تبدیل بیش از 5300 انشعاب غیرمجاز آب در کردستان طی سالجاری به مجاز

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 5316 انشعاب غیرمجاز در شهرستان های مختلف استان به مجاز تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با بیان این مطلب اظهار کرد: این اقدام در راستای جلوگیری از هدررفت آب و تضییع حقوق شرکت و همچنین رعایت عدالت درحقوق شهروندان و با برنامه ریزی و اطلاع رسانی های گسترده توسط شرکت آبفا استان محقق شده است.

وی افزود: بیشترین تبدیل انشعابات غیرمجاز به مجاز مربوط به شهرستان سنندج با 2 هزار و 313 فقره بوده است و پس از آن شهرستان های بانه و مریوان به ترتیب با یک هزار و 354 فقره و یک هزار و 242 فقره تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز بیشترین آمار را در این حوزه داشته اند.

وی در ادامه با بیان اینکه عمده انشعاب های غیرمجاز در نواحی منفصل شهری وجود دارد، تصریح کرد:در صورتیکه شهروندان اقدام به تبدیل انشعاب غیرمجاز به مجاز کنند، می توان درآمد ناشی از آن را برای ایجاد زیرساخت در نواحی منفصل شهری به کار برد که خدمت بزرگی به مردم این مناطق است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به وجود بیش از 573 هزار مشترک در استان خاطرنشان کرد: از این تعداد 439 هزار انشعاب در شهرها و 135 هزار انشعاب در روستاها وجود دارد.

فرهاد افزود: استان کردستان 1.8 میلیون نفر جمعیت دارد که از این تعداد 1.3 میلیون نفر در شهرها و 500 هزار نفر در روستاها زندگی می کنند و در حال حاضر 99.9 درصد جمعیت شهری و 80 درصد جمعیت روستایی زیر پوشش خدمات شرکت آبفا در حوزه آب شرب بهداشتی و سالم به صورت پایدار قرار دارند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1864707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =