۲۷ نفر
۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۶:۳۲

اصفهان هم اعلام خودمختاری کرد

سید عبدالجواد موسوی
اصفهان هم اعلام خودمختاری کرد

مثل این که علیرضا قربانی و گروهش باز هم برای اجرای کنسرت در اصفهان به در بسته خورده اند. آن هم به این بهانه واهی که در گروه آقای قربانی نوازنده خانم حضور دارد. وقتی گفته اند مگر حضور نوازنده خانم در یک گروه منع قانونی دارد؟ پاسخ شنیده اند که این جا اصفهان است و با بقیه جاها فرق دارد.

چه فرقی؟ در مهدِ موسیقی ایرانی چه حساسیتی برای حضور نوازنده خانم بر روی صحنه وجود دارد؟ این قوانین من درآوردی را حضرات از کجایشان در می آورند؟ اصلا حضور خانم ها بر روی صحنه چه مشکلی دارد؟ این حرف که این جا اصفهان است و مردم این جا متدینند و حساسیت بیشتری دارند یعنی چه؟ یعنی بقیه جاهای ایران مردم لاابالی اند و نسبت به مسائل اخلاقی حساسیتی ندارند؟ وقتی هرکسی به خودش اجازه می دهد با بهانه های بنی اسرائیلی پا روی قانون بگذارد کار به همین جاها می کشد. تا دیروز مشهد به بهانه دفاع از ارزش های دینی ایالت خودمختار بود امروز اصفهان و فردا شیراز و پس فردا تبریز و دِ‌ برو که رفتی. به زودی مسابقه کی بیشتر حساس است راه می افتد و هر مدیری برای اثبات این که مردم ولایت او حساسیت بیشتری نسبت به ارزش ها از دیگر مناطق دارند محدودیت های بیشتری قائل می شود تا خود را عزیز تر جلوه دهد. بحث صرفا بر سر یک کنسرت و حضور یا عدم حضور چند نوازنده خانم بر روی صحنه نیست که البته این بحث هم در جای خود بسیار مهم است بلکه بحث بر سر قانون پذیری و قانون گریزی است. فکر هم نکنید این جا با جای دیگر فرق دارد فقط به موضوع کنسرت محدود می شود. چندی پیش با خانواده رفته بودیم ساحل بابلسر. در ساحل قیمت چند دقیقه سواری با اسب را پرسیدم. خیلی گران گفتند. گفتم ولی در ساحل ساری قیمت این کار خیلی ارزان تر است و پاسخ شنیدم: این جا بابلسر است با ساری خیلی فرق دارد. چرا باید شهری با شهر مجاورش خیلی فرق داشته باشد؟

این توهم که هرجایی قانونش با جای دیگر فرق دارد از کجا آمده؟ مملکت ما که فدرالی اداره نمی شود. فرض هم که بشود هر ایالتی یا هر استانی باید یک قانون داشته باشد نه این که شهری با فاصله یک ساعته با شهری دیگر قوانینی متفاوت داشته باشد. این بی قانونی های پراکنده کمترین ضرر و زیانش این است که مردم ایمان می آورند که شهر، شهرِ هرت است و هرکس باید به میل و دلخواه خودش رفتار کند. احتمالا هیچ مسئولی به مردم شهر خودش نمی گوید این جا با جای دیگر قانونش فرق می کند اما مردم هیچ شهر و دیاری سرِ خود قانون شکنی نمی کنند. آن ها به حکم: الناس علی دین ملوکهم، به فرادستان خود نگاه می کنند و وقتی می بینند هر حاکمی به دلخواه حکم می کند تصمیم می گیرند قانون ویژه خودشان را در قلمرو کوچک خود اعمال کنند. با یکدست شدن حاکمیت انتظار می رفت دست کم مشکلاتی مثل آن چه برای آقای قربانی و گروهش پیش آمده است دیگر تکرار نشود. حتی خیلی ها که با این دولت و مجلس هیچ سنخیتی نداشتند می گفتند امیدواریم حالا که این جماعتِ یکدست ساز مانعی و رقیبی سر راه خود نمی بینند دست از آزار و اذیت مردم بردارند و دق دلی هایشان را از یکدیگر سر ما خالی نکنند. اما ظاهرا دعوای این جماعت با یکدیگر جدی تر از این حرف هاست. البته در سیاست، دعوا و رقابت امری است طبیعی اما در یک جامعه سالم دعوا و رقابت بر سرِ برنامه ها و گفتمان های گروه های سیاسی است نه این که آدم هایی از یک گروه و طیف خاص برای رسیدن به قدرت همدیگر را له و لورده کنند. درست مثل انتخاباتی که پُشت سر گذاشتیم. دعوای چنار و پاجوش ها دعوای عقیدتی و راهبردی نیست، دعوا بر سر این است که هر کدام از این طایفه خود را از دیگری پاکدست تر و سالم تر و لایق تر می داند برای پیاده کردن ارزش های مورد نظر. و این یعنی ما حتی از مواهب حاکمیت یکدست نیز برخوردار نخواهیم شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1879734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 80
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس کریمی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    الان ک دبکه مشخص شد هفتاد درصد مردم دست کمش با اینا نیستن بکشند کنار یا از این کشور بروند
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      توهم خود اکثریت‌پنداری بد چیزیه
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      حکومت ملوک الطوایفی... وضع کشور هر روز به دوره قاجار بیشتر شبیه میشه
    • عرشیا IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      در پاسخ به ۱۱ و ۴ دقیقه : ۴۰ ملیون نفر در این انتخابات شرکت نکردن ،تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل....
    • ایرانی IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      به 11:04 تعداد دیسلایکهات معلوم می کنه چه کسی در اکثریته
    • US ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      11:19 با این همه تبلیغ منفی در شبکه های اجتماعی باز هم خوب بوده اون هم برای انتخابات مجلس اون بنده خدایی که دلش به لایک و دیسلایک خوشه هم خوش باشه
    • US ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      14 5
      ۱۵:۰۴: این همه تبلیغات تو صداوسیما و «واجب شرعی» رو حساب نمیکنی؟
    • IR ۰۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      1 0
      احترام به قانون احترام به حکومت است . زمانی که قانون مسائل اجرا و نحوه موسیقی و از طرفی گروه اجرایی آن را تایید کرده است جای بحث ندارد . با توجه به مسائل سیاسی مملکت لزوما احترام به مردم و دست اندرکاران و زحمت کشان خود نمادی از قدرت حاکمیت محسوب میشود . و در اصفهان که حقیقتا مهد هنر است و تاریخ فرهنگی با قدمت چندین صد ساله دارد . با دریات و سیاست خردمندانه میتوان بر همه امور فایق آمد .امید است عزیزان دلسوز انقلاب و ایران با هنرمندان اصیل کشورم همراهی نمایند .
    • ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      1 0
      خوب فقط رای نداده اند تو چرا از طرف آنها حرف میزنی ؟ ثالثا کشور متعلق به کسانی است منافع ملی کشور سرشان بشود و گوش به حرف دشمن ندهند اگر کسی قرار است برود شماها هستید خخخخ
    • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      20:27 شما مگه نمیگید مردم صدا و سیما نمی بینن ؟ حالا حتی اونایی که صداوسیما رو می بینن از شبکه های اجتماعی استفاده میکنن همین کافیه در ثانی ضریب تاثیر اخبار و تبلیغات منفی بیشتره
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    به علت ضعف قوانین حکومت مرکزی در اداره امور کشوری اشخاص به خودشون اجازه می دهند فراتر از قانون عمل کنند و این باعث حرج و مرج در کشور می شود یک بار برای همیشه باید بساط این بی قانونی ها برچیده شود
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      چطور سر حجاب و ... نگران زیر پا گذاشته شدن قانون و دین نیستید؟
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      21 2
      چون کسی که حجاب را (البته آن هم از دید شما) رعایت نمی کند نان خور دولت نیست و بابت بی حجابی از بیت المال حقوق نمی گیرد و از انواع اقسام رانت‌های مختلف بهره مند نیست و برای کسی هم تعیین تکلیف نمی کند و ...باز هم بگم یا متوجه شدی؟
    • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      24 3
      به 12 09،شما چطور یک کشور نام ببر که ماشین هفتصد میلیونی چینی رو به مردم سه میلیارد فرو میکنه ،کشوری که چهار هزار انگلزاده مسئولانش تو اروپا و امریکا مشغول عشق و حال هستن
    • ح IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      16 2
      پاسخ به 12:09: اولا که نمایندگان مورد علاقت جرأت نکردن قبل از انتخابات این قانون حجاب و عفاف رو تکمیل کنن و شورای نگهبان برگشت زد پس هنوز قانون نشده دوما اینکه قانونی که اکثر ملت مخالفش باشن یا زیرپا بزارن خود به خود از بین میره مثل قانون جرم بودن ماهواره اخوی. حالا هی بشین منتظر قوانینی باش که هموطنانت رو اذیت بکنی. ای کاش که این کارات بی جیره مواجب نباشه حداقل.
  • 🌱 IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    خیلی اوضاع داغونه، خیلی
  • محمدعلی محمدی م.ریحان IR ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    آقای سیدین نیا مدیر جدید ارشاد اصفهان که سوابق مشعشعی در حوز] هنری اصفهان و قم دارد، به تنهایی از همۀ پایداریچی ها پایداریچی تر است
  • CA ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    دوست دارم کامنت آنهایی که رای سفید یا حتی رای سالم دادند را در باره این اتفاق بخوانم !
  • ایران IR ۰۸:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    سلام آقای موسوی عزیز.خدا پشت و پناهتان باشد که حرف دل این مردم را با قلم رسای خود می زنید
  • dayani IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    با افزایش این خودمختاریها، ضرورت مردی مانند رضاشاه بیشتر می شود
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    31 71
    اينهمه قلمفرسايي براي مساله اي كه همه مي دانند چيست و چرا هست !!!
    • مریم IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      15 3
      بخدا والله بالله مغز فاسد شماها درمان ندارد شماها حتی با زن نوازنده محجبه هم مشکل دارید ؟ یعنی حالتون بد میشه ؟ یا اصلا با موسیقی مشکل دارید ؟ اگر آلات موسیقی فقط در خدمت خودتون باشه ایرادی نداره ؟ بجز نفرت و انزجار از دین چیز دیگه ای بجا نذاشتید
    • IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      0 0
      منظورش اينه كه اين چيزها را همه مي دانند!!از ريشه مساله بگو اگر شهامت اش را داري!!
  • سلطان IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    قیمت زمین در بالا و پایین شهر فرق دارد !!! کرایه اسب هم در برخی شهرها و جاها بسته به شرایط فرق می کند !! . این مقایسه از ریشه و بن غلط است . نوازندگی زنان شاید منع قانونی و شرعی نداشته باشد ولی روزنه امیدی است برای یک عده که از آن ذوق می کنند و کار انقلاب و نظام را با آن تمام می دانند !!! پیرامون این مسئله باید اندیشید که چگونه بمباران اطلاعاتی در فضای مجازی و تابوسازی از برخی مسایل اجتماعی این وصله های ناجور را به هم وصل می کند و تولید سوء تفاهم می کند . ما در فضای مجازی باخته ایم !!
    • پرسپولیس کبیر US ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      برو عامو.تو هم همش دنبال دشمن فرضی هستی.چرندیات چیه.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      11 3
      خدا یه عقلی به امثال تو و دیگر بیماران روانی بده
    • US ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      4 3
      قیمت زمین قانون نداره و نباید هم داشته باشه. بنابراین قیاس شما مع الفارغ است
    • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      7 0
      البته فکر کنم کرایه خر ارزان است!
  • حسینی IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    این استاد هم مانند برخی اساتید خودخواننده دیگه، در زمره ی همه‌چیزدان ها محسوب میشه. کارشناس در مسایل سیاسی اجتماعی فرهنگی هنری اقتصادی سینمایی تئاتری و ... در همه مسایل ریز و درشت اظهار نظر کارشناسی میکنه.
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    گروهای فرهنگی درتهران فرهنگ غرب را دیکته می کند ودر حال اجرا ۲۰۳۰ غرب هستند وستان ها دوست دارند فرهنگ اصیل خودشون را داشته باشند در جنوب وشرق کشور هنوز فرهنگ خود را دارند وهیج تعقیری نکرده اند برخلاف تهران که با یک فیلم تعقیر می کنند
    • پسرخاله IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      79 1
      تعقیر = تغییر.
    • حسینی دولت آبادی از قزوین IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      65 6
      بیسواد! اینها هم تو شهرستان میخواستند اجرا کنند! برای در و دیوار که نمیخواستند اجرا کنند!! مخاطب دارند! مخاطب میلیونی.
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      4 0
      تاپلو شده که با صهمیه آمده ای بالا و علان در یک ارگان دولتی حغوغ بالایی میگیری و مفط خور هستی
  • حمید IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    از نظر ما مردم اصفهان اشکالی ندارد
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      77 63
      کی گفته شما نماینده مردم اصفهان هستی؟
    • ناشناس IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      18 12
      آفرین درسته
  • علی IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    99 9
    اگر زمان محمود غزنوی این حرفهارو میگفتن ممکن بود تو انسان شبهه ایجاد کنه ولی تو دنیای امروز که تو پاکستان و عراق و مصر و امارات و ترکیه وووووو این محدودیتها رو ندارن و بنیان خانواده ها سر جاش ه و از صبح تا شب بساط پایکوبی برپا نیست این مسائل خیلی شک برانگیزه،مسئولین عزیز هم که خودشون وبچه های گرانقدرشون دنیارو حتما دیدن و اطلاع دارن از این موضوع ،پس رقابت سر چیز دیگه هست،برای اون عزیران که این مدلی تبلیغ میکنن توجیهی هست که دنبال اثبات اصلح بودن خودشون و منافع خودشون هستند،کسایی که منفعتی ندارن و همین حرفهارو تکرار میکنن ،ادم از اینها در عجب میمونه ،نمیدونم تا الان با 1 عرب یا ترکیه ای برخورد داشتین یا نه ،به مراتب از ما معتقد تر هستند و بنیان خانوادگیشون هم مستحکمتر
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    79 11
    دستور از بالاست تا در استانهای فارس سختگیری دینی تشدید شود تا در واقع پشتوانه اصلی نظام همین استانها باشند ولی استانهای که قومیت مشترک با کشورها همسایه دارند بنوعی قابل اتکا نیستند و به حال خود رها شوند
  • مهدی IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    136 6
    به علیرضا قربانی رو برای اجرای کنسرت مجوز نمیدن بعد هیاهوی رسانه ای راه میندازن برای بازگشت معین 😁
  • خ خ IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    فقط بحث خانم نوازنده نیست این خانمها بد حجاب و گاها بی حجاب هستند حالا آقای قربانی کوتاه میومد نوازنده خانم را بخاطر مردم اصفهان نمی‌آورد مرد می‌آورد چی میشد
    • بیژن RO ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      62 13
      اگه شما و امثال شما می فهمیدن چی میشد، الان وضع اینجوری نبود.
    • US ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      7 0
      کلا هیچ کس موسیقی ننوازه و هیچ کس هم گوش نده چی میشه ؟
  • جواد IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    اون وقت این ها می خواهند استاد معین را به ایران بیاورند...
    • علی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      36 16
      مگی عصر حجره که این گونه به خودشان اجازه میده یه عده ای که خانمها نباید در موسیقی وصحنه نباشند.خانمها مثل قدیم باید کلفت داری کنند و صدایشان هم در نیاد.
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    112 8
    اینها همش ظاهرسازی و خودشیرینی هستش برای کسب پستهای بالاتر وگرنه مردم مشهد و اصفهان رو چه به این آقایون.
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    104 5
    بی صاحب بودن اینطوریه که یکی میدزده میبره سود میکنه بعد با منت و اقساطی پس میده اونیکی سلیقه اش میشه حکم و فراتر از قانون و زندگی مردم رو گروگان میگیره و تصمیم برای معیشت و تفریح و ...یه شهر میگیره
  • radman IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    115 5
    کی بشه ما از دست این آدم ها نجات پیدا کنیم . کاش در مورد اختلاس و ثروت این مرز و بوم که براحتی تاراج میشه اینقدر قاطع بودن
  • سید علی قاضی IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    83 10
    با دیدگاه نویسنده محترم کاملاً موافقم
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    126 6
    اکثریت که مشخص شد رای ندادن یعنی کلابا این وضعیت مخالف هستن اقلیتی هم که رای دان به دلیل وضعیت کارشون بوده که همون اقلیت هم اکثرا رای سفید دادن خوب بابا مردم با چه زبونی باید بگویند با این روش حکم رانی مخالف هستند از این شرایط ناراضی
    • عباس IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
      8 0
      چون پای " ثروت و قدرت " در میان است " کور و کر " میشوند !! اینها که در اقلیت هستند و به هر نحوی میخواهند قدرت را حفظ کنند به این " مشارکتهای پایین اعتراضی " هم میگویند " حماسهء مردم در تایید نظام " !!!!
  • ایرانستان IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    51 2
    خیلی پیشترها افسانه ای وجود داشت که می گفتند قیمت کالاها در چهار گوشه کشور به مدت چندین سال یکسان بود و از این شهر به آن شهر مثل الآن تفاوتی نداشت!که این قیمت واحد در سطح کشور بر می گشت به قانون واحدی که برای این کشور همه جا یکسان اجرا می شد.مسأله دیگر این است که این عرض خالصتر بودن نسبت به بقیه را چه کسی و با چه هدفی در سر این جماعت انداخت؟که اینگونه برای عرض ارادت و سبقت از همدیگر هیچ متر و معیاری یارای جلوداری از این جماعت را ندارد،حتی قانون!مشکلات مردم از اینجا شروع می شود که این افراد و جریانات خود را برتر از قانونی می دانند که همه را در برابر خود یکسان می داند!پس می توان نتیجه گرفت که در کشور ما قانون فقط یک اسم و واژه بی مصرف است،چرا که این جریانات بالادستی خود را از قانون برتر و فراتر می دانند!حال با این اوضاع نمیتوان توقع داشت که سنگ روی سنگ بند باشد و اینجاست که باید پرسید این حق خود مختاری و خود برتر پنداری فراتر از قانون را چه کسی یا نهادی و با چه معیار و امتیازی به ایشان عطا فرموده که پاسخگوی هیچ شخصی نیستند؟و با این رویه و روال خطرناک ایران را به ایرانستان تبدیل کرده اند!
  • به خیال خام US ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    53 2
    حکومت به شهرهایی که حالت توریستی داره ودرهمه جای دنیا شناخته شده هستند حساسیت داره لذا باقوانین خودنوشته زیر پرده ای یک سری اختیاراتی به آنها داده اند اصفهان اختیار بیشتر دارد حتی درمصوبات دولتی ومجلس بعضی مواقع حرف خودشان را می زنند مثلا برای اخذ یک پروانه دامداری دولت دستورالعملی برای حدف کاغذ بازی وراحت ترشدن وسریع تر شدن کارمردم داده بود اما اصفهان زیر بار نمی رفت وهمان قوانین قبلی را اجرامی کرد حتی نامه ازتهران بردیم زیر بارنرفت بچه هایی که دراین سایتها بدون هیچ اطلاعی بیهوده به یک نفر که حرف حسابی میزنه فوری انگ خارجی می زنند که البته اگر یک روزی کارشان به مشکل بخورد ازعملکردگدشته خود پشیمان میشوند.
  • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    67 8
    پروردگارا حالا که نتونستی شر این‌ ها را از سر مردم کوتاه کنی دست‌کم ما را از دست اینا نجات بده! مردیم از بس آه و ناله کردیم.بخدا ناله‌دونمون درد گرفت.
    • عامی IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      3 0
      همتون.شعار.خوب.بلدید.سر.دهید.کمی.همت.تا.بی.خاصیتها.چه.چه.سر.ندهند
  • غلامرضااردستانی IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    27 6
    سلام به قول یکی ازدوستان که نظرشون رانوشتند همه ماتوی فضای مجازی بازنده شدیم برادردغدغه این مملکت موسیقی یاهرچیز پیش پاافتاده ای که برای بعضی ازآقایون واداده وفاقدذهنیت برتر توی این دنیای هزار رنگ ونیرنگ مهم شده بیاییم باخدمون روراست باشیم ببینیم انقلاب کردیم که برای اومدن یانیومدن خانمها رو صحنه نوازندگی بحث کنیم یااینکه الگوی درست وقابل اتکایی باشیم برای نسلهامون این مملکت ریشه میخاد که رشد کنه وتنومند بشه وگرنه تاریخ این مملکت اینها رانه یک بار بلکه چندین بار تجربه کرده وعقبگردسم مهلک ومرگ آوری خواهد بودکه جبران اون گاهی ناممکن است
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    70 3
    دقت کردید توی مملکت ما حساسیت مسئولین روی حجاب وزن خیلی زیاده ولی برای اختلاس چند میلیاردی اطرافیانشان اصلا ناراحت هم نمیشوند
    • IR ۱۸:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      6 1
      نیاز به دقت نداره
  • ناشناس IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    30 3
    باید قبول کرد نصف مردم ایران خانم ها هستند.وقتی شعارمی دهیم زن محجبه بودن محدویت نیست نبایدمحدویت دشمن شادکن درست کنیم.
    • رامین IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
      4 0
      مشکل ما موسیقی نیست برای دنیا نیست گرانی راتحمل میکنیم بیعدالتی هم نیست اختلاسهای پیش وپاافتاده هم نیست نه شرق نه غربی هم نیست پس مشکل فقط دررأس قدرت ماندن یکعده بیکفایت است دلارظرف ۴۵سال از۷تومن به ۶۰هزارتومن رسیده وهمچنین قیمت همه چی بهمین نسبت بالا رفته پس بفرمایید خداراشکرملالی نیست جز......
  • محمد IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    49 2
    حضور نوازنده خانم در گروه و کنسرت هیچ منع قانونی ندارد
  • حسن IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    0 2
    چطور برای حجاب و....قانون نیست اما کنسل کردن یک کنسرت این همه قانون وتفصیل درست می کنید البته شادی برای همه نیاز هست ولی.....‌
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    2 0
    وقتی رییس جمهور در برابر یک اقلیت تندرو کوتاه بیاد حقوق اکثریت پایمال میشه رییس جمهور ریاست اجرایی کشور را بر عهده داره وباید از حقوق عامه دفاع کنه ولی چون وابسته به اون اقلیت تندرو هست وضعیت کشور به این روز رسیده
  • بنده خدا IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 1
    بنام خدا...سلام من خودم اصفهانیم وهمین طور ولایت ودین راقبول دارم اما اجرای کنسرت مشکلی نداره ازخبرگذاری ها درخواست دارم اینقدرخبرهای عادی رابزرگ نکنن به قول حضرت آقا آقای خامنه ای عزیز اجرای هنر بسیارزیبا است موسیقی هم جز هنراست ومخصوص جنسیت خاصی نیست هم خانم وهم آقایون باپوشش اسلامی ومدرن وبه روز اجراشده...یاعلی
  • رضا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 1
    جناب موسوی ، قانون خیلی وقته در این مملکت دل بخواهی و عشقی اجرا میشه ! یه نگاه به قانون اساسی بندازید و ببینید چه تعداد از اصول مصرح آن اجرا نمیشه ؟! وقتی قانون اساسی با اونهمه عظمت در کشور اجرا نمیشه و بخش های مهمی از اون تعمداً مورد غفلت واقع شده نشون دهنده اینه که خانه از پای بست ویران است !
  • سید جلال IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 0
    واقعا خیلی خیلی مهمه نوازندگی زنان،خخخخخخخ،جمع کنید از این سیاسته غلط رو ،از انتخابات متوجه شدید که 90درصد شرکت نکردن ،دارید نظام و انقلاب را نابود میکنید فقط و فقط هم مشگل گرونیه ،دلار 3تومن شد 60هزار تومن میفهمید یعنی چه
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    6 0
    اقای معین این وضع رک میبینی بازم دلت میخواد برگردی
  • لیلا IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    7 0
    متوهم هستن. من اصفهانی هستم. هیچ کس از مردم حساسیتی نداره. اتفاقا دختراشون همه میذارن موسیقی و کنسرت و....
  • مسعود IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 0
    حل شد . با اعتراضات مردمی مجوز صادر شد.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    3 0
    قانون وضع میشه تا جلوی این صلاح دیدها گرفته بشه اون عده ای در موضوع حجاب به قانون استناد میکنن و لازم الاجرا بودن یاداوری میکنن چرا تو این مواقع سکوت میکنن مگه قانون نیست چطور اینجا لازم الاجرا بودن اهمیتی نداره یکی همین مصلحت اندیشیها و دیگری این حجم از تناقض در این جماعت کشور به این روز انداخته
  • IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    6 0
    خسته ایم. خسته....
  • مجتبی IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 0
    درود بر دوستان خیلی وقته که ما ملت ایران هر جا و برای هر کاری به دولتی ها بر می‌خوریم قانون شهر هرت را به رخ ما میکشیدن ولی الان پاشون را فرا تر گذاشتن و به مملکت هرت رسوندن قوانین من درآوردی این از ما بهترون ها و هرچقدر هم مردم کم محلی میکنن به حضرات بازم به کری و کوری خودشون در بیراهه ادامه میدن به کی پشتشون گرمه نمیدونم ولی مطمئنم از مردم گرمایی که هیچ از سرمای قطبی بالاتر نصیبشون میشه
  • ایران IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    12 6
    الان منافقینی که درآلبانی هستن همه میریزن اینجا وبا تعویض کردن نام کاربریشون هزارجور نظر میدن، مردم ایران اینقدر شل مغز نیستند که گول شماهارو بخورند،حالا شایدهم چندتا بچه سال ندونن شما از کجایین فکرکنن که این همه مخالف تو ایرانن ولی اونا هم بزرگ میشن دست شماها براشون رو میشه وبازهم مثل این ۴۵سال هیچ غلطی نمیکنید، جمهوری اسلامی ایران =هرروز قدرتمندتر از دیروز
  • حسن US ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    1 2
    کی به کیه ،از اول هفته تا آخر هفته هیچوقت سه سه تا، نه تا نمیشه ،ممکنه هشت بشه ،هفت هم بشه ،گاهی کمتر ،گاهی بیشتر ،بندرت ممکنه نه هم بشه .شانسیه دیگه یا شانس ویا اقبال .
  • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    5 3
    اصفهان به کوری چشم جاهلان و متعصبان داعشی مسلک ، یکهزار سال است مهد هنر و موسیقی است و این قریحه تا ابد در قلب مردمش خواهد ماند
  • ادم عاقل وصلح جو. IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۳
    8 0
    اگر نطر مردم. بخواهید. حاصرم. قران قسم بخورم. ۹۰درصد مشکلی از نطر مردم اصفهان. نیست. رفراندوم بزارید. اگر میگویید ازادی هست. تغییر بکنید. مثل کشور عربستان. واقعا. مرحبا به بن سلمان. بروز کرد کشورش،،،نه با هرزگی. با. تبلیعات. وعمل. ماهم داریم. هی. بدگویش. میکنیم. گربه دستش،به گوشت نمیرسه میگه پیف. ......بیایید افکار پلاسیده. بریزیم. فاظلاب.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    به قول خودتون مشکل مملکت کنسرت و بزن و بشکن طبقه پولدار نیست پس باید مسایل مهمتری بررسی شود
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    اين قبيل مسايل فقط براي انحراف افكار مردم از ناتواني در اداره كشور و مملكتداري است و السلام.
  • Qazplm IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    حرف اینجا کاملا درسته ولی در جدایی اون چرند گوهایی که چشم هاشون رو بستن و فقط حرف میزنند دیدند که در انتخابات ۴۸ درصد شرکت داشتیم تازه خیلیا نتونستن برن یا در مناطق بدون دسترسی بودند که البته اگه چشم دیدن داشتن این حرف ها رو نمی زدند یاحق الهم عجل لولیک الفرج
  • مهرداد IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    دین من درآوردی قانون وبی قانونی گیر دادن ای الکی تا کی خجالت بکشید
  • مهدی IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۴
    0 0
    الحمدالله قیمت مصوب زولبیا و بامیه ماه رمضان مشخص شد منتهی کسانی که ماه رمضون رو برای زولبیا بامیه دوست داشتند سالهاست قید زولبیا بامیه رو زدند و بیشتر کیک می زنند.(ببخشید می دونم شما در باره قیمت زولبیا بامیه نظر نمی دید ولی اگه زیر خبر خودش می گذاشتم یا منتشر نمی شد یا درانتظار انتشار تلف می شد.هرچند شاید چیز مهمی هم نبود)