تردد ۴ میلیون مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی آذربایجان‌غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان‌غربی از تردد بیش از ۴ میلیون مسافر ایرانی و خارجی از پایانه‌های مرزی استان در ده ماهه امسال خبرداد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، ایرج دست نشان گفت: در ده ماهه امسال ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی و ۱.۵ میلیون مسافر خارجی و مجموعا ۴ میلیون و ۲۰هزار مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کرده‌اند.

وی افزود: همچنین در این مدت، ۱۷ هزار و ۵۲۹ خودروی مسافری و ۳۷۱ هزار و ۶۴۹ خودروی ناوگان باری از پایانه‌های مرزی استان تردد داشته‌اند.

افزایش ٣۳ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی بازرگان

مدیر پایانه مرزی بازرگان نیز با اشاره به افزایش تردد مسافر نسبت به مدت مشابه سال گذشته از این پایانه‌ مرزی گفت: طی ١٠ ماهه گذشته از سال جاری تردد مسافر از پایانه مرزی بازرگان به یک میلیون و ١٩۴ هزار و ٣١۶ نفر رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ٢٩۴ هزار و ٧٠١ نفر افزایش یافته است.

بهرام سلمان زاده افزود: در سال گذشته تنها ٨٩٩ هزار و ۶١۵ نفر پایانه مرزی بازرگان را برای عبور و مرور خود انتخاب کرده بودند اما افزایش ٣٢.٧۶ درصدی آمار تردد ماحصل افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی است.
سلمان زاده با اشاره به آمار تردد مسافرین ایرانی و خارجی اعلام کرد: مسافرین ایرانی با تعداد ٧٣٩ هزار و ٢٩٨ مسافر سهم بیشتری از ترددها را در مقایسه با مسافرین خارجی به خود اختصاص دادند.
مدیر پایانه مرزی بازرگان افزود: همچنین در این مدت بیش از ۵ هزار و ١۴ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل ٢ هزار و ۴٨٢ دستگاه ناوگان ورودی و ٢ هزار و ۵٣٢ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ٨ درصد کاهش یافته است.
سلمان زاده در خصوص تردد ناوگان باری پایانه مرزی بازرگان اذعان کرد: در مدت زمان ذکر شده، ، ١٨١ هزار و ۵٣۵ هزار دستگاه ناوگان باری از مرز بازرگان تردد داشتند که به تفکیک ١١۵ هزار و ٢۶٧ دستگاه ناوگان ورودی و ۶۶ هزار و ٢۶٨ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می شود.
مدیر پایانه مرزی بازرگان یادآور شد: این پایانه مرزی به عنوان دروازه اصلی ورود به اروپا و یکی از مبادی اصلی ترانزیت کالا از ایران به اروپا بوده و در ١٠ ماهه سال جاری آمار تردد ناوگان ترانزیت ورودی به ٣٠ هزار و ۵٨۶ دستگاه و آمار ترانزیت خروجی به ١٢ هزار و ٢۵۵ دستگاه رسیده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1872090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =