صدور سند تک برگ بیش از 50 درصد از اراضی کشاورزی لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی استان سند تک برگ دریافت کرند.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید عماد شاهرخی، یکم اسفندماه، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور وزیر کشور در اتاق بازرگانی لرستان برگزار شد، اظهار کرد: در دولت سیزدهم در بخش کشاورزی ۲۳۹ واحد که به سرمایه‌ در گردش نیاز داشتند به چرخه تولید بازگشتند.
وی با اشاره به اینکه حلقه مفقوده ما پایانه صادراتی است که در حال حاضر سرمایه‌گذار آن را داریم و نیاز به تسهیلات دارد که پایانه صادراتی را برای کل محصولات استان داشته باشیم، افزود: در بحث محصولات کشاورزی رشد خوبی داشتیم، تولید ما در گندم آبی ۱۱ تن در هکتار و گندم دیم ۶.۲ تن در هکتار است.
شاهرخی ادامه داد: در دولت سیزدهم از ۱۲۳ هزار تن به ۵۳۰ هزار تن برداشت گندم با ۴.۵ برابر رشد داشتیم و برنامه دو ساله داریم که برداشت میانگین به شش تن برسد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: سال زراعی قبل ۱۱ درصد افزایش تولید گندم داشتیم که طبق تفاهم نامه که با ستاد اجرای فرمان امام داریم باید به ۲۵ درصد برسیم.
وی افزود: در بحث یکپارچه‌سازی تا امروز ۱۲۴۳ هکتار زمین یکپارچه‌سازی شده است و این طرح مورد استقبال کشاورزان قرار گرفته است.
شاهرخی اضافه کرد: کار بزرگی که در دولت سیزدهم انجام شده رفع تداخلات بوده که تا قبل از ۷۶ پلاک انجام شده و طی دو سال بیش از ۵۰۰ درصد رشد داشته است و ۸۰ درصد رفت تداخلات استان انجام شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: تا قبل از دولت سیزدهم چهار درصد اسناد کشاورزی صادر شده بود و الان بیش از ۵۰ درصد اراضی کشاورزی سند تک برگ دریافت کردند.
وی بیان کرد: در حوزه آب نیز کار دانش‌بنیان انجام شده است، اعتبارت قطره‌چکانی داریم بیش از حدود دو همت پروژه‌های شناسایی شده و مطالعات در حوزه آبخیزداری داریم، در طرح‌هایی که با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) داریم یکی از اولویت‌های ما پروژه‌های آبخیزداری است.
شاهرخی تصریح کرد: در شهرستان ازنا قطب تولید لوبیای کشور هستیم، الان یک دستگاه آمده که همزمان با کشت لوبیا نوار تیپ را نیز کار می‌گذارد که ۷۰ درصد صرفه‌جویی آب و ۳۰ درصد افزایش بازدهی دارد اگر بتوانیم تسهیلات لازم را در اختیار کشاورزان جهت تهیه این دستگاه‌ها قرار دهیم می‌تواند در افزایش تولید لوبیا در کشور و استان تأثیرگذار باشد.
۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1875635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =