۱۲ نفر
۱۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۹
نقش روزنامه کیهان در بازگشت پرویز ثابتی به انظار عمومی

روزی که خبرآنلاین راه افتاد قانونی نوشته یا نانوشته که نمی دانم پیشنهاد حسین آقای انتظامی بود یا علی آقای معزی در این خبرگزاری جا افتاد که هیچ کس حق نام بردن از دیگر رسانه ها و انتقاد از آن ها را ندارد.

و این دیگر رسانه ها شامل همه رسانه ها می شد. حتی روزنامه کیهان که سال هاست بولتن داخلی حسین شریعتمداری و دوستانش محسوب می شود. روزنامه ای که روزگاری مردم برای آن صف می بستند و حالا از سر صدقه سری دوستان مدعی شریعت مداری و اخلاق مداری و ارزش مداری و انقلابی گری به جایی رسیده است که سال هاست همان تیراژ اندکش روی دکه ها باد می کند که فدای سر برادر حسین و دوستانش. آن چه مهم است به قول آقای پناهیان قدرت است که الحمدلله فعلا در دست است و پا برجا و برای حفظ آن می توان به هر حربه ای متوسل شد. مسلم بن عقیل که درود خدا بر او باد اگر اندازه برادر حسین و حاج آقای پناهیان درک و فهمی از قدرت داشت در همان منزل هانی کار ابن زیاد لعنته الله علیه را تمام می کرد تا کار به صحرای کربلا و آن مصیبت ها نکشد. البته از انصاف نباید گذشت که روزنامه کیهان پیش از برادر حسین فاتحه اش خوانده شده بود. در زمان ریاست مهدی نصیری دوست قدیمی بنده. اما به حکم صد رحمت به آن کفن دزد اولی در زمان نصیری دست کم هنوز چهارتا نویسنده و شاعر و روزنامه نگاری که قلمی داشته باشند و ذوقی در آن روزنامه رفت و آمد می کردند و خود نصیری هم با همه شلنگ تخته انداختن هایش آن قدر می فهمید که نمی شود همه روزنامه را با فحش و بد و بیراه و اتهام زدن به دیگران پُر کرد. و به همین دلیل در روزنامه اش غیر از اخبار ویژه و بد و بیراه گفتن به روشنفکران و این حرف ها،گزارش و ادبیات و ترجمه و مصاحبه خوب هم پیدا می شد. حتی گاهی خودش با مخالفانش می نشست و گفت و گو می کرد. نمونه اش گفت و گوی مفصلی که با مرحوم احسان نراقی داشت که همان وقت ها هم مورد اعتراض امثال آقای شریعتمداری بود که اصلا چرا با این ها حرف می زنید و نشست و برخاست می کنید؟ غرض این که سنگ بنای این شکل از روزنامه نگاری را مهدی خان نصیری گذاشت که خدا از سر تقصیرات او و همه ما بگذرد اما این برادر حسین بود که تیر خلاص را به روزنامه زد و به چیزی بدلش کرد که علاوه بر این که مصداق تام و تمام این بیت است:

گر تو قرآن بدین نمط خوانی

ببری رونق مسلمانی

خواندنی هم نیست. هیچ جذابیتی ندارد. حتی در فحش هایش هیچ خلاقیتی و نوآوری ای دیده نمی شود. تکرار ملال انگیز مشتی اتهام که کفن پوشان حرفه ای را نیز برنمی انگیزد. باور کنید مدت هاست که دیگر با این روزنامه مرحوم مشکل محتوایی ندارم. به خودم قبولانده ام که اگر تفرقه می پراکند و به دوقطبی دامن می زند و وحدت ملی را به تمسخر می گیرد و هنرمندان را آزار می دهد و نفرت و کینه را ترویج می کند و دودی است در چشم دوستان و نوری به چشم دشمنان، ایرادی ندارد بلکه اقتضای طبیعتش این است. یعنی با خلق و خوی بدش کنار آمده ام بلکه مشکلم بیشتر به فرم این روزنامه برمی گردد. هرچند به زعم بسیاری از اهل نظر فرم و محتوا را نمی توان از یکدیگر تفکیک کرد و آن محتوای مورد علاقه برادر حسین و دوستانش که بولتن نویسی است و ربطی به رسانه ندارد همین فرم را طلب می کند اما من فکر می کنم بالاخره آدمیزاد می تواند کمی از غده ای به نام مغز کمک بگیرد و لااقل اگر فحش هم می دهد ذره ای خلاقیت هم چاشنی آن کند بلکه خودش حوصله اش سر نرود. اصلا گور پدر مخاطب و کار حرفه ای و پول بیت المال و این حرف ها هم کرده. خودت. خودت خسته نمی شوی یک عمر به دیگران بگویی غربزده و غربگدا و فراماسون و استحاله شده و سازشکار و چیزهایی از این دست. به خدا ما یک جُک را دوبار می خواهیم پُشت سر هم تعریف کنیم حالمان بد می شود تو چطور یک عمر هر روز خدا یک سری حرف های تکراری را مدام تکرار می کنی و خسته نمی شوی. البته می دانم عادت کرده ای. عادت بد چیزی است. به قول سید مرتضی آوینی عادت عبادت را نیز فاسد می کند. بگذریم. درباره روزنامه ملال آور کیهان سخن گفتن خودش ملال آور است و حال آدمی را بد می کند. برویم سر اصل موضوع.

داشتم می گفتم که در خبرآنلاین رسم بر این بود که از رسانه ای نام نبریم چرا که همه آن ها همکاران ما هستند و اگر هم قرار شد نامی از رسانه ای به میان آید حتما باید به خیر و نیکی از آن ها یاد کرد. البته که من گاهی زیرآبی می رفتم و گاهی بی‌ آن که نامی از کسی یا رسانه ای ببرم جوری می نوشتم که مخاطب کاملا متوجه شود مقصود و مرادم چیست یا کیست اما تا جایی که می دانم این رسم تا سال ها در خبرآنلاین برقرار بود که حتی در مقابل کم لطفی همکارانمان چیزی نگوییم. این که چه زمانی این قانون زیر پا گذاشته شد نمی دانم اما احتمال می دهم اول باری که این رسم نادیده گرفته شد در قبال روزنامه کیهان بود که شور ماجرا را درآورده بود و سکوت ممکن بود حمل بر چیزهای دیگر شود. این را هم می دانم که پاسخ دادن به همه اتهامات کیهان حقیقتا کار عبثی است. اتهام زدن و جنجال بیهوده به راه انداختن شغل آن هاست و اگر شما وارد بازی آن ها شوید بعد مدتی می بینید که کار و زندگی تان تعطیل شده و دارید چیزی می شوید شبیه به آن ها و این درست همان چیزی است که کیهان می خواهد. پس برای این که شما به رنگ کیهان در نیایید بهتر است اصلا وقعی به آن چه می گوید ننهید و اصلا او را نبینید و از قول شاملو به او بگویید: من عدوی تو نیستم/ انکار توام.

اما با این حال بد نیست هرچند وقت یک بار به کیهان پاسخی بدهیم. چرا؟ برای این که کیهان درست مثل ملانصرالدین چیزی را خودش می گوید و بعد از مدتی خودش هم آن را باور می کند. درست مثل روزی که ملا برای این که بچه ها را از سرش باز کند گفت کوچه بالایی شیرینی می دهند و بعد که بچه ها رفتند خودش هم راه افتاد به سمت همان کوچه و در پاسخ به دیگران که از او پرسیدند خودت چرا داری می روی گفت: نکند واقعا آن جا شیرینی بدهند و من بی نصیب بمانم. پس برای این که دوستان کیهان دچار توهم بیش از اندازه نشوند گاهی پاسخ دادن به ایشان لازم است. دیگر این که دوستان متوهم ما چیزی از سکوت و خویشتنداری و ملاحظه و مصلحت و این ها نمی فهمند و اگر گاهی آن ها را سر جای خودشان ننشانی پایشان را از گلیمشان درازتر می کنند و چیزهایی به تو نسبت می دهند که ممکن است جدی جدی موجب دردسر شود. پس برای حفظ امنیت خود و همکارانت لازم است هرچند وقت یک بار حالی شان کنی:

هر بیشه گمان مبر که خالی است

شاید که پلنگ خفته باشد

تجربه هم نشان داده است که هر وقت پاسخ درخوری دریافت کرده اند مدت های مدیدی رفته اند پی کارشان و به احتمال قریب به یقین به دنبال طعمه ای دیگر.

...واما بعد. چندی پیش چیزی نوشتم در خبرآنلاین به بهانه تعطیلی شبکه من و تو. با تیتر: آن چه باید از شبکه من و تو بیاموزیم. آدمی که مریض نباشد و دوتا یادداشت از صاحب این قلم خوانده باشد و یا اندک آشنایی ای با خبرگزاری خبرآنلاین داشته باشد از همین تیتر می فهمد در این یادداشت چه موضعی گرفته شده است. جالب این که هرجا نوشته ام: شبکه علیه ما علیه من و تو، کیهانی ها علیه دوم را برداشته اند. یعنی نمی دانند علیه ما علیه یعنی چه یا این که این جوری خواسته اند مطلب را تحریف کنند؟ دیگر این که سطرهایی را که به صراحت علیه من و تو و سطحی نگری اش نوشته بودم اصلا نقل نکردند. مثل این چند سطر: شبکه من و تو برای هرکسی که اندک خردی داشت و اهل مطالعه بود و چیزی از فرهنگ و هنر و تاریخ و ایران و اسلام و غرب می دانست شاید چیز زیادی برای گفتن نداشت اما آن ها خوب می دانستند مخاطبانشان چه کسی هستند. من و تو اصلا به آن اقلیتی که دانش و آگاهی را از راه خواندن و تامل به دست می آورد کاری نداشتند چرا که خوب می دانستند چنین کسانی سراغ من و تو نمی روند. آن ها خوب می دانستند کسی که کتاب می خواند و درکی از شعر و موسیقی خوب دارد مخاطب جدی آن ها نیست و درست به همین دلیل سراغ مخاطبانی رفت که سالومه را به عنوان برترین متفکر قرن می شناختند و رها اعتمادی را ملک الشعرای شعر فارسی می دانستند.

اما مخلص کلام در آن مطلب این بود که شبکه من و تو به آن چه می خواست رسید چرا که درک درستی از مخاطب خودش داشت و می دانست چگونه باید برای آن ها برنامه بسازد. چیزی که صدا و سیمایی های ما بلد نیستند آن هم با این همه بودجه و امکانات. همه حرف همین بود. حالا بشنوید نتیجه گیری کیهان را از این حرف ها: سایت خبر آنلاین که دست بر قضا در بسیاری از مقاطع، با جریان معارضه و تحریف همسویی نشان داده، در تحلیل خود به این پرسش پاسخ نمی‌دهد که اگر شبکه منوتو واقعا موفق بود، چرا درش از سوی کارفرمایان غربی تخته شد؟ این در حالی است که اگر کارفرمایان غربی منوتو، مانند خبرآنلاین خیال می‌کردند این شبکه حتی موفقیت نسبی داشته و موجب انزجار بیشتر از جریان ضد انقلاب ضد دین نشده، هرگز اقدام به تعطیلی آن نمی‌کردند.بنابراین به نظر می‌رسد خبرآنلاین راسا از تخته شدن درِ یک رسانه ورشکسته معارضان انقلاب ناراحت شده و همین ورشکستگی را هم بهانه‌ای برای عقده‌گشایی کرده است.

اول این که در خبرآنلاین یادداشت های بسیاری در نقد و نفی من و تو منتشر شده که اگر لازم شد دوستان خبرآنلاینی به آن ها اشاره خواهند کرد و یا بازنشرشان خواهند داد تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد اما علاوه بر همکارانم شخص بنده بارها و بارها درباره دروغ پردازی های شبکه علیه ما علیه من و تو در همین خبرگزاری مطلب نوشته ام که مفصل ترین آن ها یادداشتی بود با عنوان شکل دیگر دروغ که به برنامه تونل زمان می پرداخت. چیزی که نمونه اش در روزنامه کیهان وجود ندارد. فحش دادن و معارض گفتن و جاسوس خطاب کردن دیگران را که همه بلدند. هنر این است که درباره دشمنت به گونه ای بنویسی و سخن بگویی که تحسین مخالفانت را نیز برانگیزی وگرنه در این که من و تو دشمن این سرزمین بود و کمر به نابودی این آب و خاک بسته بود که حرفی نیست اما همین من و توی به قول شما معارض و ضدانقلاب با دست یابی به آرشیو صدا و سیمای جمهوری اسلامی مستندهایی ساخت که در جذابیتش جای هیچ شک و شبهه ای نیست. خوب تامل بفرمایید، گفتم مستندهایی جذاب و نه چیز دیگر و این نکته ای است که هر بیننده ای با هر گرایشی بدان معترف است مگر این که خداوند او را از هرگونه انصافی تهی کرده باشد.

درباره دلیل تعطیلی شبکه من و تو، نه من و نه هیچ کدام از همکارانم اطلاع ویژه ای نداریم تا به آن استناد کنیم. استدلال کیهان هم وحی منزل نیست بلکه صرفا یک استدلال است که می توان بر سر آن چند و چون کرد. حداقل من یکی به این باور نرسیده ام که شبکه من و تو موفقیتی نداشته بلکه فکر می کنم دست کم در تحریف تاریخ معاصر بسیار خوب عمل کرده و همین که توانست نسخه سکولارِ سعید امامی را بعد از چهل و پنج سال روبروی دوربین بنشاند یعنی در کارش موفق بوده. البته این توفیق را به تنهایی به دست نیاورده. اگر نبود زمینه سازی زمره عبوس زهد در ترویج تحجر و خشونت و ارائه قرائتی خوفناک از دین و اخلاق و خدا و پیامبر، هیچ وقت یک شبکه تلویزیونی به تنهایی نمی توانست از عهده چنین کاری برآید. توفیق آن شبکه مستلزم بی عرضگی و ناکارآمدی و گند زدن داخلی هاست بی تعارف. و اما جمله مضحک پایانی کیهان: و اما به نظر می رسد خبرآنلاین راسا از تخته شدن در یک رسانه ورشکسته معارضان انقلاب ناراحت شده...والخ. از ادبیات مشعشع و درخشان کیهان بگذریم: خبرآنلاین راسا؟ یعنی چه؟ مهم نیست. یعنی اصلا انتظاری از این جماعت نمی توان داشت. بولتن نویس که روزنامه بیت المال را بدهند دستش نتیجه ای بهتر از این حاصل نخواهد شد. و اما کیهان همه زورش را زده تا این اتهام را ثابت کند: خبرآنلاین از تعطیلی شبکه من و تو ناراحت شده. فرمود: گواه عاشق صادق در آستین باشد. اگر کسی واقعا در زمانه دلار شصت هزار تومانی و افزایش سن بازنشستگان و گوشتی که دیگر نمی دانم قیمتش چند است و افزایش کمرشکن اجاره مسکن و فقری که ایمان فلک را به باد می دهد و فحشایی که به زیر سن سیزده و چهارده سال رسیده و عشق به مهاجرتی که به کودکان دبستانی هم سرایت کرده،‌ دل و دماغ آن را داشت که برود ببیند حقیقت ماجرا چیست برود مطلب این بنده کم ترین را بخواند و خودش قضاوت کند که خبرآنلاین از تعطیلی شبکه من و تو ناراحت شده یانه وگرنه اوضاع خراب تر از این حرف هاست برادر کیهان! خیلی خراب تر از این حرف هاست. برادر کیهان حالا که به تکرار مکررات علاقه ویژه ای داری پیشنهاد می کنم با آن قلم مقدست صد مرتبه این بیت را که بارها و بارها شنیده ای اما به نظر می رسد از معنای آن غافل مانده ای، بنویسی:

خانه از پای بست ویران است

خواجه در بند نقش ایوان است

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1870098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 36
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سعید ترک IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    12 22
    جناب موسوی نوشته شما در مورد شبکه خائن من و تو گنگ نبود . اگر تعمدی در کار نباشد گیرنده های ما وارونه عمل می کند . کماینکه جنابعالی اشاره فرمودید کیهان و هم نویسندگان کامنت های زیر مطلب شما حق مطلب شما را دریافت نکردند تاختند و تاختند !!! . اینکه ما باید همپای دشمنان و بدخواهان کشورمان برنامه ریزی داشته باشیم و حتی از انها جلو برنیم و ابتکار عمل را ازآنها بگیریم و از طرفی هم مراقب عناصرنفوذی و ضربه زن باشیم مطلب ثقیلی است که باید گذشت زمان این سنگینی را سبک و قابل فهم ودرک کند .
    • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      59 8
      شبکه من و تو شبکه ی سرگرم کننده و پر از برنامه های غیرسیاسی سرگرم کننده بود چیزی که در صدا و سیمای میلی ما اصلا وجود ندارد و فقط داره تبلیغ ایدلوژی حکومت رو میکنه اصلی ترین وظیفه تلویزیون در همه کشورهای دنیا سرگرم کردن مردم است و نه تبلیغ ایدلوژی سیاسی و اخبار
    • ح IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      18 12
      اخوی به خودت بیا. خدایی چیه این جملات بی سروته که مینویسی؟ خدایی اینجور جمله بندی رو کسی بهت گفته خیلی باکلاسه یا فکر میکنی اینجوری ژست روشنفکری میگیری؟ خودت میدونی چی میگی؟
    • IR ۲۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      20 7
      باز این آقا یا خانم بی سرو ته نویسِ متوهمِ خود روشنفکرنما! زیر مطالب آقای موسوی پیغام نوشت و ما رو پشیمون کرد از پیگیری مطالب ایشون. خدا وکیلی خیلی حال بهم زنی.
  • قمصری IR ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    51 2
    مثل همیشه عالی خدا لعنت کند قوم ظالمین رو اینها از خوارج بدترند حیف که چاپ نمیشه وگرنه برای حسین آقا مینوشتم آنچه لیاقتش هست
  • سارا US ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    44 2
    قلمتان سبز و سرتان سلامت که حداقل امثال شما حرف دل ما مردم را به رشته تحریر در می آورند سپاس از بودنتان
  • US ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    31 0
    چرا فکر میکنید نمی داند؟ شاید خیلی هم خوب می داند که چه بنویسد تا همیشه بماند؟ اگر بد می نویسد (از دید من و شما) چرا مانده است؟ برادر من همه اینها اینگونه می نویسند و می گویند تا بمانند و به سرنوشت خیلیها دچار نشوند.
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    45 1
    بعضی روزنامه‌ها خیلی وقته حتی به درد شیشه پاک کردن هم نمیخوره
    • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      50 3
      آقای موسوی با اینکه همیشه مطالب خوبی می‌نویسی ولی اینو رو هم بدون که بعضی وقتا همین خبر آنلاین توی سانسور کردن نظرات دست مشرق نیوز و همشهری آنلاین رو از پشت می‌بنده و اینکار خبر آنلاین از صد تا کیهان و امثالهم بدتره و اگر میخواهی نیست واقعی خود را نشان دهی راجب این مسئله هم مطلب بنویس و موضع بگیر
  • علی گیج IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    22 2
    برادر موسی هرچند با افکار شما موافقم ولی برادر جان شما هم به قول خودتان که دارید میشوید مثل کیهان اصلأ میگه چند نفر اون مطلب را جدی گرفتن که شما از کوره در رفتید دلاور رواعصاب خود مسلط باشید ما حالا حالا ها با شما کار داریم
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    47 1
    کل نظام، در حال پرداختن هزینۀ بسیار سنگین شلنگ تخته‌های بی‌سوادان است. کسانی که پایش برسد به «رمشة العیني» یا یک پلک زدن، ریش‌ها را می‌زنند و کروات می‌زنند و خلاص!
    • ایرانی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      2 0
      مشکل از بیسوادی آنها نیست مشکل از قالتاق بودن آنهاست چون قالتاق با سواد فقط بهتر میبرد ولی قالتاق بیسواد هم بد میبرد و هم جایش تا سالها در کشور میماند
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    36 3
    «خواندنی هم نیست. هیچ جذابیتی ندارد. حتی در فحش هایش هیچ خلاقیتی و نوآوری ای دیده نمی شود. تکرار ملال انگیز مشتی اتهام که کفن پوشان حرفه ای را نیز برنمی انگیزد.» واقعا لذت بردم استاد. خارجی‌ها به این میگن اتوبیوگرافی. حیف که در این کشور قدر حضرتعالی را با این همه تسلط بر هنر اتوبیوگرافی نمیدانند.
  • سکوت IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    4 37
    چقدر حرف بیهوده زدید
    • ح IR ۲۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      14 0
      اخوی این بنده خدا کلی زحمت کشیده و یک مطلبی نوشته. حالا یا مثل من اعتقاد دارم که ایشون نظرش به انصاف نزدیکتره و این نوع طرز فکر رو می‌پسندم یا اینکه یک نفر دیگه به هر علت دیگه مخالفه یا اصلا از این طرز فکر خوشش نمیاد و مخالفه. موافقت و مخالفت هرکدوم یک آدابی داره. در موافقت نه باید اینقدر اغراق کرد که به ورطه‌ی چاپلوسی بیفتی و در مخالفت چنان راه تفکر درمورد موارد خلاف نظر رو ببندی که درگیر تحجر بشی. اینقدر در این تحجر پیش بری که واسه خودت یک دشمن خیالی درست کنی. جوری که حتی اگر یک نوشته دیدی که با نظر شما همخوان نیست سریع گارد بگیری. گرچه اعتقاد دارم مخالفت شما به خاطر مطالب نیست چون اگر که بود دو سه خط در این مورد توضیح میدادی مخالفت شما با کسی هست که اینجور حرفا رو میزنه. شما که احتمالا ادعای دینداری و پیروی از معصومین گوش فلک رو پر کرده به جای اینکه جمله‌ای بگم از یک روشنفکر غربی یک حدیث میگم از علی که در پاسخ به یک نفری که در جنگ جمل با شنیدن قرآن خوندن خوارج دودل شده بود و پرسیده بود اینها نماز و قرآن میخونن چرا باید باهاشون بجنگیم و ایشون جمله‌ای میگه بسیار پرمغز که تو
    • ح IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
      12 0
      ادامه: که تو حق رو به مرد میسنجی یا مرد رو به حق؟ بله اخوی شما مشکلت اینه که کاری به حق نداری کار به این داری که چه کسی چی میگه. اینجوریه که راه توجیه واستون باز میشه. اونوقته که هدف وسیله رو توجیه میکنه. و مطمئن هستم که این حرفای من کوچکترین تأثیری روی شماها نداره چون احتمالا باز هم بگی چقدر حرف بیهوده زدید.
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    6 11
    کاش خلاصه تر بنویسید
    • IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      3 1
      خلاصه اش میشه نرود میخ آهنین در سنگ
  • جواد IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    22 0
    جناب موسوی همگان بااخلاق وروش ومنش برادر حسین ازاغاز کاررسانه ای اشناهستند هرآن کس مطابق خواست او عمل نکند دشمن ونفوذی وجاسوس ونادان و....است .اماسوالی که مطرح هست این خسارات بزرگی که برافکار عمومی تحمیل منماید .وتوپ خانه کیهان هرروز وحدت ملی ومنافع ملی را تخریب میکند .چراانهایی که می دانند ومی توانند همچنان سکوت اختیار میکنند؟؟؟؟؟
    • حکیم IR ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      6 0
      چون همانها کارفرمای ایشان هستند!
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
    18 1
    قلمت طلا
  • IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    5 27
    نکته اول این که عبدالجواد موسوی در این عکس خیلی شبیه این زیاد در مختارنامه است. نکته دوم هم این که چرا تکلیف دوستان با خودشان روشن نیست و اینقدر تضاد و تناقض درونی تا کی؟! اگر کیهان مهم نیست، چرا اینقدر تحلیلش می‌کنید و به آن می‌پردازید و از برادر حسین می‌گویید؟! اگر مهم است، چرا بد و بیراه می‌گویید که روی دکه باد می‌کند و...؟ اول تکلیف احساسات خودتان را روشن کنید، بعد قلمتان را به هر جناح و جریان و طیفی که خواستید، با خیال راحت بفروشید.
    • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      26 3
      بله کیهان مهم نیست ،حرفهایی که میزنه هم مهم نیست؛یه روزنامه با 200-300 تا مخاطب!!! نکته مهم همون 200-300 نفر هستند دوست عزیز به علت نداشتن آزادی بعد از بیان خیلی مسائل و نمیشه گفت خود شما هم یه مقدار دقت کنید متوجه میشید،اجازه بده 1 راهنمایی کوچیک بکنمت به نظر شما چرا کیهان بعد از این همه سال تهمت زدن به تقریبا تمام بندگان خدا و موجودات زنده هنوز با قدرت در حال انجام اینکار هست چرا اصلا نشده و نمیشه حتی به برادر کیهان ،حتی تذکر داد اونم تو کشوری که بستن و فیلتر کردن و خیلی چیزای دیگه جزو موارد عادی هستن ؟؟؟
    • تلخ و حق !! IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      3 14
      کیهان مهمترین روزنامه کشور است . کیهانی بودن دل و جرات میخواهد چرا ؟؟ . چون یکه و تنها به صفوف خواب زده ها حمله کردن و با صدای بلند خفته ها را بیدار کردن و این همه فحش و تحقیر را با کمال میل بپذیرد و دم هم نزند خیلی کار است والله . دست مریزاد به این روزنامه دلیر .
    • کمال IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      بغض و کینه و نفرت به هر قیمتی به منش و مرام همان مرشد فرهیخته تان! خود آقای اصلانی نقش ابن زیاد را در آن سریال بازی کرده، بعد تو بنده خدا میگی عکس آقای موسوی شبیه ابن زیاد در سریال است!؟ خوب نتیجه میشه آقای موسوی شبیه آقای اصلانی است!!! یعنی دانش و تحلیل و سخنوری فوران کرده!!!
  • رضا IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    2 23
    مطلب کیهان در نقد آه و اشک خبر آنلاین در رثای من و تو خیلی گویا و کوتاه و البته بسیار موثر بود که نویسنده را واداشت این همه قلم فرسایی کند
    • مجید IR ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
      22 2
      اتفاقا این پاسخ تفصیلی پاسخ خیلی از حرف های کیهان بود. پاسخ به یک روش و منش بود که سال هاست توسط کیهانیان و دوستانشان گفته می شود.
  • IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۹
    7 26
    آقاجان من کیهانی ام، اصلا مااقلیت به گفته شما _مگرحق رابااقلیت واکثریت میسنجند؟
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      6 6
      ولی نادانی را با دو بند نوشته می‌توان سنجید مثل نوشته شما
    • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      5 1
      وقتی بعد از 45 سال هنوز فکر می‌کنی حق با تو و کیهانه بعد از این هم نخواهی فهمید انگار یاسین توی گوش کر خواندنه
  • هیچکس IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۰
    6 7
    جناب موسوی گلایه های شما از کیهان را خواندم پر بیراه نبود اما اخوی شما چرا؟من و تو دشمن این سرزمین بود و کمر به نابودی این آب و خاک بسته بود. واقعا به این گفته اعتقاد دارید؟ به نظر می رسد تمام دشمنی من و تو با نظام حاکم بر ایران است و بس ، دشمنی با این آب و خاک در کجای این شبکه وجود داشت ؟ تهمت از سوی هیچ کس پسندیده نیست چه کیهان چه دیگران.
    • همون IR ۱۴:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
      4 0
      جناب هیچکس کاملا پرواضح است که اگر قدرت های جهانی بتوانند نظام سیاسی ایران را سرنگون کنند از ایران ژاپن سازی نخواهند کرد از افغانستان و سوریه هم بدتر این آب و خاک را درهم خواهند ریخت . آقای موسوی کاملا درست گفته اند کدام وطن پرستی دشمن آب و خاکش را به ترور و تحریم و ناامن سازی کشورش تشویق می کند و جاده صاف کن کاخ سفید برای غلبه بر مردم کشورش میشود ؟ غیر از شبکه من و تو ؟
  • سید CA ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    1 0
    سید بزرگ، اگر مخاطب میخواست خاطر خودش رو مکدر مطالب مشعشع کیهان کنه دیگه مخاطب شما نبود. این مقال پاسخگویی شما نتیجه ای جز هویت بخشی به ملانصرالدین مذکور نداره
    • IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
      4 0
      یعنی میگی نباید به کلاغ سنگ زد .آخه اگر به کلاغ کاری نداشته باشید بعد یه مدت قار قار کردن توی درخت خونه تون لونه می‌کنه اونوقت بیا و درستش کن
  • امیر IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۱
    10 1
    باسلام وخداقوت .بنده بدلیل علاقه ازقبل از انقلاب تا کنون تقریبا تمام روزنامه ها ونشریات وسایت های خبری را میخوانم .واقعا این مقاله دقیقا برآیند نتیجه اینجانب در این مدت از کیهان است .سید عبدالجواد دمت گرم .بخدا قسم کارت درسته .حرف حق رو بگو .خدا پشتیبانت باشد .
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۲۲
    0 2
    شک نکنید این افراد خودشان جاسوس یک جریان خطر ناک هستند که هدفشان برهم زدن آرامش جامعه است خدا لعنتشان کنه