۳۳ نفر
۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
آن چه باید از شبکه من و تو بیاموزیم

شبکه من و تو هم به ایستگاه آخر رسید. حالا صدا و سیمایی های خشنود از افزایش بودجه سه برابری، خوشحالی شان مضاعف شده است. باید هم بشود. شبکه من و تو رقیبی جدی بود برای سازمان عریض و طویل صدا و سیما و طبیعی است که صدا و سیمایی ها از فرو افتادن رقیب خوشحال شوند.

البته اگر کسی حقیقتا اهل رقابت باشد این را خوب می فهمد که رونقِ بازار او در گرو وجود و حضور قدرتمند رقیب است و گرنه در غیاب رقیب و حریف که رجزخوانی لطفی ندارد و اصلا مسابقه ای در کار نخواهد بود. درست مثل انتخابات تک نفره در بعضی از ممالک. این موضوع را علی پروین خیلی بهتر از سیاستمداران کنونی ما می فهمد. هربار که درباره فوتبال و پرسپولیس حرف می زند حتما یادی هم از استقلال می کند. آن هم با ادب و احترام، چرا که خوب می داند پرسپولیس بدون استقلال معنایی ندارد و استقلال هم بدون پرسپولیس فرقی با یک تیم معمولی دسته دومی نخواهد داشت. از دوستان صدا و سیمایی انتظار چنین درک و معرفتی از حریف و رقیب نداریم اما می شود از آن ها خواهش کرد دست کم در کار و بار این شبکه علیه ما علیه تامل کنند و ببینند چه چیزی باعث رونق آن شده بود. پیش از این درباره صدمات و لطمات این شبکه به فرهنگ جامعه ایرانی بارها و بارها نوشته ام و تکرار آن ها نه در حوصله من است و نه جایش در این یادداشت. این جمله را هم فقط و فقط برای این گفتم تا بهانه ای به دست آدم های بیمار ندهم. بگذریم.

من و تو اصل و اساسش را بر سرگرمی بنیان نهاده بود و نشان داد معنای رسانه را خوب فهمیده است. علت استقبال مردم هم از این شبکه همین بود. اغلب مردم برای سرگرمی به سراغ رسانه می روند. رسانه نخستین و اساسی ترین وظیفه اش ساختن سرگرمی برای مردم است یعنی همان تعریفی که سید مرتضی آوینی در آینه جادو از سینما به دست می دهد. رسانه، ابتدا باید وظیفه اصلی اش را که همانا سرگرم کردن مخاطب است به درستی انجام دهد و بعد اگر حرفی، پیامی و یا شعاری داشت آن را به زیرکانه ترین و ظریف ترین شکل ممکن مطرح کند. این حرف به آن معنی نیست که من و تویی ها به دنبال قصد و غرض سیاسی نبودند. اتفاقا تا مغز استخوان سیاسی بودند و هرچه پیشتر آمدند این قصد و غرض عریان تر شد اما به ویژه در آن اوایل، سرگرمی بر هر چیز دیگری مقدم بود و همان هم باعث توفیقشان شد. من و تویی ها حتی در میزگردهای سیاسی شان که ظاهرا جزو جدی ترین برنامه هایشان بود به مخاطب عام و سرگرمی فکر می کردند. یعنی اگر دستشان می رسید حتی وسط میزگردهای سیاسی شان از فحش و کتک کاری و قر و قمبیل مضایقه نمی کردند تا بر جذابیت برنامه هایشان بیفزایند. مجریان برنامه هاشان هم فرقی نمی کرد در برنامه بفرمایید شام شرکت می کنند یا برنامه ای درباره بحران های خاورمیانه. در هر صورت سعی می کردند با همان بزک دوزک همیشگی ظاهر شوند. به عبارتی یک وحدت فرمی و محتوایی بین همه برنامه های آن ها وجود داشت. یک لحن و روایت خاص که هم در برنامه های مستند سیاسی شان بود و هم در فلان مسابقه.

آگهی نداشتن هم از محاسن ویژه این شبکه بود. یک شبکه خصوصی آن هم بدون آگهی. برخلاف تلویزیون ما که مدعی ملی بودن است و بودجه های میلیاردی می گیرد و آگهی های پنج دقیقه ای و ده دقیقه ای حوصله سر بر و لوس و بی مزه پخش می کند. بعضی ها دلیل توفیق مستندهای سیاسی و اجتماعی من و تو را فیلم های منحصر به فردی می دانستند که این شبکه در اختیار داشت اما به این موضوع اشاره نمی کردند که اولا این فیلم ها از داخل کشور در اختیار آن ها قرار داده شد و دوم این که صدا و سیما هم همین فیلم ها را در اختیار داشت اما خروجی این کجا و آن کجا؟ آن چه سبب توفیق آن مستندها شد روایت جدید و ناشنیده من و تویی ها بود و جسارت آن ها در استفاده از آن چه در اختیار داشتند. هنوز هم آرشیو صدا و سیما پُر است از فیلم هایی که کسی نمی داند با آن ها چه کند. هنوز هم اگر آدم هنرمند و منصفی پیدا شود می تواند از دل همان آرشیوها چیزی تدارک ببیند که هم بیننده داشته باشد و هم سبب آگاهی مردم شود. شبکه من و تو برای هرکسی که اندک خردی داشت و اهل مطالعه بود و چیزی از فرهنگ و هنر و تاریخ و ایران و اسلام و غرب می دانست شاید چیز زیادی برای گفتن نداشت اما آن ها خوب می دانستند مخاطبانشان چه کسی هستند. من و تو اصلا به آن اقلیتی که دانش و آگاهی را از راه خواندن و تامل به دست می آورد کاری نداشتند چرا که خوب می دانستند چنین کسانی سراغ من و تو نمی روند. آن ها خوب می دانستند کسی که کتاب می خواند و درکی از شعر و موسیقی خوب دارد مخاطب جدی آن ها نیست و درست به همین دلیل سراغ مخاطبانی رفت که سالومه را به عنوان برترین متفکر قرن می شناختند و رها اعتمادی را ملک الشعرای شعر فارسی می دانستند.

چه از شبکه من و تو متنفر باشیم و چه در شمار هوادارانش، این نکته را نمی توانیم منکر شد که این شبکه در زندگی بخش قابل توجهی از ایرانیان نقش ایفا کرد. این اتفاق نمی افتاد مگر به دو شرط. یکی ضعف رسانه داخلی که چند ده هزار کارمند دارد و آدم های کارنابلد بسیاری در راس آن قرار گرفته اند و یکی هم قوت رسانه خارجی که کارمندانش اگرچه اندک بودند و در مقایسه با صدا و سیما هیچ، اما هم کارشان را بلد بودند و هم انگیزه کافی داشتند برای تصرف در عقل و نفس مخاطبانشان. نبرد من و تو با صدا و سیما، رسما نبرد نابرابر بود اما حتی آقای جبلی هم در خلوت خودش می داند برنده این نبرد نابرابر، من و تویی ها بودند. ای کاش ای کاش ای کاش وقتی حضرات از خوشحالی و پایکوبی برای تعطیلی آن شبکه علیه ما علیه فارغ شدند کمی هم فکر کنند که چرا آن شبکه با آن تعداد نیروی انسانی که فکر نکنم تعدادشان به اندازه نگهبانان در ورودی سازمان صدا و سیما هم برسد توانست چنان ماموریت بزرگی را به سرانجام برساند و آن وقت سازمانی با ده ها هزار نیروی انسانی که قرار بود روزی به دانشگاه تبدیل شود به چنین والذاریاتی افتاده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1868354

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • موسوی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    جمله به جمله این مطلب بر حق بود 😔😔😔😔😔😔😔😔
    • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      76 3
      راهکار جذب مخاطب تلویزیونی ایجاد شبکه های خصوصیه.شبکه هایی که آزادی عمل بیشتری دارن و به بودجه نفت وابسته نیستند.تلویزیون خصوصی برای ادامه حیاتش چاره ای به جزء تولید و پخش برنامه های با کیفیت نداره.چون قراره از راه فروش اشتراک پخش همین برنامه ها ادامه کار بده.حتی میشه با تاسیس تلویزیون خصوصی و دادن حق پخش مسابقات باشگاهی فوتبال به اونا مشکل همیشگیه حق پخش تلویزیونی فوتبال رو هم حل کرد.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    158 6
    صدا و سیما اسیر و دربند محدودیت های مختلف خارجی در ایجاد ارتباط با مخاطب شده ، فضای مجازی در تولید محتوای سالم و جذاب بعضا از صدا و سیما پیشی گرفته
    • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      93 3
      تلویزیون عریض و طویل ج. ا با این همه کانال 45 ساله نتونسته سبک زندگی مورد پسند نظام رو جابندازه، شبکه من و تو ظرف چند سال سبک زندگی حداقل نصف ایرانی ها رو عوض کرد از نظر لباس پوشیدن، نگهداری سگ در خانه،روابط جنسی،گرایشات جنسی، آشپزی، رنگ مو، موسیقی مورد علاقه و...
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    به نظر من منوتو رسالتی که داشت رو در شناخت جوانان به نحو احسن انجام داد حالا صدا و سیمای ما خوش را بکشد کاری از دستش ساخته نیست چون صدای اکثریت نیست و ملی نیست
    • شیرخان IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      رسالتش تو سکس و فساد اخلاقی بود! این بودجه بدجوری سوزونده هااااااااا
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      باز شما توهم اکثریت بودن زدید؟اگه اکثریتید چرا پارسال با وجود اون همه تبلیغات شبکه من و تو بزرگترین تجمعتون به پنجاه نفر نرسید؟
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      در جواب کامنت ساعت ۱۱،۴۹ باید گفت که به همون دلیلی که بیشترین آمار از نظر ینجی برای شرکت در انتخابات اسفند امسال به گواهی خود حضرات بیشتر از ۳۰ درصد نیست
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      87 17
      کاربر 11:49 صدای خرد شدن استخوان هاتون پارسال به گوش می‌رسید اگر کر نبودی یا چوب پنبه در گوش نکرده بودی
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      11:49 اگه فکر می کنید شما اکثریتید پس چرا اینقدر از رفراندوم می ترسید؟
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      25 85
      از هیاهوی کفار ترسی نداریم چون بر حق هستیم ‌و پرچم جمهوری اسلامی بالاست هر وقت به حکومت رسیدید اظهار فضل کنید
    • ح IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      26 5
      پاسخ به 11:49 و اون کسی که گفت ما بر حقیم از هیچکی هم نمیترسیم هروقت به حکومت رسیدید اظهار فضل کنید. اول اینکه این همه نفرت نسبت به هموظنانتون از کجا در شما به وجود اومده؟ یعنی چون الان قدرت دست شما که نه چون شما که فقط سیاهی لشگر حضرات تشنه قدرت هستین بلکه دست همفکران شماست این حق رو دارین که زورگوئی کنین؟همینقدر بی منطقین که میگین بودجه بدجوری سوزونده ها؟؟ بله اخوی شما هم اگه اهل زحمت کشی باشی زورت میاد ببینی باید کلی مالیات بدی که تقدیم کنن به صداسیمایی که اصلا یک ثانیه حرف و نظر شما رو منعکس نمیکنه. این نوع ادبیات رو داعش و طالبان و کلیسای قرون وسطی هم بکار میبردن. آدمهای خود حق پنداری که کوچکترین حقی برای دیگران قائل نیستن و خودشون رو حق میبینن.
  • عرشیا IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    سمت و سوی سیاسی به کنار ، من و تو بهترین و فوق‌العاده ترین شبکه تلویزیونی فارسی زبان در طول تاریخ شصت ساله تلویزیونهای ایرانی بود
    • سلطان IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      70 80
      اولا بدون در نظر گرفتن سمت و سوی سیاسی قضاوت ها در مورد هر رسانه ای باطل است . دوما اگر بنا را بر شمارش بیننده های یک شبکه بگذاریم فیلم های مستهجن در کانال ها و شبکه ها در سطح جهان بیشترین بازدید را دارند .
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      منوتو یک رسانه سطحی و طرفدارانش سطحی تر بودند!
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      54 9
      ۱۱:۴۶ از کجا فهمیدی که سطحی بوده؟ اگه من و تو رو ندیدی و نظر میدی ، که .... اگه دیدی و نظر میدی که.....
    • بینا IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      60 15
      در پاسخ به سلطان نیاز نیست شمارش کنی،،، کانال های مستهجن رو مقایسه می کنی با من و تو؟! بیننده کانال های مستهجن یه عده افراد خاص هستند،، ولی شبکه من و. تو تمام اقشار مردم رو در بر می گرفت،، یک مجله بود،، صدای مردم بود،،
    • فرشاد IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      37 4
      سلطان !! هرکس از دریچه ی علائق خودش مثال میزنه و آمار میاره و جواب میده ؛
    • ستاره ستاره IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      56 12
      صد در صد با نظر جناب عرشیا موافقم تلویزیون منو تو جذابترین و بهترین تلویزیونی بوده که در عمرم دیدم زیبا و منحصر بفرد . حیف و حیف که رفت
  • IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    آنقدر به خاطر سیاست‌های کثیف خودتون برای داشتن مخاطب و ببیننده این مردم رو به چالش نکشین این مردم خودشون صاحب فهم و اندیشه هستن خودشون تشخیص میدن که باید مخاطب شبکه های این وری باشن یا اون وری باشن و چه بهتر از این که هر شبکه ای که باعث بهم ریختن ذهن می‌شود و تمام عوامل آن در خارج از کشور دارن خوش میگذرونن که مردم اینجا براشون راه رو باز کنن که بر گردن و جامعه رو فلج تر از اینی که هست بکنن درش بسته شه ما داریم اینجا خوب و بد رو تحمل میکنیم اگه شما آدم بودین میموندین و تحمل میکردین دست از سر این مردم بر دارین
    • OM ۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      حاجی چند میگیری رنگ عوض کنی؟؟؟؟ نگو یه دونه ساندیس
  • سعید ترک IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    در اینکه رسانه ملی ضعف های پیدا و نهانی دارد شکی نیست. هزار البته نباید منکر این هم شد که همین تلویزیون جمهوری اسلامی در چندین جبهه خصمانه مقابل سیل عظیمی از رسانه ها وشبکه های معاند و بدخواه و خائن یکه و تنها قرار گرفته که هم باید از جذابیت ها و سرگرمی های !! جنسی و غریزی مرز حرمت نگه دارد هم از نظام و انقلاب و منافع ملی دفاع کند هم در مقابل امواج ناامیدی در اثر تحریم های فلج کننده که از داخل و خارج بر اقتصاد این مردم مظلوم تحمیل میشود بایستد و امید آفرینی کند و هم ناز افراد قهر کرده و دلشکسته سیاسی !!! را بکشد و قس علیهذا .. جناب موسوی نوشته حضرتعالی جز تحقیرواره ای بیش نیست . بی راه حلی و بی عملی و غر زدن های مفت سرنوشت محتوم شما و افرادی مثل بنده است که با کمال تکبر و برتر بینی فقط دق دلمان را بر سر دیوارهای کوتاه این کشور خالی می کنیم . پس ما نخواهیم تواست این دیوارهای کوتاه را بلند کنیم !! باید از افزایش بودجه رسانه فرهنگی کشور ناراحت باشیم چون ذهن و فکرمان را در قبیله های سیاست زده آلوده کرده و جا گذاشته ایم !!
    • رضا IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      68 9
      چرند نگو دوست عزیز ، انحصار طلبی در صدا و سیمای میلی غوغا میکند ،سه برابر که هیچ اگر بودجه اش را ده برابر هم کنند باز هم مشکلی از مشکلات متعدد فرهنگی مردم را حلّ نخواهند کرد
    • حامد IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      18 12
      آفرین .عالی بود
    • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      40 6
      باز این آقا یا خانم خود عالم نما خود عالم نمایی کرد! اینجا منبر نیست! بی خود روضه بی سوادی نخون.
    • عباس IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      11 4
      ملت و مملکت ما تاوان افکاری همچون جنابعالی را میدهد که خروجی و نتیجهء هزینه های سرسام اور ، بودجه های کلان و به باد دادن منابع مالی و انسانی برایشان اهمیت و ارجحیتی ندارد و این تفکر متاسفانه در سطح کلان حاکمیتی نیز وجود دارد که این وضعیت را دچار گشته ایم
    • ح IR ۰۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      12 3
      کلا یه ساله کنترات برداشتی که هرچی این بنده خدا مینویسه بیای کامنت مخالف بنویسی؟ یا موردی حساب میکنی؟ اخوی به جای نوشتن جملات بی سر وته بشین یذره مطالعه کن. آخه یعنی چی که نوشتی "بی راه حلی و بی عملی و غر زدن های مفت سرنوشت محتوم شما و افرادی مثل بنده است"؟؟؟ درضمن تلویزیون فقط در دوران دوستان شما باید چشم روی بی عرضگی مسئولین ببنده و امیدآفرینی کنه؟ دوران مخالفان شما باید مسلسل وار حمله کنه؟ اتفاقا یک پیشنهاد دادن اینکه نصف کارمندای صداسیما که بی مصرفن رو کم کنه تا از بودجه دارو و مواد ضروری نزنن که فشارش به مردم و بیمارا بیاد.
  • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    70 13
    احسنت خوب نوشتی جا داشت بهتر هم بنویسید
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    با این جمله که بعد از تعطیلی من و تو صدا و سیما رقیبی ندارد مخالفم. کسی رو نمی شناسم که بیننده من و تو بوده و حالا برود بیننده صدا و سیما بشود
    • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      47 8
      دقیییقا. بعد از منوتو سمت تلویزیون نرفتم!
  • کوروش بزرگ IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    78 8
    درود بر تو - حقیقتو گفتین
  • تقدس IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    آقایان خبر آنلاین و متفکران و تحلیلگران خوب یاد بگیرید که یک شبکه تلویزیونی آن هم از نوع ایرانی چقدر در زندگی مردم تاثیر گذار بود که تعطیل شدنش باعث خوشحالی تشکیلات رسانه ایران و ناراحتی آن برای بیش از ده ها میلیون ایرانی داخل کشور این بزرگترین ضعف جراید و روزنامه ها و صدا و سیمای کشورمان است حالا شما از صبح تا شب در مورد حجاب انتخابات و جنگ های نیابتی حرف بزنید کو گوش شنوا باید بزرگترین شکست را در تقریبا تمامی ضمینه ها را بپذیریم گرچه هرگز نمی‌توانیم خودمان را اصلاح کنیم و مردم بخوبی می‌دانند حقیقت چیست .وسلام
    • نا مقدس ! IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      تمامیت رسانه های خارجی ضد انقلاب چهاردهه است با سرگرمی های جذاب با انجام هزینه های هنگفت و دریافت اعانه های مالی از طرف قدرت های جهانی بر علیه کشورمان کار می کند . ولی لیست شکست خورده ها را باید در همین رسانه ها فهرست کنیم نه در ایران . این دوران سخت هم می گذرد .
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      به این «نا مقدس» که از نوشته اش بر می آید از بغل «مقدسات» کاسبی می کند عرض می کنم این رسانه های به زعم شما ضد انقلاب هر چه هم هزینه کرده باشند باز هم به پای هزینه های گزاف که از جیب مردم ایران و بودجه عمومی به صدا و سیما اختصاص داده شده نمی رسد. اصولا پرمخاطب ترین رسانه ها هم وقتی پای بحران مالی وسط می آید زمین گیر می شودند. رشد بودجه صدا و سیما بی مخاطب را مرور کن شاید اندکی از ساز و کارهای مالی در همه چیز از دین گرفته تا بی دینی چیزی دستگیرت شد.
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      18 1
      دهها میلیون کمه بگو همه!!!!! خخخ
    • ح IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      5 3
      پاسخ به 11:11: مشکل همینه که متوجه اصل ماجرا نمیشین. اینکه شما یک رسانه عظیم و با تعداد هزاران کارمند رو با زور بودجه های فراوان دولتی سرپا نگه داری نه مثل رسانه های موفق کشورهای صاحب رسانه که مخاطب باعث ماندگاری رسانه میشه، دلیل بر موفقیت رسانه مملکت نیست. دقیقا جکایت ایران خودرو و سایپا. تلویزیون ما کل برنامه هاش رو برای مخاطب هدف خودش از جمله شما که 10درصد جمعیت کشور هستین میسازه و متاسفانه روز به روز هم داره افت میکنه. میشه گفت من و تو هم همین کار رو میکرد. البته با روکش پر زرق و برق. مخاطب من و تو که مخاطب عمیق تخصصی نبود. من و تو حرفی رو میزد که مخاطبش نیاز داشت اون حرف رو بشنوه. یعنی همیشه پشت بینندگانش بود. رسانه داخلی ما هم همینه. حرفی میزنه که اون 10 درصد دوست دارن بشنون ولی برخلاف من وتو با بودجه ملت.
  • k IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    103 7
    حالا باید به صدا و سیمای میلی گفت گرتو بهتر میزنی بستان بزن!
  • ناشناس IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    127 7
    اگه ناراحت نمیشید باید بگم صدا و سیما شده عین دربارهای قدیم شعرا و مداحان تشریف می آوردند و هر کدام با نسخه ایی در دست از مدح شاه و مذمت رقبا میگفتند و کیسه ایی زر بر میگرفتند و میرفتند و باقی ماجرا
    • IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      29 5
      گل گفتی 🤣🤣
  • ناشناس IR ۰۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    92 94
    ولی ما هنوز منتظریم برای بازگشت شبکه محبوب و جذاب من و تو و امیدواریم بزودی برگرده خیلی دلتنگ و کلافه ایم رغبت نمیکنم بریم سمت تلویزیون و از وقتی من و تو رفت تلویزیون خونه هامون حکم دکوری بیمصرف گرفته چقد برنامه های جالب علمی و تخیلی و سرگرمی و انواع مستندات جذاب و دیدنی چه فیلم و مسابقات باحالی مثل فیساف و آهن در آتش و مستندات سیاره سبز و..‌ حیفش واقعا خلعش بشدت احساس میشه
  • پرستار IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    شبکه من و تو رو رقیب میدونید واقعا که شبکه مسخره ای بود با اون کارشناسای بی سوادش
    • سلطان IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      وطن فروشی و تشویق کاخ سفید به تحریم بیشتر ایران و حمله نظامی به کشور در کارنامه من وتو می درخشد . حالا برویم کمی ان ها را بیاموزیم !!!!!!!
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      خطاب به این «سلطان بی منطقی» عرض می کنم اگر تشویق کاخ سفید به تحریم بیشتر و حمله نظامی اتهام ردیف اول من و تو است پس نه تنها صدا و سیما بلکه بسیاری از مسئولان ایرانی همدست من و تو هستند چون حرف و عمل شان دقیقا مطابق پیش بینی ها به تشدید تحریم ها و نیز رخنه های امنیتی خونین در داخل ایران منجر شد و همچنان هم ادامه دارد حالا شما بچسبید به این که مثلا کاخ سفید پای شبکه من و تو نشسته و از آنها خط می گیرد در حالی که محرک بسیاری از اقدامات کاخ سفید ندانم کاری نامدیران ایرانی است و مردم همچنان سرگرم پرداخت تاوانش هستند.
    • IR ۱۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      7 32
      البته بزرگترین مشکلش همان بیسوادی مجریانش بود.
  • نادر IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    98 9
    متاسفانه در کشوری زندگی میکنیم که مسولین ان بیگانه هستند . صدا و سیما با ان همه بوجه و درامد فقط برای 5 یا 10 درصد مردم برنامه میسازند و برای 90 درصد مردم ارزشی نمبگزارند . کاشکی اگر مسولین مردم را دوست داشتن یک درصد از بوجه صدا و سیما را به شبکه من و تو میدادند
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    83 10
    به آقای سید عبدالجواد موسوی بفرمایید اتفاقا خیلی از دوستان بنده که اتفاقا از مدرسین دانشگاه اهل فضل و علم هستند مخاطبان این برنامه بودند بنابراین بجای سر به زیر برف بردن واقعیات را ببینید و با متر و معیار خودتون نسنجید
    • ح IR ۰۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      6 1
      جسارتا من با حرفهای جناب موسوی موافقم. خودم من وتو رو دیدم البته. به نظرم من وتو حرفی میزد که مخاطبهاش دوست داشتن بشنون. متاسفانه حرفها و صحبتهایی که صداسیما با بدسلیقگی خودش اجازه طرحش رو نمیداد. منوتو از این خلا استفاده میکرد و اون حرفها رو میزد و لابلای اون برنامه، مطالب موردنظر خودش رو هم جانمایی میکرد. دوست عزیز نه من نه شما نه دوستان شما هیچکدوم ملاک درستی و نادرستی نیستیم. ولی من به عنوان کسی که منوتو رو دنبال میکرد گاهی، میدیدم که چقدر حرف نادرست لابلای مطالب و مخصوصا مستندهای سیاسیش جانمایی میکرد. دیگه خیلی تابلو داشت تصویر بزک شده‌ای از سلطنت رو نشون میداد و مردم رو در هوای افسوس مدارانه‌ی گذشته‌ی شیرین و پیشرفته نگه میداشت. حالا اگر مخاطب تایخ معاصر رو نخونده باشه، یا کلا تاریخ مملکت رو اطلاع نداشته باشه به دلیل مشکلات امروز کشور و بی کفایتی مسئولین امروزی، روی خصلت" یادِ قدیم بخیرِ ما ایرانی‌ها که همیشه فکر میکنیم قدیمها دنیا خیلی شیرین بوده" حساب میکرد و با نشون دادن بریده‌هایی از تصاویر و فیلم و خاطره سعی در نشون دادن رونق زندگی ایرانیها و ایران در دوران سلطنت داشت.
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    100 9
    برگ برنده منو تو در نزدیک بودن به سبک زندگی واقعی مردم بود
  • نیاز مخاطب IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    79 5
    جناب موسوی عزیز به تنها نکته ای که در نوشته هایتان به آنها اشاره نکردید سطح سواد، تحصیلات،تخصص،دانش،تجربه و تعهد کاری وعشق و علاقه فراوان به کارشان بود و ازیاد نبریم که اکثر کارکنانش فرزندان این آب و خاک و از دل همین مردم داخل کشور جلای وطن نموده و بر اساس آنچه نیاز نادیده مردم ایران در این سالها بود به به این مهم پرداختند،همچنین تشخیص علاقه و نیاز جامعه هدف که بر اساس آن به برنامه آفرینی جهت سلیقه و احترام به بینندگان خود به آن همت گماشتند و به زعم دوست و دشمن در این راه موفق بودند.درست در مقابل کاری که از مجموعه عریض و طویل صدا و سیما با آنهمه نیرو و بودجه ساخته نیست.صدا و سیمایی که فقط یکسویه درجهت نیازمخاطب محدود و خاص خود برنامه و اخبار می سازد و کاری به مخاطب عام و گسترده سرتاسرایران ندارد و اساس را در جهت عکس جذب مخاطب بر مقابله و لجاجت با مردم بنا نهاده!پس پرواضح و مشخص است که نتیجه این کجا وآن کجا!
    • سلطان IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      9 67
      جناب نیاز مخاطب - این طور یکسویه قضاوت نکنید . احترام به کرامت انسانی و وطن پرستی مسایلی بودند که در همین شبکه توسط عده قلیلی از هموطنان جلایی!! بخاطر یک مشت دلار قربانی شدند . آن شبکه تلویزیونی که توسط دشمنان ایران تغذیه میشود و مشوق تحریم ها و تایید کننده ترورها و حامی ناامنی ها بود بخاطر چند برنامه جذابی که حکم پهن کردن دام برای تامین مخاطب بود اصلا اعتباری برای قضاوت کردن ندارد .
    • ح IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      4 0
      پاسخ به ‌سلطان: اخوی خود من در جواب کامنت یک دوست دیگه از من و تو انتقاد کردم ولی شما هم دیگه این وسط لازم نیست از آب گل‌آلود ماهی بگیرین. اولا که این حرفا رو همه به اندازه کافی از کیهان و فارس و تسنیم و... شنیدن یه حرفی بزن که تازه باشه و مال خودت. درضمن تحریم رو کسایی به این مملکت تحمیل کردن که شما دور سرش هاله‌ی نور میدیدین. بپذیرین که صداوسیما از من وتو باخت و به همین دلیل هست که داره پایموبی میکنه. باز هم میگم خودم از مخالفهای من وتو بودم و حرفهاش رو نوعی سانسور واقعیت میدونستم. ولی معتقدم صداسیمای ما هم دست کمی از اونها نداره. هیچکدوم دنبال حقیقت نیستن و اینکه فقط دنبال رضایت مخاطب خودشون هستن. شما خیلی دلت واسه مردم میسوزه که چرا تحریمن یادمون نرفته که موقع برجام و رابطه با آمریکا هم من وتو هم صداسیما به ظریف فحش میدادن. چون هردو مخالف گشایش بودن بخاطر منافع خودشون. یکی کاسب تحریم بود یکی کاسب روایت. هیچکدومشون دلشون به حال مردم نسوخته.
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    104 3
    آگهی نداشتن من و تو سید به خاطر این نبود که مثلا مدل یک رسانه خبری عمومی مثه بی بی سی در اون اجرا می شد بلکه از جبر شرایط بود. اوائل آگهی ال جی و سامسونگ از این شبکه پخش می شد که ایران آنها را تحت فشار گذاشت اگر به این شبکه آگهی بدهند باید از ایران بروند. به هر صورتی به درستی از کاربلدی بنیان گذاران این شبکه نوشتی و این که صنعت سرگرمی نقش مهمی در جذاب کردن همه چیز ایفا می کند و حتی شاهد ارائه خبرها با چاشنی سرگرمی هستیم تا از کسالت باری آنها بکاهند.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    62 4
    البته با رفتن من و تو به بینندگان رسانه بودجه حرام کن داخلی اضافه نمی شود
  • امیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    102 2
    باید من و تو را ابتدا و زمانی که هنوز تلویزیون ماهواره ای نبود مرور کنین آقای موسوی تا به تحلیل دقیق تری درباره دگردیسی های این شبکه تأثیرگذار برسین. این شبکه چند سالی را با پخش اینترنتی گذراند و دلایلش در مصاحبه مدیر شبکه در همان دوران بروشنی بیان شد. چون هدفگذاری آن برای مخاطبانی بود که اغلب ارتباطات اینترنتی پیوسته داشتند. بعد پخش ماهواره ای را اضافه کرد و الان آن پخش پرهزینه ماهواره ای را حذف کرده و دوباره به بازگشت به همان رسانه آنلاین به رویکردی جدید می اندیشد. با وجود برخی برنامه های نچسب که به احتمال زیاد رپرتاژ آگهی بودند اما در اینکه درک پایه گذاران من و تو از رسانه بسیار درست تر از صدا و سیماست تردیدی نیست و حتی قیاس مع الفارقی است بس که نگاه مدیران صدا و سیما به این رسانه شبیه همان دیدگاه تزریقی در ارتباطات است که «من منتشر می کنم تو می پذیری» و بلوک شرق سابق تا سالها به آن پایبند بود و نظریات تهییج و بسیج و امثالهم بر آن اساس عرضه شدند
    • حسین IR ۱۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      41 0
      واقعا که قیاس مع الفارقه صدا و سیمای میلی اصلا اصول رسانه رو نمیشناسه فقط بنگاهیه برای توجیه دزدی ها و سواستفاده ها و کارنابلدیها و تزریق نا امیدی برای تغییر وضعیت موجود
  • امیر IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    90 0
    باید من و تو را ابتدا و زمانی که هنوز تلویزیون ماهواره ای نبود مرور کنین آقای موسوی تا به تحلیل دقیق تری درباره دگردیسی های این شبکه تأثیرگذار برسین. این شبکه چند سالی را با پخش اینترنتی گذراند و دلایلش در مصاحبه مدیر شبکه در همان دوران بروشنی بیان شد. چون هدفگذاری آن برای مخاطبانی بود که اغلب ارتباطات اینترنتی پیوسته داشتند. بعد پخش ماهواره ای را اضافه کرد و الان آن پخش پرهزینه ماهواره ای را حذف کرده و دوباره به بازگشت به همان رسانه آنلاین به رویکردی جدید می اندیشد. با وجود برخی برنامه های نچسب که به احتمال زیاد رپرتاژ آگهی بودند اما در اینکه درک پایه گذاران من و تو از رسانه بسیار درست تر از صدا و سیماست تردیدی نیست و حتی قیاس مع الفارقی است بس که نگاه مدیران صدا و سیما به این رسانه شبیه همان دیدگاه تزریقی در ارتباطات است که «من منتشر می کنم تو می پذیری» و بلوک شرق سابق تا سالها به آن پایبند بود و نظریات تهییج و بسیج و امثالهم بر آن اساس عرضه شدند
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    40 16
    با ۱۸ الی ۱۹ هزار میلیارد هزینه سالانه صدا و سیما و پخش سریال های در پیت و پیدایش مجریان بدردنخور نظیر مهران رجبی و رضا گلزار واقعا یک شبکه ۱۰۰ یا ۲۰۰ پرسنلی از پس صدا و سیما میلی در اومد و بسته شدن این شبکه تحت رابطه محددایران وعربستان و توافق ایران و عربستان رقم خورد که مهمترین توافق این بار این دو کشور به بسته شدن این شبکه انجامید البته میدونم این متن پخش نمیشه
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      73 5
      ارتباط تعطیلی من و تو با از سرگیری روابط ایران و عربستان گمانه است که برای تأیید آن شواهد روشن و قابل اعتنایی وجود ندارد. بویژه که بخشی از برنامه های تولیدی این شبکه با چاشنی غلیظ تأکید بر سلطنت پهلوی بود و این شائبه را پدید آورده بود که این برنامه ها در ازای کمک مالی خاندان پهلوی تولید و پخش می شود که برای آن هم هنوز شواهد محکمی نداریم
  • ناشناس IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    9 1
    👌👌👌
  • همون IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    65 28
    آنچه باید بیاموزیم از من وتو و دیگران دشمنان این مملکت : در آیه 18 سوره مدثر که فرمود دشمنان شما فکر کردند وسنجیدند برنامه ریزی کردند و عمل کردند . این خلا در عناصر فرهنگی و سیاسی و حتی اقتصادی کشورمان هست که همپای دشمنان غدار عمل نمی کنیم فکر نمی کنیم . وحدت نداریم همبستگی نداریم . با این همه نفوذ و تحریم و ترور و ایجاد داعش و هزاران جنایت دیگری که قدرت های جهانی انجام می دهند ما صرفا به دنبال سرگرمی باشیم و این را میزان در مدح و طرفداری منو تو بیاییم بلا موضوع است .
  • ناشناس IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    58 13
    من و تو بهترین شبکه بود خیلی چیزا به مردم یاد داد حتی کوچکترینشون و میگم یاد داد مردم تو خیابون آشغال نریزن ،یاد داد حیوانات و نکشن ، یاد داد به عقاید هم احترام بزارن ، یاد داد اثار باستانیمون و باید حفظ کنیم ،وخیلی چیزهای دیگه ،مردم ایران قبل من و تو مردم بی فرهنگی بودن با من و تو خیلی چیزها رو یاد گرفتن
    • حسین IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      104 3
      دقیق تر از اینکه بگیم خیلی چیزا را به مردم یاد داد، من و تو خیلی چیزها را «به یاد مردم آورد». بویژه به لطف بازخوانی آرشیو تولیدات رادیو و تلویزیون ملی ایران در دوران پیش از انقلاب.
    • ناشناس IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      26 34
      به مردم توهین نکنید . مردم همه این فضایل اخلاقی را می دانند نیازی به تکرار منو تو نیست .
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    19 2
    قلمت طلا
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    27 18
    طبق گفته خودتان ، شمار کثیری از هموطنان این شبکه را نگاه میکردندو باز هم طبق گفته خودتان، اگر کسی کمی خرد داشته باشد، بیینده من و تو نخواهد بود. بنابراین شما به صورت غیرمستقیم، بیان میکنیدکه جمع کثیری از هموطنانمان از اندک خرد بی بهره هستنند.!!!!!!
    • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      11 19
      دقیقا جمله ی درستیه.اکثریت از اندک خرد بی بهره اند
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    32 21
    اینکه فرق بگذاریم بین دشمن بارقیب یکم فرق می‌کنه بعضی بخاطر کینه ای که به صدا و سیما دارن حاظر هستن دشمنان را تطهیر کنن بجای رقیب بگذارن فقط میشه گفت کینه دل را سیاه میکنه
  • محمود IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    35 36
    منوتو وحامیانش،،اشراف خارج نشین،،پهلوبهدپهلو،،پهلوی گوگوش،،ترانه سرای فاسدخارج نشین دارای مکان بازپرسی ازکارکنانش دارای زندان مخوف،توسط ساواکیهای اسبق نهایت دیکتاتوری درنحوه نگهداشتن اش، و...
  • علی گیج IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    12 11
    بجز جایی که گفتی مخاطبانش آدم های بی سواد بودن میشود گفت بقیه اش درست بود
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    29 30
    معلومه خوب سوختیا جناب منتقد اما این ا بد ن که هیچوقت بار کج به منزل نمیرسه خوشحالی صدا وسیما از همین‌بابت صدا وسیما سرجاش مونده که در واقع خودش نشون میده که اتفاقا راه را درست رفته اتفاقا امثال تک باید براتون درس عبرت بشه که وقتی جاهایی مثل صدا وسیمایت نظام را مثل من وتو می‌کوبید وبراش نقشه می‌کشید آخرش خ دت ن ته چاهی.
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    29 29
    همون آدمایی مثل شما شبکه من وتو را می بینید که صدا وسیما به جشمتون‌نمیاد همون افکار مسموم ا نها روی فکرت اثر گذاشته آقای پوستی به جای این‌که بقیه را همیشه نصحیت کنی والای ادعای روشن فکری کنی یه ذ ه به درستی یا غلط بودن افکارت فکر کن‌تاشاید کمی از این جهل بیای بیرونبعدم آقای مثلا با سواد اگر شما سواد درست وحسابی وحساب وکتاب بلد بود بودی حالیت می شد این بودجه از نظر شما زیاد برای صدو سی چهل شبکه تلویزیونی ورا دیویی فوق العاده ناچیز جناب باسواد بی سواد.
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    32 16
    درضمن شما معلومه که خودتم این‌شبکه را دنبال میکردی پس خودتم بی سوادی چون‌خودتون میگید که بی سواد ها این شبکه را دنبال می‌کردند خوبه خودت اعتراف کردی دیگه.
  • IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    18 20
    اگر به گفته شما این قدر خوب بوده پس چرا تعطیل شد؟؟
  • US ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    33 7
    آقای موسوی، نوشتن جملات زیر یعنی شما خود از کم خردان هستید. آنکه شما می دانید که قشر عظیمی از مردم ایران مخاطب این شبکه بوده اند و اینگونه بی محابا آنها را به بی خردی و بی سوادی و نداشتن آگاهی متهم می کنید، معنایی جز اینکه حتی روشنفکر نماهایی مثل شما هم از همان قماش صدا وسیما هستند؛ ندارد. بدا به حال مردم بیچاره این مرز و بوم که اسیر دست شماها شده اند. مثلاً خواسته اید صدا و سیما را نصیحت کنید: "شبکه من و تو برای هرکسی که اندک خردی داشت و اهل مطالعه بود و چیزی از فرهنگ و هنر و تاریخ و ایران و اسلام و غرب می دانست شاید چیز زیادی برای گفتن نداشت اما آن ها خوب می دانستند مخاطبانشان چه کسی هستند. من و تو اصلا به آن اقلیتی که دانش و آگاهی را از راه خواندن و تامل به دست می آورد کاری نداشتند چرا که خوب می دانستند چنین کسانی سراغ من و تو نمی روند. آن ها خوب می دانستند کسی که کتاب می خواند و درکی از شعر و موسیقی خوب دارد مخاطب جدی آن ها نیست و درست به همین دلیل سراغ مخاطبانی رفت که سالومه را به عنوان برترین متفکر قرن می شناختند و رها اعتمادی را ملک الشعرای شعر فارسی می دانستند."
  • نسل سوخته IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    41 3
    مشکل صدا و سیمای میلی یک اصل اساسی است و آن نیست جز ترس از آگاهی مردم ، آگاهی ، آگاهی، آگاهی و....
    • حاج IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      11 0
      آافرین
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    18 2
    آرشیوهای صداوسیما حتی آرشیوهای بعد 57 آیا قابل پخش هستند؟
  • قاسم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    23 1
    اگه چندین برابر این بودجه را هم به سدا وصیما بدهند باز هم در به همان پاشنه می‌چرخد، نگاه تک بعدی ،مجریان یخ وخنک ،آدم‌ها وبرنامه های تکراری وتریبونی برای آدمهای چاپلوس ومتملق ،که بویی از نوع دوستی ووطن خواهی نبرده اند وفقط به فکر منافع فردی وهمفکران خودشان هستند .
  • بی نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 17
    درطول این چهل وپنج سال صدها شبکه رادیویی وتلویزیونی آمده اند ومدتی فعالیت کرده اند و رفته اند یا تغییر نام داده اند و درجای دیگری به کارشان ادامه داده اند ، شما آقای موسوی که از تعطیل شدن این شبکه سطحی خیلی ناراحت شده اید با شبکه های دیگر سرگرم باشید تا دوستانتان باز از جای دیگر سردربیاورند .
  • IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    35 0
    خواندن پاراگراف آخر یادداشت تان آقای موسوی من را یاد خاطرات سفر به لبنان در آخرین ماه های دولت اصلاحات انداخت که هدیه رئیس جمهور وقت به خبرنگاران بود. یکی از بازدیدهای گروه از شبکه المنار متعلق به حزب الله لبنان بود که در طبقه منهای یک یا دوی یک مجتمع مسکونی بود و کل این شبکه تاثیرگذار در چند اتاق و دو استودیوی کوچک و شاید 20 تا 30 کارمند خلاصه می شد. یکی از اعضای گروه این شبکه را با صدا و سیما مقایسه کرد که واکنش یکی از مسئولان المنار جای تأمل داشت که گفت ما را با لشکر صدا و سیما مقایسه نکنید این در حالی است که المنار از جمله شبکه هایی است که برخی برنامه هایش دنیای عرب را در می نوردد. صدا و سیما مصداق آفتابه لگن هفت دست، شام و نهار هیچی است و بس
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 20
    وظیفهٔ رسانه ها علاوه بر سرگرمی و انتشار اخبار، آموزش مهارتهای زندگی در قالب سریال و فیلم، مسابقه، برنامه های اجتماعی ، برنامه های مناسبتی و... چرا برنامهٔ حسینیهٔ معلا و برنامه های مشابهش گل می کنه؟ نیاز سنجی از مخاطب قدم بزرگی برای دیده شدن برنامه هاست ما ایرانی مسلمان هستیم و به فرهنگ، آداب و رسوم خودمون افتخار می کنیم از هجمهٔ دشمن هراسی نداریم و تا پای جان برای حفظ جمهوری اسلامی تلاش می کنیم هر چند منافقین و کفار را خوش نیاید
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 28
    بسمه تعالی.آقا ما یک همسایه ای داشتیم جوان،توی تلفن همراهش،یک فیلم داشت در مورد مسابقه خوانندگی در همین شبکه من و تو.ایشان می‌دانست من اهل اینجور مسائل نیستم، اما یک روز دیگر تاب نیاورد و آمد پیش ما گله گزاری،بنده خدا فکر می‌کرد با نماینده جمهوری اسلامی صحبت می‌کند و هر چه دل تنگش بود برای ما گفت و ما هم فقط سرمان پایین بود که به این جوان چه بگوییم.چند جمله ای بگویم از صحبت های این آقای جوان.میگفت من برای اینکه دیده شوم که چه صدای خوبی دارم،چندین میلیون خرج کردم،تا بروم(یادم نیست)آلمان یا انگلیس یا یکی از کشورهای اروپایی،تا اولا در ترکیه یک ۱۰۰دلاری بابت ورودی به مسابقه بدهم و یک مقدار دلار هم برای گرفتن ویزای آن کشور.کلی هم خرج کردیم و رفتیم به کشورقصد،تا ده روز بمانیم در آنجا و یک شعری که آماده کرده بودم و تمرین کرده بودم،بخوانم.همان فیلمی که توی گوشی اش حفظ کرده بود و به عنوان یادبود حضور در یک چنین برنامه و مسابقه ای،به بنده و دیگران نشانش میداد.حالا بماند که در طول حضور این ده روزه چه بلایی رو فکر و ذهنش آورده بودند و چقدر علیه کشور و ساختارهای آن تبلیغ کرده بودند.آنطور که خودش می
    • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      4 1
      بسمه تعالی. لازم نبود این داستان بی سر و ته را سر هم کنید. همان جمله کلیشه ای آخرتان اصل کلامتان بود و در پاسخ باید عرض کنم بزرگترین تبلیغ علیه کشور و ساختارهای اون، مدیران ناکارآمدی هستند که با زور روابط سر کار هستند و مانع پیشرفت کشور هستند. بنده که این حرف را می زنم نه در منزل ماهواره داشته ام و نه به هیچ کدام از این شبکه ها رفته ام. گاهی برنامه های این شبکه ها را به صورت موردی دیده ام. همه آنچه که در نقد این ساختاری که شما سنگش را به سینه می زنید، می گویم حاصل سالها عمر هدر دادن در این سیستم و سر و کله زدن با نامدیران بی کفایتش است. مملکت نیاز به نامدیر تکانی اساسی دارد بویژه در این سه سال خسارت بار اخیر. والسلام
  • IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    19 3
    آنطور که خودش میگفت،حدود ۱۰۰۰نفر از همین جوانان موسیقی خوان زیرپله ای،در آنجا جمع شدند و یک مبلغی حدود ۵۰ میلیون تومان در آن زمان خرج کرده بود.آیا صدا و سیمای ما نمی‌تواند این جوانان که عشق خواندن دارند،در همین کشور و در یکی از شبکه ها برایشان یک برنامه ای ترتیب بدهد،تا جوانان ما را اینگونه در یک کشور بیگانه جمع کنند و توی ذهنشان هزار چیز که دلشان میخواهد تزریق کنند؟
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    5 29
    آقای موسوی شما که میگی شبکه من وتو‌بد ن هیچ تبلیغاتی شبکه را داره می‌کرد فکر گردی مدتیه بخ نظرت شبکه ای اگر از جایی تامین به اندازه کافی باشه نیازی به تبلیغ داره؟ می دونی بودجه این شبکه چقدر بوده سالی سی میلیون دلار یعنی نزدیک به شونزده هزار میلیارد تومان اونم فقط برای یک شبکه اما تلویزیون ایران بودجه به اضافه تبلیغات خودش نهایتا دوبرابر اما برای صدوخورده ای شبکهیعنی هر شبکه تلویزیون ایران حالا تازه با لین بو جه حدود ۲۰۰ میلیارد بودجه خب نلویزیون اگر بخواد برای هرصدوخورده لی شبکه به اندازه یک دونه شبکه من وتو بودجه داسته باشه اونم بدون تبلیغات والا کل بودجه مملکتم که کفافش نمیده هیچ بلکه باید دوبرابر کل بودجه مملکت راهم تقریبا در اختیارش بگذاریم یعنی تقریبا باید حدود ده هزار برابر بودجه اختصاص بدی به تلویزیون که هرشبکش بشه اندازه بودجه من وتو پس لطفا از این به بعد بدوم مطالعه نظر ندید وذهن بقیه را هم منح ف نکنید همچنین خود شما خب آنلاین به خاطر همین نکته ای که گفتم بدون حساب وکتاب مطالعه هر نظری را نگذارید در ضمن اگر این شبکه تاثیر گذار بود این بودجه چند هزار میلیاردیسشقطع نمیشد که ب
    • IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      1 0
      نه منبع اطلاعات تون درباره بودجه سی میلیون دلاری من و تو مشخصه نه درکی از رسانه های عمومی و خصوصی و قوانین و حقوق حاکم بر اونا دارین. بی بی سی مصداق رسانه عمومی هستش که اجازه پخش آگهی را بر طبق قوانین نداره و صدا و سیمای ایران هم از جنبه حقوقی در موقعیت مشابهی هست که حالت شتر گاو پلنگ به خودش گرفته. وقتی میگن رسانه عمومی هستی نباید آگهی پخش کنی کلی بهانه ردیف می کنه که از جنبه حقوقی پخش آگهی ممنوعیتی نداره و وقتی بودجه بیشتری از محل اعتبارات عمومی طلب می کنه بهش میگن آگهی پخش کن و باز کلی بهانه ردیف می کنه که آگهی جوابگو نیست. باید اول با حقوق ارتباطات آشنا بشین تا بعد بتونین بدرستی مسائل جاری در صدا و سیما و بودجه اون رو تحلیل کنید.
  • جواد IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    29 2
    انگشت سانسورچی تلویزیون تو ورزش رو باید قطع کنند شاید صدا سیما پربیننده بشه
  • CZ ۱۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    30 0
    چون خانه از پای بست ویران است چون یک مشت بیسواد دروغگو خودشیفته و... همه کاره هستند احساسی که فکر میکنی جامعه هر لحظه ممکن است به انفجار برسد چون امید بزرگترین لازمه ادامه زندگی است وجود ندار.د
  • صادقی IR ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    0 23
    در مورد مقایسه دو شبکه (صدا وسیما و من وتو) فقط باید به یک نکته توجه کرد وآن هم اینه که یک شبکه خیلی مذهبی است وشبکه ی دیگر دنباله رو مذهب نیس خیلی دنبال مسائل دیگر نروید
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    30 0
    ب شماها اگ سی ان ان رو هم بدن، گند می‌زنید توش ،چون از اصول ناکارآمد هستید
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    33 1
    این شبکه قطعا بر میگرده ،شاید با اسم دیگه ای شاید هم نه ولی شبکه ای که مخاطب داره از بین نمیره
  • IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    5 45
    من وتو تعطیل شد ...یعنی شکست خورد حالا شما هی آسمان وریسمان کنید از دوغ کره بگیرید خودشان می گویند ما شکست خوردیم وبه هدف مان نرسیدیم
    • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      3 0
      این «خودشان می گویند» منظورتان احتمالا «کیهان» است وگرنه خودشان حتی در برنامه آخرشان هم چنین چیزی نگفتند و تنها گفتند به طرحی نو و رویکردی تازه می اندیشند
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      4 0
      شما برو دوغت رو بنوش
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
      2 0
      هیچوقت کره نخور. رو دل می کنی.
    • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      2 1
      درسته اسمش من و تو بود اما دست کم «تو» میون مخاطبانش نبودی. تو همون صدا و سیما رو بچسب و ولش نکن
    • عباس IR ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
      1 1
      همینکه شماها مخالفین وقت میزارید ، هزینهء اینترنت میدهید و به ذهنتان فشار میارید در مورد " من و تو " قضاوت کنید و مطلب بنویسید و سعی میکنید ان رسانه را که جذب حداکثری داشت منفی جلوه دهید یعنی اینکه " من و تو " به هدفش رسیده ..." من و تو " که شکست خورد ! شماهاا فکری بحال رسانهء حداقلی محبوبتان کنید..موفق باشید
  • جواد IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    به جناب موسوی عزیزازنحلیل علمی ودقیق درحوزه رسانه من وتو دستمریزاد میگوییم .هزاران افسوس که برای این هشدارها گوش شنوایی نه درصداوسیما نه مراکز فرماندهی خارج ازان نیست.
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    مقایسه صدا و سیما با شبکه من و تو...مثل مقایسه بیمارستان امام خمینی یا شریعتی( با این همه مسوولیت) با یه مطب شیک و لوکس هست....
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 0
    تمام گفته های ایشان واقعیت محض است اما رسانه ی میلی بااین بودجه ی سرسام آور اصلا براش مهم نیست که یک دهم منوتو مخاطب نداشته وندارد حتی اگر منوتویی نباشد
  • سعید IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    خدایی چه بخواهیم چه نه خیلی تاثیر گذار بود کاملا صدا وسیما رانده شد بع عقب خود مسئولین هم گفتن چرا با این همه بودجه در صدا وسیما برنامه ها صعیف وکم بیننده خود فروخته چرا حقایق رو بیان میکردن خود صدا وسیما تقلید می‌کرد وباور داشت به کم کاری پس وجدان داشته باشید ما با شخص کاری نداریم با کلام اون شخص کار داریم که منوتو موفق بود تعطیلی به خاطر بی محتوا بودن نبود مساله بی پولی بود وجدان خوب چیزیه
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 0
    باز خدا روشکر که یک انسان دانایی پیدا شد،اقای عزیز گفته های شما عالی بود ولی کسی نیست که به ان عمل کند
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    2 0
    همین که اقایان صدا وسیما از قطع شدن من وتو خوشحال شدن معلوم میشه که شبکه ی من‌وتو‌موفق و‌پر طرفدار بوده...اونم با تعدادی جوان کم تجربه وبدون بودجه های هزاران میلیاردی
  • آرین IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
    1 3
    شبکه من وتو ،،جز فساد اخلاقی بصورت مختلف ، مثل ازدواج سفیدو سگ گردانی و گربه بازی . آموزش جاسوسی بین جو ونا ، بیتعصبی به خانواده بی غیرتی یاس ناامیدی . تحریک مردم به اغتشاشات کار دیگه نکرد ،
  • مهدیه IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 2
    ولا رسانه ملی مظلومه یک رسانه که هرچیزی/بگه از مسولان اخطارمیگیره ومجبور اینطورسوت کورباشه ومن وتو وواینترنشنال وزارتخانه پشت اینهاست وایران تنهاست بایک رسانه ملی تنها ..خواستید چکارکنم این رسانه تنها مثله ایران که کل جهان باهاش دشمنن وچون حرف راست میزنه وطرفه مظلومه تنهاست
  • صادی IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 2
    وجدانی صداوسیما چکارکنه..هم باید مراقب باشه صحنه خلاف شرع نشون نده که اگه نشون داد همین شمارسانه ها طوری اون صحنه رابارها پخشش میکنید ومیکوبیدسرش که نگو مثالش صحنه فیلم راکی بوددرکیش که چنان ازاصول گرا ورسانه های صلاح طلب ریختن روی صداوسیما که نگو... صداوسیما اگه بخواد یه تجمع کارگری نشون بده ازهزلرجا توبیخ واخطارمیکیره اگه بردیه وزیربگه کارش زاره ...ولا صداوسیما اگه آزادی من وتوراداشت الان همه براش چه چه می زدن...من وتو کارش وطن فروشی بود آدم بایدبمیره کشورخودش رها گنه بچسبه به بیگانه واجنبی ...مثالی هست میگن بدخودت صدبهتر ازدشمنته..یه صداوسیما و۹۰ میلیون سلیقه ایرانی ...
  • صادق IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    1 4
    اگه برید نظرسنجی کنید.به هایی که صحنه جنسی ومبتذلن بیشتر مشتری دارن ...رسانه ملی آدم خیالش راحته اگه خانواده نشست دیگه نه صحنه زشتی میبینه نه حرف نامربوجنسی ..همه جا شبکه هایی که آزادی درولنگاری جنسی دارن بیشتر جذابند ومشتری دارن..اگه تلویزیون دستش بازبودن دوتافیلم ممیتونست مثله نمایش خانگی بسازه ولاصدتامیتونه بسازه ولی حرمت خانواده وشرق نمیزاره وگرنه میتونست بادوفیلم پرازحرفهای جنسی شماراهم جذب کنه
  • عباس IR ۰۱:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    4 1
    اینکه منه ایرانی بابت دیدن و شنیدن شعار ، توهم و خزعبلات منسوخ به حکومتم باید مالیات بدهم را توهین به تاریخ ، تمدن و فرهنگ کشورم و ملتم میدانم / رصد شبکه های ملی هر بیننده و شنونده ای را به مرز جنون میرساند و اگر سعدی و حافظ هم باشید شما را به" فحاش سرگذر " تبدیل میکند !!!!
  • زارعی IR ۰۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    0 0
    اموختیم . نشاط شادابی راستگویی وصداقت وانعکاس واقعیتها
  • احمدرضا IR ۰۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 2
    سلام. چی را با چی مقایسه میکنی،? شبکه منو تو یک شبکه یا تریبونی بود که سازمانهای جاسوسی کشورهای سلطه گر درست کرده بودند برای جا زدن و انتقال نظر و ایده هاشون همچنین سیاه نمایی از کشور ایران و ایجاد نفرت نسبت به مسئولین کشور. در مواقعی کاهی را کوه و در مواقعی کارهای ارزشمند و با عظمتی را پوچ جلوه دهند و خلاصه با اجیر کردن سی چهل نفر دختر و پسر خام سیاست هاشون را دیکته کنند. با شبکه رادیو تلویزیون کشور که صدای کشور است حامل پیام و مواضع کشور است مقایسه میکنی .
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 0
    همش حقیقت ست ولی......افسوس ازصداوسیمای میلی ما
  • نازنين IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    9 3
    منوتو بهترین شبکه ای بود که تا حالا دیدم‌.. بسیار آموزنده و مفید..
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۵
    2 0
    نه این شبکه داخلی و نه آن شبکه بیرونی مهم نیستند . چون حقیقت بر همگان عیان است و دیگر تا مغز استخوانمان دارد می سوزد و تنها کسانی شبکه ها را دستاویز قرار می دهند که دنبال توجیه و بهانه اند و درد و بیماری مضاعف و کشنده ایران و ایرانی را ، اصلا وقعی نمی نهند و وطن پرست واقعی نیستند. ایران عزیز ما این مرز پر گهر کجا؟ این حقارت و دون شأنی ها و عجایب و غرایب بی شرمانه کجا ؟
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
    1 0
    تطهیر شبکه بهایی منوتو با تاختن به صداوسیما بی فایده است . ایرادات صداوسیما و ترک فعل‌های آن سازمان و هم تراز نبودن با انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست اما اشک ریختن برای کسانی که اساس وجودی شان برای نابودی انقلاب اسلامی است، خیانت به خون صدها هزار شهید است . کمی تدبر کنیم
  • اصفهانی IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
    1 0
    دربارۀ صدا و سیما و خصوصا بخش سیاسی و بخش‌های «جیز» حق را به شما می‌دهم، اما راستش زیاد باد در آستین من و تو کردید. من و تو در نهایت شبکه‌ای از جنس صدا و سیمایی خودمان بود. به تدریج با سوادها را بیرون ریخت و تبدیل به محفل زنانه شد. بعضی از برنامه‌هایش کار را به تهوع می‌کشیدند، مثلا بفرمایید شام که واقعا افتضاح بود. اون اواخر، دارد و ندارش اسپانسورهای کوچک بود، راستش دیگر حمایت نکردند و پولش را بیرون کشیدند. اگر قرار بر جذب مخاطب باشد، خود من می‌توانم شبکه‌‌ای راه بیندازم که فقط فیلم‌های کمدی و طنز پخش کند. خواهی دید عده‌ای شب و روز روی شبکۀ من خواهند گذاشت و قول می‌دهم که کلاسش هم پایین نباشد. اما به صدای و سیمای خودمان پشت بکنیم و بی‌خیالش بشویم، حکایت من و تو، حکایت «یکی بر سر شاخ و بن می‌برید»، بود. آش دهن سوزی نبود.