در این جشنواره به فعالیت و رقابت پرداختند، به نفرات نخست جوایز نفیسی تقدیم شد، هر یک از شرکت کنندگان به طبخ چندین نوع آش پرداختند.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف ما این است که متولی ثبت ملی که اداره میراث‌فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه است، مقدمات را در خصوص ثبت ملی آش‌ها به کار گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ابراز کرد: بالغ بر هزار و ۵۰۰ نفر از این جشنواره بازدید کردند و همزمان با این بازدیدها رقابت نیز در جریان بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1882173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =