گزارش ویژه صندوق بین‌المللی پول: تولید نفت ایران فراتر از انتظارات بود

صندوق بین‌المللی پول افزایش برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ناشی افزایش بیش از انتظار تولید نفت ایران عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  صندوق بین‌المللی پول در گزارش‌های دوره‌ای که از برآورد شاخص‌های کلان اقتصادی کشورهای جهان منتشر می‌کند، اخیرا رشد اقتصادی ایران را نسبت به پیش‌بینی‌های خود افزایش قابل توجهی داده است.

بر اساس برآورد جدید این نهاد بین‌المللی، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل از آن به ۵.۴ درصد رسیده است. این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول پیش از این برآورد کرده بود که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد خواهد رسید.

صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ را نسبت به گزارش سه ماه پیش خود افزایش داده و به ۳.۷ درصد رسانده است. در گزارش ماه اکتبر ۲۰۲۳ این سازمان رشد ۲.۵ درصدی برای اقتصاد ایران طی سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده بود.

صندوق بین‌المللی پول در گزارشی که درباره وضعیت اقتصادی کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا منتشر کرده به موضوع افزایش رشد اقتصادی ایران نسبت به پیش‌بینی‌ها اشاره کرده و دلیل آن را افزایش بیش از انتظار تولید نفت ایران عنوان کرده است.

بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال جدید میلادی از ۲.۷ میلیون بشکه در روز عبور کرده که ۷۰۰ هزار بشکه بیشتر از سال ۲۰۲۰ (دولت گذشته) است.

۲۲۳۲۲۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1877156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =