فعال بودن ۲۷ باب معدن قیر در کرمانشاه/ ۷۵ هزار و ۷۰۰ تن قیر در سال از معادن استخراج می‌شود

معاون معادن صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: ۳۲ باب معدن قیر در استان کرمانشاه وجود دارد که ۲۷ معدن در حال فعالیت هستند، در سال ۷۵ هزار و ۷۰۰ تن قیر استخراج می‌شود.

رسول اسکندری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: میزان استخراج این معادن‌ در طول سال ۷۵ هزار و ۷۰۰ تن است که یک میلیون و ۱۴۱ هزار و ۵۸۸ تن آن به صورت قطعی ذخیره می‌شود.

وی افزود: به منظور به نتیجه رساندن فعالیت‌های تحقیقاتی بر روی قیر طبیعی ۲ پروژه در سال‌های گذشته به منظور دستیابی به محصولات دارای ارزش افزوده بالاتر بر روی این ماده معدنی انجام شده است.

معاون معادن صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تصریح کرد: پروژه نخست با همکاری جهاد دانشگاهی استان به منظور تولید انواع ایزولاسیون کاهش خاکستر و همچنین تولید قطران انجام شده است که نتایج قابل توجهی داشته است.

اسکندری ادامه داد: پروژه دوم با همکاری مرکز تحقیقات مواد معدنی معدنی ایران وابسته به ایمیدرو انجام گرفته که به منظور کاهش گوگرد و تولید آسفالت‌های مقاوم انجام شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: هنوز هم در صورت وجود اعتبار و انتخاب مجری واحد صلاحیت برنامه‌های فرآوری این ماده معدنی در مقیاس آزمایشگاهی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1857876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =