۱۴ نفر
۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
چرا مردم از حسن روحانی ناراحتند؟

ردصلاحیت ها چنان که پیش بینی می شد در میان مردم هیچ واکنشی را برنینگیخت. یعنی از آن بیست و چهار میلیونی که به حسن روحانی رای دادند هیچ کس ککش هم نگزید. چرا؟

آن بیست و چهار میلیون نه امروز که خیلی زودتر از این حرف ها یعنی درست چندماه پس از انتخاب روحانی در سال ۹۶از او ناامید شدند و دریافتند از مردی که برگزیده اند کار چندان خاصی برنمی آید. هرچند بسیاری از آن ها اگر تاریخ به عقب برمی گشت بازهم به روحانی رای می دادند چرا که فهمیده بودند سیاست عرصه تحقق آروزها و آرمان های بلند نیست. چرا که می دانستند امکان دیگری پیش رویشان ندارند اما به هرحال توقعشان از نماینده منتخبشان بیشتر از این حرف ها بود و حق هم با آن ها بود. حسن روحانی به عهدش وفا نکرد اما خطای بزرگ ترش این بود که از محدودیت ها و معذوریت هایش با مردم سخن نگفت. قطعا از سر مصلحت اما این مصلحت اندیشی حاصلش سرخوردگی دست کم بیست و چهار میلیون نفر بود. بگذریم. از این گلایه ها که گرهی از کار کسی نخواهد گشود بگذریم و برگردیم به ماجرای ردصلاحیت. طبق معمول تندروها و خودارزشی ها شروع کردند به هلهله و دست افشانی و حتی بعضی سخن از محاکمه روحانی به میان آوردند. آرزویی که از همان روزهای اول ریاست جمهوری روحانی در دل می پروراندند. اصولا این جماعت عشق و علاقه عجیبی به محاکمه کسانی دارند که مردم به آن ها اقبال نشان می دهند. فرق نمی کند این آدم سیاستمدار باشد یا یک مجری تلویزیونی. آدمی که مردم به او توجه نشان می دهند باید محاکمه شود. شاید به این دلیل که نمی توانند مستقیم سراغ تک تک مردم بروند دلشان می خواهد دق دلی شان را سر نماینده مردم خالی کنند. نمی دانم. به هرحال پدیده ای است که می تواند مورد توجه روانکاوان و روانپزشکان قرار بگیرد.

اما جدای از این تعداد پدیده قابل مطالعه من این خوشحالی را خیلی درک نمی کنم. یعنی فکر می کنم این جماعت اگر اندکی عقل می داشتند باید از این فضای رخوت و راکد سیاسی می ترسیدند. خوشحالی برای افتادن رقیب زمانی معنا دارد که حقیقتا رقابتی وجود داشته باشد و مسابقه ای. مشکل دوستان این است که فکر می کنند فروافتادن رقبایشان منجر به اعتلای آن ها خواهد شد. نخیر، نخواهد شد. این مردم از اصل سیاست و سیاست ورزی روی گردان شده اند و نه از یک شخص و یک جناح.

زمانی آقای حداد عادل صراحتا می گفت دلسردی مردم برای ما اصولگراها یک سرمایه است. جدای از این که این نگاه چه مقدار اخلاقی و انسانی و اسلامی است باید گفت برخلاف نظر ایشان این بار سرخوردگی مردم صرفا سرخوردگی از اصلاح طلب و معتدل و این حرف ها نیست. اگر فهم دوستان از سیاست کمی فراتر از این بازی ها و منافع فردی و حزبی بود به جای جشن گرفتن و پایکوبی باید از این بی خیالی و بی اعتنایی مردم به ردصلاحیت رقبایشان می ترسیدند. همان وقتی که عده ای توی خیابان شعار اصلاح طلب،‌ اصولگرا، دیگه تموم ماجرا سر دادند نوشتم که این شعار را جدی بگیرید. خوش خیالانه گفتند این عده معدود رگ و ریشه سیاسی ندارند و معلوم نیست به تحریک چه کسانی به خیابان ریخته اند. حالا بفرمایید و از میوه خوش خیالی تان تناول بفرمایید. بله، برای مردم هیچ اهمیتی ندارد که فلان اصلاح طلب و بهمان اعتدال گرا ردصلاحیت شده است اما این بدان معنا نیست که مردم فهمیده اند که آن ها ناکارآمدند و نجاتشان از این بن بستی که در آن گرفتار آمده اند به دست باکفایت شماست.

البته که شما در مسابقه ای که رقیبی در آن وجود ندارد بالاخره با چهار پنج هزار رای بر صندلی های سبز و قرمز تکیه خواهید زد اما با مردم، با مردم واقعی، با مردم کوچه و خیابان چه خواهید کرد؟ شما درست می گویید مردم از این جماعت که روزگاری به آن ها اقبال نشان داده اند دل خوشی ندارند اما این دل ناخوشی بیشتر به این برمی گردد که این بزرگواران آن طور که شاید و باید از خجالت شما در نیامده اند و با شما مماشات کرده اند. شما اگر این موضوع را خوب درک می کردید بیشتر از شخص حسن روحانی باید از ردصلاحیت او ناراحت می شدید. اما از آن جایی که نگاهتان جز پیش پا را دید نتواند فقط به این فکر می کنید که هرچه زودتر خودتان را به صندلی های مورد علاقه تان برسانید اما باور کنید این صندلی ها قرار نیست برای شما فراغ خاطر و امن عیش به همراه بیاورد. چنان نماند و چنین نیز هم نخواهد ماند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1866422

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • زارعی IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    نویسنده محترم با توهم و خیال پردازی ذهنیت خود را به جای مردم و مسئولین بیان می کند که از واقعیت بسیار دور است مردم چک سفید به کسی نمی دهند هر چند که رای به او داده باشند عملکرد بعد از رای آوری برای آنها مهم است که بررسی می کنند که آیا رضایت آنها فراهم کرده است یا نه اگر روحانی و امثال او که غیر فلاکت بدبختی و ورشکستگی اقتصادی با امید به ارتباط با آمریکا برای کشور ایجاد کرد نه تنها حمایت از ایشان نمی کنند بلکه از چنین افرادی روی گردان هستند متاسفانه بعضی با تصور رای دادن مردم به یک شخص آن را ثابت می پندارند که نگاه انها نشانگر بی اطلاعی از دمکراسی و چرخش نخبگانی است که گاهی این و زمانی دیگری انتخاب می شود به جای مردم قضاوت کردن و با استناد به گفته افراد ضد دمکراسی آن را مبنا قرار دادن بیانگر تعصب و کوته بینی است که در باره مردم پیش اپیش قضاوت کردن است بهتر است برای واقعی اندیشی پیش‌بینی بر اساس نظرهای فسیل شده که به صورت مداوم شکست خورده اند نداشته باشید تا درست برداشت کنید و گرنه همچنان بر مسیر منحرف حرکت خواهید کرد که به شکست منتهی می شود
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      الان ریاست‌جمهوری رئیسی با رأی کمتر از نصف واجدان شرایط یعنی چرخش نخبگانی؟
    • حسین IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      چرخش رو خوب اومدی فقط در بخش دومش به نظر دچار لغزش زبانی شده ای. این چرخشی که ازش حرف زدی به نخبگان ربطی نداره. آشکارا چرخش پخمگانی است. تعصبی هم که ازش حرف زدی اولیش اثرش روی بینایی خودت بوده که اصلا نمی بینی دلیل آنچه روحانی نتوانست بکند چوب لای چرخ گذاشتن از سوی پخمگانِ نخبه نمایی است که الان قدرت را قبضه کرده اند
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      در پاسخ به این کسی که از رأی کمتر از نصف واجدان شرایط رأی دادن گفته است باید عرض کنم که کمتر از نصف واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات شرکت کردن که تازه از این تعداد هم حدود 61 درصد به رئیسی رأی داده اند. با این حساب از مجموع حدود 60 میلیون واجد رأی دادن، رئیس دولت فعلی به زحمت توانست رأی کمتر از 18 میلیون نفر را به دست آورد که آرای کمتر از 30 درصد کل واجدان شرایط رأی دادن می شود. تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      شما چرا خودت رو نماینده مردم میدانی؟ مردم به روحانی رای دادند چون نمی خواستند رئیسی رای بیاره و دیدید که چرا؟
    • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      58 12
      توهم در گفتار خودت عیان است کاش نگاهی به رای منفی به نظرت میانداختی
    • IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      37 0
      یه ساعت پیش امثال این کامنت در اوج منفی ها بودن اما تو همین یه ساعت مافیای منفی و مثبت های فیک وارد شده و معادله را یه کم عوض کرده. معلوم هم هست کجاها بیشتر دردش اومده
    • US ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      34 1
      حسن روحانی رد صلاحیت شورای نگهبان را جدی نمی گرفت دوره ای که می تونست این رد صلاحیت ها را یه فکری به حالش بکنه نکرد در اون 8 سال حتی برا رفع حصر هم حرفی نزد حالا رد صلاحیت اومده سراغ خودش و احتمال اینکه کارش به حصر و مننوع التصویری بکشه هم وجود داره می خندید و جدی نمی گرفت حالا هم از صحنه سیاست حذف شد فکر نکنم مردم دیگه رای بدهند و از این رو دیگه اصلاح طلب ها فکر نکنم دیگه فرصت جبران داشته باشند 16 سال دولت بهشون داده شد چند بار مجلس و هر بار هم فقط بهانه بود که ما نمی توانیم اصولگرایان هم مدام ریزش رای خواهند داشت یا به دو گروه تقسیم میشن و به جایی نخواهند رسید
    • یاس IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      22 1
      اون رای مثبت هارو رو هم رفیقای سایبری بیکاری که پول لایک و آنلایک میگیرن گرفتی سلطان! امسال که چه عرض کنم، موندم شما چطور توقع دارید که کاری که سال گذشته با جوون هاشون کردید رو یادشون بره و بیان به شما ها رای بدن! البته که عمری برای شما نمونده. باشد که خبر آنلاین جوابیه ما رو هم منتشر کند!
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      6 0
      زارعی جان تو به این چرخش نخبگان کاری نداشته باش. برات خوب نیست. سرت گیج میخوره از این چرخش مثه الان. برای دموکراسی خون ات خوب نیست.
    • US ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      4 0
      حسن روحانی متاسفانه ترک فعال می کرد کارهایی که باید می کرد را انجام نمی داد به حدی کار را به شوخی گرفت که الان خودش رد صلاحیت شد من دوست دارم عارف در یک انتخاباتی نامرزد بشه انصراف هم نده که باخت بدی کنه که غرورش خالی بشه
  • سعید ترک IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    آقای روحانی یک جریان خاص و یک تفکری است که از انحراف انقلاب اسلامی57 زاییده شده است . تفکری که با شعار مانور تجمل آن هم در خطبه های نماز جمعه توسط رییس جمهور وقت در اوایل دوران سازندگی نقاب از چهره ترس زده اش انداخت و مجبور شد چند سال بعد در دوم خرداد 76 به جبهه ای بنام اصلاحات پناه ببرد و چند وقتی در آنجا مخفی شود !!. و من هنوز هم در کف حیرت این شعار نحس آن هم از سوی ذخیره انقلاب و نظام !! و توجیه های مسخره ای که دنبالش آن می آید هستم . اجرای چندین برنامه پنج ساله توسعه عدالت گریز که هیچ فرقی با برنامه های توسعه قبل از انقلاب نداشت . عدالت اجتماعی حتی در شعار هم از منظر این جریان !!بی کلاس و حال به زن بود چه برسد به اجرای عدالت . این مدل سیاست ورزی در این کشور جواب نداده و نخواهد داد حتی نمایندگانش صدبار تایید صلاحیت شوند و شال طلا برگردنشان بیاویزند . جناب موسوی به نظر بنده باید بی خیال این جماعت با تفکراتشان بشویم تا افق های جدید گشوده شود . به طرف گذشتگان و درگذشتگان غش و بعضا بغض کنیم در بی بست بی راه حلی و بی افق و بی فلقی خواهیم ماند.
    • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      سعید ترک یواش یواش آماده شو باید ایران رو ترک کنی و به وطن اصلیت برگردی.دیگه اونجا هم خبری از حقوق مفت گرفتن بابت کامنت گذاشتن و حرف مفت زدن در فضای مجازی نیست چون اوضاع بدجور داغونه 😁
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      تا جایی ک ما می دانیم و همه می دانند اون جریان انحرافی زمان جنگ نه ۵۷ شما تندروها هستید که انحصار طلبید و تحمل رقیب را ندارید صالحان را شهید کردید و منافقان را قدرت دادید و الان هم تندرویانه در جوش و خروش منفعت گرایانه در راستای انحصار بیشتر غنایم مملکت می گازونید نه اسلام را میشناسید نه اسلامگونه کشور را ساختید نه دینی باقی گزاردید اتفاقا چون دم از دین و مذهب میزنید و در عمل کافرید آبروی دین را هم بردید هم دنیا ندارید هم آخرت.
    • علي IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      97 23
      سعید جان بابت کامنت نوشتن سوال داشتم.حقوقش و مزایاش چطوره ؟ استادیوم فوتبال هم می برن یا الان تو قطر داری کامنت می زاری؟
    • ح IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      19 0
      اخوی زیر تمام پستها داری کامنت میزاری یک ذره هم اطلاعاتت بیشتر نشده که هیچ روز به روز متوهمتر هم شدی. وقتی سنت قد نمیده به تاریخ سیاسی مملکت و هنوز فرق جریان اصلاحات و اصولگرا و سازندی و دوم خرداد رو نمیدونی مجبوری بیای اظهار فضل کنی؟ گویا شما کامنتی حقوق میگیری دیگه فرقی نداره دارای فضیلت باشه یا بلاهت. اگه سنت قد میداد و هی حرفای منحرفین واقعی از انقلاب رو نشخوار نمیکردی یادت میومد که برنامه های توسعه ایران بسیار خوب پیش میرفت و حتی بهترینش در دولت اصلاحات بود که اتفاقا در بحث عدالت اجتماعی رتبه ایران بسیار بالا رفته بود در دنیا و به دلگرمی همین روند در سال 82 اعلام شده که در سال 1402 ما به عنوان کشور اول منطقه خواهیم رسید. تا اینکه خدا به دلیل مغرور شدن سیاسی سیاستمداران عذابی علیم بر مردم ایران نازل کرد به نام محمود احمدی نژاد محبوب دل شماها که اون رو بالاتر از خدا میدونستین که با حماقتهای خودش کاری کرد که تا الان درگیر تحریمهایی هستیم که این بشر به کمک مشنگهایی ناقص تر از خودش به زندگی تمام ایرانیها از جمله خودت تحمیل کرد. بچه جان برو یک ذره تاریخ سیاسی ایران رو بدون تعصب بخون.
    • جوابیه سعید ترک ! IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 1
      منتقدین محترم دقت کنند سنگ کسی را به سینه می زنند که باصدای بلند می گفت زنده باد مخالف من !!! حالا این همه توهین و تهمت را با چه ترازویی وزن کنیم ؟؟ اگر این ترک تبریزی یکی از کارکنان ارشد یک شرکت خارجی و 100 درصد خصوصی باشد و نه خودش و نه خانواده اش عضو هیچ گروهی نباشد چه قضاوتی خواهید کرد ؟؟ جای تعجب نیست با این تفکرات سطحی به این فحاشی های تکراری و بی حاصل خواهید رسید . با این تفکر اگر در انتخابات شرکت بکنید و نکنید باز هم بازنده هستید . کاندیداهای شما صدبار با ناز و کرشمه تایید صلاحیت بشوند باز هم در مدار شکست و پشیمانی قرار خواهید گرفت . درد مشترک همه ما در گم کردن خطوط اصلی و مقدم انقلاب است . ما این جبهه را خالی گذاشته ایم . آقای جواد موسوی از دوستان آقای یوسفعلی میرشکاک هستند و از دهه هفتاد از هفته نامه مهر ایشان را می شناسم و انسان بی فهم و بدفهمی نیستند ولی همچنان در پدیده چسبندگی به گذشته گان و در گذشته گان تحلیل می کنند و ساز ناامیدی شان را می نوازند .
  • علی گیج IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    ممنون سید جان بازم گل گفتی جانا سخن از زبان ما میگویی
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    برای همه واضح است که خودش و کابینه اش جاسوس هستن. شما هم خبرآنلاین الکی نرخ مشارکت نزن. مشارکت بالای ۴۰ درصده. روحانی نه الان هیچ وقت دیگه با اقبال مردم رو به رو نمیشه چون دروغ گفت.
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      آره بالای 40 درصد رای میدن و بالای 80 میلیون ایرانی هم طرفدار نظام هستند و 80 میلیون نفر هم طرفدار حجاب اجباری هستند و میخان سر به تن آمریکا نباشه و... کارخانه آمارسازی تسنیم و فارس و رجانيوز و کیهان هم اینطوری توهم نمیزنه
    • OM ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      88 26
      پس جاسوس بوده و 30سال ذر حساس ترین پست های این کشور پست داشته و دستگاه های اطلاعاتی این کشور همه در خواب بودند. خودتی از نوع شیش سینلدر. تو این مملکت هر کی خلاف نظام صحبت کنه یا جاسوسه یا دست نشانده. حالا می خواد آدم عادی باشه یا رییس جمهور.
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      15 0
      اگر جاسوسه پس الان توی مجلس خبرگان فعلی چکار می‌کنه معلومه با خودت چند چندی انگار سرت با یه جات پنالتی میزنه
  • بچه سید IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    50 31
    برادر بزرگوار کجایی بابا.تا زمانی که هر کس برای منافعش گام بر می دارد و چیزی بنام مشترکات معنی ندارد وضعیت همین است .یک نگاه سطحی به خانواده خودمان بیندازیم بهتر درک میکنیم .سیاسیون که مگسانند
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    چون به شعور ما توهین کرد، چون کشور رو هشت سال بین زمین و هوا معلق نگه داشت تا برجام توخالی ثمر بده، چون وعده سر خرمن داد، چون لبخند زد و لبخند زد، چون از رفتار و منش و ظاهرش غرور و خود برتر پنداری میبارید، چون فقط حرف زد، چون همیشه طلبکار بود چون ....
    • RO ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      86 32
      ولی انصافا بسیار مشکل است به چیزی که ثابت شده اصلا وجود خارجی ندارد توهین کرد
    • IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      83 23
      اون موردی که مدعی توهین بهش شدی اگر وجود داشت یا عملکرد درستی داشت الان پشت سر کسی نبود که شب تاریک رو میگه روز آفتابی و روشنه و اقتصاد رو به فروپاشی را شکوفا توصیف نمی کرد
    • علي IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      61 14
      آقای با شعور بابت کامنت نوشتن سوال داشتم.حقوقش و مزایاش چطوره ؟ استادیوم فوتبال هم می برن یا الان تو قطر داری کامنت می زاری؟ گوشت و مرغ هم می دن ؟چون از قیمت ها خبر نداری؟
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      3 15
      حقتون همونه که با لبخند بهتون بگن من هم صبح جمعه فهمیدم.
    • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      5 13
      مخصوصا جمله صبح جمعه و لبخند همراهش
    • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      26 1
      خدا پدر کفن دزد قبلی را بیامرزد. با چه رویی از دولت فعلی حمایت میکنی .
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      16 0
      حداقل بقول تو به شعور ایرانی ها توهین کرد شاید به کسی بربخوره رییسی که الان مردمو آدم هم حساب نمیکنه و هر کاری خودش و پدر خانمش بخواد انجام میده .ناهار خوردی
  • RO ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    72 48
    به یاد ترور اسحاق رابین افتادم که با هر نیتی سعی در ایجاد صلح بین اسراییل با فلسطینی ها داشت و قدمهایی هم برداشت ولی توسط یک جوان اسراییلی به قتل رسید ،در ایران جماعتی از این ترور شادی کردند و قاتل او را قهرمان نامیدند تا زمانی که مشخص شد قاتل جوان بسیار تندرویی بوده که تنها راه اسراییل را شدت عمل و حتی نابود کردن فلسطین میدانسته و از این رو رابین را ترور کرده است ،منظور اینکه در ایران این جماعت همیشه زود هیجان زده و شادمان میشوند البته مثالهای دیگری هم هست ولی تحمل شنیدن آن نیست
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    62 50
    حرف‌‌ الکی نزن آقای موسوی و از دولت ضعیف رییسی بیخودی دفاع نکن لطفا ... زمان روحانی گرونی خیلی کمتر از الان بودش این اولا ثانیا اگر این اصول گراهای تندرو اجازه میدادند که سال آخر ریاست جمهوری اش با آمریکا سر برجام مذاکره کنه مردم از این وضعیت اسفبار اقتصادی به واسطه رفع شدن تحریم نجات پیدا میکردند پس صد رحمت به حسن روحانی
    • مهسا IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      51 27
      از رئیسی دفاع نکن؟ حالت خوبه برادر؟ مطمئنی این مطلب رو خوندی؟
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      7 0
      مگه شاه رفته ؟! از غار آنجلس چه خبر
    • IR ۰۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      مذاکره چی؟ مگه روحانی نگفت تحریم‌ها بالمره رفع می‌شود؟ کو؟ سیف هم که گفت آلموست ناثینگ... انگلیسی خوب حرف میزدن. فقط البته حرف میزدن... ظریف یه جمله معروف داره: عه من ندیده بودم. یه چیزی رو توی مذاکرات ندیده بود. مذاکره کنه؟ :)
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    دیر و زود داره ولی سوخت و سوز نداره! یه روز ملت ترتیب این خوشحال ها و خودعرزشی پندارها رو هم میدن.شواهد تماماً بیانگر همین موضوعه
    • IR ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      43 14
      دیگه کی؟ پیر شدیم رفت
    • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      49 21
      شما پیر شدی، کلی جوان داره مملکت.دهه هفتادی، هشتادی، نودی...که خوب بلدن حق خودشون رو بگیرن
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    81 63
    کی گفته این صندلی ها براشون امن عیش نیاورده!! تا هفت جدشونو می بندند!! برا چی دارند هورا میکشند!! مردم احساس نمی کنند نماینده برا کار مفید و وضع قانون در مجلس انتخاب می کنند احساس میکنند یه عده آدم را برا چپاول و رانت و حقوقهای نجومی و قراردادهای مالی زیاد و معافیت مالیاتی و ... میفرستند تو مجلس!! ای وسط تو ۴ سال یه دو تا نطق بی مصرف هم ارائه می دهند برای رفع کوتی. اگر این مجلس نون تو سفره مردم نمیذاره برای خود نماینده ها ک نون چرب و چیلی داره!!
  • پلیس خوب پلیس بد IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    59 48
    جناب موسوی عزیز قلمتان مانا،چنانچه اندیشه و قلم دارای پشتوانه تحصیلات،سواد و تجربه مفید باشد حرکت به سمت تعالی مثبت،ثمره پر باری در مسیر پیشرفت است.اما چنانچه ذهنیت و عملکرد و قلم در مسیر خلاف توسعه قرار گیرد،نتیجه وضعیت پسرفت قطعی کنونی جامعه حاصل آن خواهد بود.این جماعت از خود متشکر هیچگاه از عقبه منطق فکری در جهت همراهی مردمی که از آن دم می زنند استفاده نکرده و نمی کنند،چرا که خود را حق مطلق و دیگران را ناحق می پندارند و تا این معادله ارباب و رعیتی و نادیده انگاشتن مردم راهکار ایشان باشد،با تمام زرق و برق کاذب،ویترین خدمات خیالیشان خالی از کالای مورد علاقه اکثریت مردم است.پس داد و ستد و معامله ای بین حکام و بخش عظیمی از مردم انجام نخواهد شد و خدماتشان فقط مختص عده قلیلی از خودی ها است.و بازی اصلاح طلب و اصولگرا همان بازی معروف پلیس خوب و پلیس بد بیش نیست و قاطبه مردم نیز این را بخوبی دریافته اند.
  • IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    54 23
    روحانی اصولگرا بود و از ابتدا اصلاح طلبان اشتباه کردند که پایگاه رای خود را فدای این فرد کردند بعد کابینه ای که چیده بود عمدتا از کارگزاران بودند که اینها کلا اعتقادی به اصلاح طلبها نداشتند رای را گرفتند و رفتند دنبال بازی خودشان خود اصلاح طلبانی مثل عارف هم رای را گرفتند و در مجلس سکوت کردند حرفایی از قبیل صبح جمعه فهمیدم یا اختیاری نداریم و خودمان انتخاب کردیم هم مزید بر علت شد در بورس هم دولت روحانی امد و برای تامین بودجه دولت پولها را به حساب دولت متقل کرد بورس فروپاشی کرد خیلی ها از این داستان متضرر شدند دلار 4 هزار را هم که به بالای 25 هزار رساند استعفا هم نمی داد خود زیباکلام می گوید سال 96 که روحانی رای را گرفت رویش را کرد اونطرف به کسی محل نمی گذاشت حوادث دی 96 و 98 هم مزید بر علت شد و میتوان ادعا کرد که کارگزاران توانستند اصلاح طلبان را از بین ببرند الان اصلاح طلبان هیچ رایی ندارند
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    48 27
    اون دفعه هم گفتم شما نمیتونی هم ادعا کنی رای گرفتم که یک کارایی کنم ولی رای را که گرفتی بگی اختیاری ندارم و استعفا هم ندی و باز دوره ات که تمام شد بیای از مردم بخاهی رای بدهند این تناقض است شما یک چاهی در حیاط خانه داری هی بهت گفته میشه که این چاه را پر کن داخلش میفتی هی با شوخی و خنده جواب میدی و میگی مواظبم و نمی افتم و.. اخر بالاخره یه روز داخل چاه میفتی این چاه نظارت استصوابی را هم این دوستان فرض کرده بودند که ما که داخلش نمی افتیم من فلانم و .. محاله من رد صلاحیت بشم اما الان خود اون فرد داخلش افتاد ایشون و اصلاح طلبها اگر 96 نمی امدند الان پایگاه رای داشتند ولی در واقع با رای گرفتن و کار نکردن عملا خود را از بین بردن این دوستان بعد 76 رای خود را بدیهی فرض میکردن که این رای چشمه ای است زاینده و ابدی ولی اون چشمه خشک شد
    • بهنام IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      10 0
      امید اصلاح طلبان فقط به تنفر مردم از اصولگرا هاست. سال ۹۶ هم فقط به خاطر لجبازی با رییسی که نماد حکومت بود به روحانی رای دادن اما اکثرا پشیمان شدن و الان از نظر مردم اصلاح طلبان هم رفتن تو همون سمتی که اصولگراها هستن. مطمین باشید که اکثریت مردم کم کم به شعارشون (اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا) عمل خواهند کرد. تنها راه نجات کشور همینه.
  • قحط الرجال !!!!!!!! IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    7 17
    آقای حدادعادل درست می گویند دلسردی مردم از مسئولینی که اهل خلع سلاح کشور در مقابل دشمنان غدار هستند و منافع ملی را فدای ترس و لرز خود می کنند سرمایه ای بزرگ برای همه است نه صرفا اصول گراها .کسانیکه می ترسندو می ترسانند هنرمندند و خیلی خوب بلدند در میدان های مدیریتی کلان و خرد کشور قحط الرجال درست کنند با این توجیه که اگر مانباشیم مملکت به هم می ریزد و مشارکت کم می شود الی آخر . احساس تکلیف خطر مدارانه !!!!!!!!!! بردروغگو لعنت .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    30 5
    این بزرگوار آقای روحانی در ریاست جمهوری کاری نکرد حالا برود در مجلس خبرگان هم کاری نمی تواند بکند ضمن اینکه طرف مقابل لیست می دهد ولیستش رای میاره و روحانی حتی تایید صلاحیت میشد هم رای نداشت فرض کنید ایشان تایید صلاحیت می شد از کجا باید رای می گرفت؟ سال 94 اون همه آدم را با سرلیستی عارف ملت فرستادن مجلس خود عارف اصلا قصد کرده بود لام تا کام حرفی نزند یعنی عملا تصمیم گرفته بود پایگاه رای اصلاح طلبان را از بین ببرد این کارها سیاست نیست یا کاری که بعد 96 خود حسن روحانی کرد که دیگه به رای مردم نیاز ندارم و چشم دوخته بود که بعدا به مقام بالاتر برسد و پایگاه رای را نابود کرد این رفتارها همه ضد سیاست ضد رای هست با مردم صادق نبودند همین سرلیست سال 94 که سکوت کرده بود دنبال این بود که سال 1400 رئیس جمهور بشه یعنی می خواست با سکوت کردن رئیس جمهور هم بشه! سیاست یعنی پویایی یعنی تحرک یعنی به مردم جواب دادن خود زیباکلام میگه من با این کارایی که روحانی کرد شرمنده مردمی شده بودم که ازشون خواهش کردم رای دهید
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    27 12
    سخن حق است ولي حضرات بر اين باور هستند كه اساسا انتخاب موضوعيت ندارد اصل بيعت است كه حسب ظاهر و باور ايشان حاصل است
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    40 3
    دو حالت دارد الف من اختیار و توانش را دارم میروم خواسته های مردم را محقق می کنم ب خیر من اختیاری ندارم و خود را نامزد نمی کنم این حالت سوم که هم اختیار دارم و هم ندارم دیگه چیه؟ این رویکرد اصلاح طلبان که مردم اگر به من رای ندهید بدتر میشه ها اونا میان دیوار میکشنا لولو میادا این رویکرد خیلی رویکرد بدی است در برابر حاکمیت هم دوستان اصلاح طلب باز رویکرد ایجاد ترس را در پیش گرفته بودند که ما نیاییم مشارکت خیلی کم میشه ها! حاکمیت هم گفت کم بشه مهم نیست حالا این اسلحه ایجاد ترس از دست اصلاح طلبها گرفته شده خب چی داری دیگه؟ اصلا فرض کن مجددا ملت بهت رای دادن میخای چه کار کنی؟ تهش که چی چی میخاد بشه؟ هدف از اینکه رئیس جمهور بشی چیه؟ صبح جمعه میخای بفهمی؟ میخای به ما بگی که خودتون رای دادید انتخاب خودتونه؟ اصلا معلوم نیست هدف این جریان چیه چی میخان حرفها همه ضد و نقیض و اصولگرایان هم از اینها بدتر این سوال اول پاسخ داده بشه که میخای بری مجلس خبرگان یا میخای رئیس جمهور بشی که چی بشه؟ هدف چیه؟ چیو میخای درست کنی میخای بگی اختیار ندارم؟
  • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    45 13
    اگر میخای رای را بگیری و بری بالا و از اون خنده ها تحویل ما بدی که اختیاری ندارم و بخدا خودمم صبح جمعه فهمیدم خب خانه خودت بنشین بخدا من ساعت 1 همون شب فهمیدم که بنزین گرون شده شما صبحش فهمیدی من 1 شب متوجه شدم پس کسی که حتی این خبر مهم را هم دیر بهش میدن و حتی خبر را هم بهش نمیدن دیگه چرا باید اقدام کنه برا انتخابات؟ در خانه بنشین چایی چیزی بزن کاپوچینو بزن چه لزومی داره برا ما زحمت رای دادن درست کنی برا خودت حرف و حدیث؟ یا رفته در مجلس ساکت نشسته خب برا سکوت کردن چه لزومی داره که به طرف رای بدهند اصلا؟ سکوت میخای کنی براش رای هم میخای؟ اصلا در مورد رای هایی که ملت بهشون دادن و نتیجه و.. هیچ توضیحی نمیدن فقط دم انتخابات آفتابی میشن! بعدشم اختیاری نداریم دیگه رفت تا 4 سال بعد! این چیه؟ این سیاسته؟ رای ریزونه؟ گل بارونه؟
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    17 13
    ....مشکل دوستان این است که فکر می کنند فروافتادن رقبایشان منجر به اعتلای آن ها خواهد شد.... نویسنده محترم حاضر نیست راجع به شناخت کاریکارتوری‌ای که از مخالفان روحانی داره، تجدیدنظر کنه. ترجیح میده اینطوری بشناسدشون. این یعنی تحجر
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    25 9
    دلسردی مردم برای اصولگراها یک سرمایه است. حماقت و نادونی مردم هم برای اصلاحطلبها
    • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      35 1
      خدا را شکر نادانی کمتر شده و دیگه اون روش موج راه بندازیم دکور بنفش بزنیم لیلاز را بیاریم رای جمع کنیم اثر نداره اینها فکر میکردن تا ابد رای به اصلاح طلبها هست و هر کاری کنیم مردم به ما رای میدن مردم عاشق ما هستن فرصت را از دست دادن حالا گیر کردن و ناله می کنن این صداها این ضجه ها همه ناله افتادن در تله شورای نگهبانه تله ای که از سال 76 مردم رای دادن که جمع بشه جمعش نکردن الان برزگشون که خودشم اصولگرا هست و برا خودش هیبت و حشمتی قائل بود توش گیر افتاده حالا باز بخند بگو صبح جمعه فهمیدم بله ای که در رای بری همچو گل خندانی پس چرا در عمل کنی گریانی؟ چه شد به سر گردنه سخت رسیدی؟ دیگه رای اصلاح طلبها پشتت نیست؟ ای داد و ای بیداد از این برهوت خشک و بی رای و اینگونه بود که دوره اصلاحاتیون به پایان رسید و اصولگرایان از بی تدبیری اصلاحات بازها و رای ندادن مردم قدرت را در دست گرفتند
  • US ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    28 4
    فارغ از هر دیدگاه سیاسی و عقیدتی اوضاع معیشتی مردم در دوران روحانی بهتر از دوران رئیسی بود همون قضیه بد و بدتر اینجا صدق می کنه اگه روحانی نتونست اوضاع مردم را خوب کنه ولی رئیسی با وعده و عید پوچ نه تنها اوضاع را بهتر نکرد بلکه وخیم ترش کرد
  • قوی فکر IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    16 15
    باسلام‌ ردصلاحیت‌ایشان‌ براساس قانون وبه خاطر تخلفات ۸ساله هست. از اصولگراها هم شخصی مثل آقای پورمحمدی رد صلاحیت شده آقایان اصلاح طلب زیادی در انتخابات مجلس‌شرکت دارند هرکس خواست به دیگر کاندیدا ها رای بدهد، در مورد خبرگان وضع فرق می کند اساسا فکر اصلاح طلبی در حوزه علمیه وخصوصا در سطح مجتهدین طرفدار زیادی ندارد وخود اصلاح طلبها می دانند که در قشر سنتی پایگاه کمی دارند پس طبیعی هست که در انتخابات خبرگان رهبری جلوه ای ندارند
    • ح IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      4 2
      اخوی تو فکر کردی حوزه فقط همین چندتا مرجع داره که تلویزیون نشون میده؟ اصلا میتونی اسم 20 تا مرجع رو نام ببری؟ بنده خدا یه جوری میگی فکر اصلاح طلبی بین مراجع طرفداری نداره که انگار صبح تا شب از این بیت میره تو اون بیت. نه اخوی توی حوزه نظرات مخالف بسیار وجود داره ولی چون شما اطلاعاتتو از تلویزیون میلی و کیهان و فارس میگیری بی خبری
  • حسین US ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    36 7
    دیگر کاملا محرض شده صداقت نداشته اصولگرایان دغلکار از اصلاح طلبان بیشتر است لااقل در مواردی صادقانه برخورد می‌کنند مثل عدم توجه به رای مردم وانتخاب ودمکراسی اما اصلاح‌طلبان موجودات بسیار کثیف واعتالیون از آنها هم کثیف تر که برای ماندن در قدرت وگدایی قدرت به هر کاری دست می‌زنند هنوز هم در خیال خام قدرت هستند و واضح در مورد انتخابات موضع گیری ندارند مردم از اصلاح‌طلبان بیشتر متنفرند چون قطعا کلاه بردار تر از اصولگرایان هستند
  • بینام US ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    15 6
    آفرین بر قلم شما خواندم و لذت برم که همیشه حرف دل ما مردم را میگویید و به رشته تحریر می آورید احسنت بر شما چقدر شیوا و نرم این جماعت جاهل و بیسواد، نادان و احمق را به سخره گرفتید درود بر شما قلمتان سبز و سرتان سلامت، بامید رسیدن روزیکه حق به حقدار و ایران به ایرانی برسد. مانا و برقرار باشید
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    9 0
    سلامت باشی قلمت طلا
  • رحیم IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    11 5
    مردم ازحسن روحانی ناراحت یا راضی نیستند اما ازاین جراحی که اقتصاد راقصابی می کندخیلی متنفرهستند
  • یعقوب کریمی US ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    6 11
    حسن روحانی شخصیتی برجسته و صادق هستند و هیچگاه برای منافع شخصی به صحنه انتخابات نیامدندبلکه مصلحت حزبی و جناحی رامدنظرداشته اند جدای از فرصت طلبیهای جناح رقیب که امروزه از نظر اختلاس و ثروت تاطبقه هفتم آسمان رسیده اند وکاربجایی رسیده مردم برایشان شده اند خس وخاشاک. بله روحانی معتدل گرا و طرفدار صلح و دوستی بوده اند ودردوران پرفرازونشیب مسئولیتشان تا اجرای برج ام پیش آمدند. علی الحال همین رقبا بودند که بخاطر منافع شخصیشان مانع از رسیدن به هدف ایشان شدند و مردم نیز خیلی بهتر می فهمند و امروزه نسیت به هردوحزب مطرح جامعه با دیدماجراجوو ضدملت مبنگرند.خدابه خیر گرداند..
    • IR ۲۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      5 1
      بله بله شخصیتی وارسته اصلا هم چشم به قدرت نداشته ایشون
    • بهنام IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      3 1
      بزرگوار تنها چیزی که اصلا در وجود روحانی نیست صداقته. از اون صبح جمعه فهمیدنش و خنده بنفش صداقت رو معنا کرد. ای کاش هر چه زودتر از چپ و راست بگذریم.
  • حبیب الله عالی انوری IR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    5 0
    درود سید عبدالجواد موسوی واقعا درود برشما واقعیت را گفتید جامعه به بی روحی تبدیل شده وخدا نکند که برای دفاع از کشور به این مردم مجددا نیاز باشد .
  • US ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    29 2
    اکثر مردم عادی به دلیل این از رد صلاحیت امثال حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان رهبری کک شان نگزید (شگفت زده نشدند) چونکه این دعواهای سیاسی را خانوادگی و از نوع جنگ سیاسی گروهها و احزاب درون حکومت جمهوری اسلامی می دانند که یک گروه سیاسی اقلیت قدرتمند تحت عنوان خالص سازی در حال حذف تدریجی و کامل گروههای سیاسی اکثریت ناتوان است! جنگ و دعوا بین خودشان است و برای مردم عادی فرق نمی کند این گروه جنگ سیاسی را برنده شود یا آن گروه چونکه اکثریت قاطع {مردم عادی} هیچکدام از گروههای سیاسی موجود جمهوری اسلامی را قبول ندارند.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      3 0
      زنده باد تنها نظر درست و کامل. ممنون که منتشر کردید
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 2
    اشتباه میگی برادر با دیدن ریسی ملت عاشق روحانی شدن!!!
  • محمودی GB ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    17 1
    نرخ مشارکت در انتخابات بالای ۱۵۰ درصد خواهد بود بعضی ها اصلا در شعب انتخابات در لحظه ی رای دادن "بلافاصله" زایمان میکنند و بچه های جان بر کف بدنیا می آورند ما ملت غیور ایران ابتدا آسرائل بعد آمریکا بعد اروپا بعد کهکشان همه را تصرف خواهیم کرد مرگ بر ضد انقلاب
  • علی IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    13 2
    بنده در سال نود و نه ، در بورسی که رئیس جمهور وقت دعوت می کرد چندین میلیون از دست دادم وقتی رئیس جمهور مملکت رسما مردم را دعوت به بورس می کنه اما بعدا اون ریزش وحشتناک بورس را می‌بینیم در بهترین حالت ،پیکان این سو مدیریت به سمت کیست؟؟؟ کسری بودجه را با جیب مردم جبران کردن اسمش چیه؟؟ نباید کسی محاکمه بشه؟؟؟...این صرفا یک مثال از هزاران مثالیست که می‌توان زد
  • ع.کریم زاده. IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 10
    حاج قاسم را همه می خواستند جرا هیچ جناحی به جز بعضی از اصلاح طلبها اورا ازته دل دوست داشتند ودارند؟امام هم هنینطور و خیلی های دگررا نیز همه جز اندکی خود فروخته تحسین وتمجید می کنند.خود فروخته های خودتحقیر همیشه مخل جامعه بوده ...هستند ..و خ‌اهندبود....حال فرقی نمی کنند درزیر چه لواحی باشند اصلاح طلب یا اصول گرا ....
  • DE ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    5 0
    خیانت در وفای به عهد ، مشارکت در سرکوب اعتراضات ، همدستی و موافقت در گرانی ارز و دلار و تشدید تورم و گرانی نجومی مسکن به دنبال گرانی ارز ، دروغ پشت دروغ ...فامیل بازی و فساد مالی اطرافیان ، گم شدن میلیونها دلار بودجه برای طرح های مختلف ..
  • جواد IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 2
    جناب موسوی چنان پرده اازحقایق رویدادهای کشور برمیدارند بانیان ورهروانشان ازبرملا شدن ترفندهایشان براشفته می شوند وبه فحاشی می پردازند درود بر موسوی عزیز که همچنان مصمم واستوار حیله ها وتزویر هارا عیان میسازند.
  • بهنام IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    3 0
    به نظرم کشورمون وقتی راه درست رو پیدا می‌کنه که اکثریت مطلق مردم به شعار اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا باور داشته باشن. متاسفانه هنوزم میان مردم دعوای چپ و راسته. باید حزب مستقل مردم بوجود بیاد که فقط به فکر نام ایران باشه.
  • امیریادگار IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 8
    جای تعجب دارد که سادات اینقدر خنگ باشند خیلی زود فرا موش کردی که ایران را تا لب نابودی برد؟ وظیفه سادات ( ولو نامی) جان فشانی برای دین است اما می بینم که سید علی محمد باب ها بسیار بسیار زیاد.
    • IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      1 0
      از رییسی که سادات تر نیست الان نه تنها مملکت را نابود کرده و اعتقادات مردم رو از بین برده بلکه کل منطقه هم را گرفتار کرده دیدید در جواب سه تا موشک که به پاکستان زد هفت موشک پاکستان زد و رییسی ماستشو کیسه کرد و گفت پاکستان برادران عزیز ما هستند و .....
  • US ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    4 0
    حسن روحانی اگر سیاست می دانست از سرنوشت رئیس جمهورهای قبل عبرت می گرفت و فریب وعده اینکه سکوت کن و راه بیا تا بعدا به مقام بالاتر برسی را نمیخورد طمع کرد فریب خورد کاری نکرد الان هم راحت انداختنش دور . همزمان هم اصلاح طلبها را با عملکردش کاملا از بین برد یعنی رای اصلاح طلبها را هم نابود فرمود اون کسی که رای داده نگاه میکنه ببینه نتیجه چه شد این جناب روحانی و دولتش کاملا بصورت کمپلت اون همه رشته ای که اصلاح طلبها بافته بودند را پنبه کرد حالا باید چراغ برداشت دنبال رای دهنده گشت که نیست و تعجب و شگفتی من این است که هنوز متوجه نیستند که اون شبکه ای که بهشون رای می دادن دیگه نظرش برگشته ولی این حزب هنوز فعالن این خدا شاهده برا من باعث تعجبه که یک حزب و جریان تا چه حد باید از نظر تحلیلی فلج باشه که ندادند رایی ندارد البته اشتباه مهلک اصلاح طلبها حمایت از کارگزاران و همین گروه اعتدالی بود حالا خود کارگزارها به دنبال اصولگراها خواهند رفت که باز خود را به قدرت برسانند چون اصلا اصول و پرنسیپ ندارن
  • IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    8 0
    خوابیده را می توان بیدار کرد ولی آدمی که خود را به خواب زده باشد نه!!!!
  • US ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
    2 0
    اینکه کارگزارها به سراغ اصولگراها خواهند رفت برای اینکه اونها را پله کنند برای من قطعی است چون هر جا ببینن اقبالی وجود داره به اون سمت میرن حالا اصلاح طلبها را هم قربانی کردن دنبال پله دیگری می گردن که به نظرم کار سختی خواهند داشت
  • احمد خاکسار IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    2 1
    واقعا صحیح هست اگر حسن روحانی بدون در نظر گرفتن مصوبه راهبردی هسته ای مجلس برجام را احیا میکرد اگر الان محکمه اش میکردند ما برای دفاع بلند میشدیم ولی بی همتی کرد
  • حسین IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    5 5
    روحانی در برجام خوب عمل کرد ولی نگذاشتن
    • IR ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
      0 0
      گفت تحریم رو برمیدارم که بر نداشت. یعنی اعتماد بیجا کرد و پیش پیش تعهداتش رو انجام داد اما اونا انجام ندادن. سر هسته‌ای قرار بود مذاکره کنه نه سر توان نظامی و... که طلبکار بشه بگه نذاشتن. به روحانی بود باید مثل لیبی هر چی مولفه قدرت داشتیمو میدادیم تا اونا راضی بشن. راضی شدن اونا همانا و بیچیز شدن ما همان. سرنوشت معمر قذافی و لیبی عبرته.
  • محسن IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    8 1
    اکثریت مردم ایران خوششان آز هیچکدام آز شماها که بدبختی وفلاکت رو به سر سفره هاشون آورده اید نمی آید خجالت بکشید
  • IR ۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    1 0
    نظر جنابشان راجع به فتنه چیه؟ انتخاب احمدی‌نژاد خواسته مردم نبود؟ کیا زدن زیر میز جمهوریت و بخشی از مردم رو تحریک کردن؟
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    لشکر پشیمانها و عذرخواهان از انتخاب روحانی را مگر ندیدید؟
  • IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    0 0
    متاسفانه برخی نظرات که ظاهرا خلاف دیدگاه شماست رو سانسور میکنید
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    2 0
    واقعا ادم متحیر میمونه از این برداشتها ،اخه دولتی که (هر دولتی)نتونه سیاست خارجی رو تنظیم کنه ،روی 60تا70درصد اقتصاد کنترل نداشته باشه ،نتونه رییس تقریبا هیچ نهاد اصلی رو تایین کنه وووووو چه قدرتی داره ،اصلا چه فرقی میکنه خاتمی باشه یا اخمدی نژادیا روحانی ؟ دیدید تو بعضی کشورها نخست وزیر سمبولیک ه و اصلا نقش مهمی نداره مثل کشور برادر!روسیه یا حتی المان که عملا قدرت فقط دست رییس جمهوره و نخست وزیر تشریفاتی هست ،باور کنید تو ایران رییس جمهور قدرت همون نخست وزیر تشریفاتی رو هم نداره تنها تفاوت دولتهای مختلف تو متن سخنرانیهاشون هست عجیب ه انقدر جدی گرفتید یا پامون و دارن سر میدن جدی بگیریم این موضوع و
  • US ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۰
    2 0
    سید جان بدبختی اینجا است که حتی نمیشه با مردم در مورد اینکه از اصلاح طلبها حمایت کنید حرف زد سریع با سخنان ناجور روبرو میشه آدم یعنی من مطمئنم این جریان اعتدال از نوبخت و واعظی تا روحانی و سایرین با رفتارشون چنان تخریبی رو اصلاح طلبها کردن که واقعا بازگشت به اون روزهای خوبی که میلیونی رای میدادن ناممکن است بهترین کار برای اصلاح طلبها اولا تفکیک کردن خود از این باند کارگزار و کرباسچی و نوبخت و همان باقیمانده های سازمان مطالعات استراتژیک و باز تعریف اهداف هست و حتی اسم اصلاح طلب را هم باید کنار بذارن چون بسیار برند بدی شده و مردم بهش حساس شدن چه لزومی داره یه وزیر بیاد بگوید که انتخاب خودتون بوده؟ اون یکی هم به طرف می گفت فیزوتراپی میخای؟ خودت برو بمال و..خیلی خیلی غرور چیز بدیه
  • US ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۳
    2 0
    رای که بهت میدن یا قولها را انجام میدی یا اگر جلوت را گرفتن باید با بردن اسم افرادی که نمیذارن کار انجام بشه استعفا بدی در غیر اینصورت اعتبارت را از دست میدی حسن روحانی نه انجام می داد نه استعفا می داد نگهش داشتن که بی اعتبار بشه