موتور توسعه شهر دستجرد روشن شده است

شهردار دستجرد با اشاره به افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری دستجرد در طی دو سال گذشته و ارتقاء درجه این شهرداری از درجه ۳ به ۴ با تأیید وزارت کشور، گفت: با حمایت خوب اعضای شورای اسلامی شهر، موتور توسعه شهر دستجرد روشن و شاهد اتفاقات خوبی بوده و خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری دستجرد، حسین طالعی شهردار دستجرد در سخنرانی خود در جمع نمازگزاران مسجد جامع شهر دستجرد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن یوم الله ۹دی، تسلیت شهادت سردار سیدرضی موسوی و فرارسیدن سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، به ارائه گزارش عملکرد ۲ سال گذشته شهرداری دستجرد پرداخت و افزود: اهم اقدامات شهرداری در حوزه های مختلف عمرانی، شهرسازی، فرهنگی ـ اجتماعی بوده که بخشی از آنها به تفکیک خدمت شهروندان ارائه می گردد.

وی گفت: تکمیل کانال هدایت و دفع آب های سطحی بولوار خلیج فارس، زیرسازی و آسفالت روکش معابر به طول ۴۰ هزار متر مربع، جدول گذاری، تیرگذاری و روشنایی بولوار ولیعصر(عج)، ساماندهی و جدول گذاری انهار سطح شهر، تکمیل بخش شرقی بوستان نام آوران، آغاز عملیات احداث المان شهدای گمنام و انجام طراحی اولیه و بخشی از اصلاح هندسی و ساماندهی ورودی های شهر از دو طرف میدانک و تفرش با هدف ۴ بانده نمودن بولوار امام رضا (ع) با پیش بینی بودجه حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار استانی، بخشی از فعالیت های شهرداری در حوزه عمرانی بوده است.

موتور توسعه شهر دستجرد روشن شده است

طالعی در ادامه گزارش فعالیت های حوزه فنی و عمرانی به تیرگذاری معابر شهرک مسکونی صبا، تعویض جداول بولوار خلیج فارس، اجرای دیوار حائل انتهای خیابان حافظ، تهیه و نصب پایه دوربین های نظارتی در نقاط مشخص شده شهر جهت پایش تصویری با هدف رفع مشکلات امنیتی- انتظامی و از سوی دیگر مشکلات راهنمایی و رانندگی با هماهنگی شورای امنیتی استان و بخش، خرید و نصب ۴ عدد برج نوری در بوستان نام آوران، تعمیر و تجهیز سرویس های بهداشتی بوستان شقایق و جنب مدرسه حوزه علمیه سجادیه و بازسازی ساختمان شهرداری و تجهیز ملزومات اداری اشاره کرد.

شهردار دستجرد افزود: افتتاح و راه اندازی اتاق اصناف با هدف کاهش مراجعات صاحبان اصناف و شهروندان به مرکز استان صورت گرفته است؛ همچنین اختصاص زمین برای آرامستان جدید شهر دستجرد و محل دپوی پسماند و نخاله های ساختمانی در حال پیگیری بوده و ان شاء الله در سفر استاندار محترم به دستجرد، این موضوع تسریع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه مشکلات ۲۰ ساله واگذاری اراضی موسوم به کوی گلستان و کوهسار تقریباً مرتفع شده است ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک، قرارداد واگذاری افراد واجد شرایطی که از طریق شرکت تعاونی مربوطه اقدام نموده اند منعقد خواهد شد.

طالعی با اشاره به افزایش بیش از ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری دستجرد در طی دو سال گذشته، اعلام داشت: بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری در ابتدای فعالیت اینجانب، ۸ میلیارد تومان تعیین که تفریغ بودجه در پایان سال به ۱۱ میلیارد تومان رسید. در همین راستا برای سال ۱۴۰۱ بودجه شهرداری به میزان ۱۵.۶ میلیارد تومان پیش بینی گردید که در پایان این سال ۳۱ میلیارد تومان محقق گردید. همچنین در سال ۱۴۰۲، ۳۱ میلیارد تومان پیش بینی شد که قطعاً این رقم از ۵۰ میلیارد تومان عبور خواهد کرد. لازم به توضیح می باشد حدود ۷۰ درصد از بودجه شهرداری در حوزه عمران و آبادانی شهر هزینه می گردد.

شهردار دستجرد ارتقاء درجه شهرداری را از درجه ۳ به ۴ یکی از دیگر دستاوردهای مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر دانست و افزود: این اتفاق مهم مؤلفه هایی از جمله حد نصاب جمعیت را دارد که عملکرد مطلوب شهرداری در جذب اعتبارات موجب گردید با وجود عدم رشدکافی جمعیت شهر، با اخذ مجوزات لازم و تأیید وزارت کشور، این مهم صورت پذیرد.

طالعی گزارش اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرسازی را تهیه و راه اندازی سیستم یکپاچه شهرسازی، نوسازی و درآمد، ساماندهی و اسکن پرونده های راکد و عقد قرارداد با مشاور مربوطه جهت اجرای ممیزی املاک بیان نمود.

وی فعالیت های شهرداری در حوزه خدماتی و ایمنی به تجهیز ملزومات آتش نشانی و به کارگیری نیروی انسانی متخصص، نصب ۶ عدد شیر هیدرانت آتش نشانی، خرید و نصب تجهیزات رادیویی، تجهیز واحد ماشین آلات شهرداری با خرید یک دستگاه کامیون ۱۹۲۴، دو دستگاه خودروی سواری و دو دستگاه نیسان که یک دستگاه به امکانات پیش رو آتش نشانی تجهیز شده است.

طالعی در ادامه با اشاره به رویکرد فرهنگی ـ اجتماعی شهرداری بیان داشت: برگزاری یادواره ها و تکریم از خانواده شهداء، برگزاری مسابقه رالی خانوادگی، مسابقات قایقرانی در دو بخش بانوان و آقایان، جشن بزرگداشت خانواده، همایش پیاده روی، مراسم جشن و نورافشانی آسمان شهر در مناسبت های ملی و مذهبی، نصب و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران و برافراشتن پرچم در مناسبت های مختلف در ورودی های شهر، اجرای دیوارنگاره ها و تبلیغات محیطی با موضوعات مختلف فرهنگی تبلیغی و امر به معروف و نهی از منکر از جمله عفاف و حجاب و ...از دیگر فعالیت های شهرداری بوده است.

وی گفت: در حال حاضر با کمبود منابع، حجم زیاد پروژه های عمرانی ـ خدماتی و توجه به تجهیزات شهرداری، به سختی صورت میگیرد، اما با حمایت خوب اعضای شورای اسلامی شهر و همفکری همه صاحب نظران و همشهریان، موتور توسعه شهر دستجرد روشن و شاهد اتفاقات خوبی بوده و خواهیم بود. ان شاء الله در سفر آتی استاندار محترم سعی داریم مشکلات و معضلات را به کمترین حد ممکن برسانیم.

مهندس طالعی در پایان اظهار داشت شهروندان میتوانند نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را به شهرداری ارسال نمایند که در این راستا راه های ارتباطی از قبیل وب گاه dastjerd.ir، سامانه مدیریت شهری ۱۳۷ شهرداری در بستر وب و اپلیکیشن «چشم شهروند دستجرد»، شبکه های اجتماعی و همچنین دیدار مردمی با شهروندان طی دو روز در هفته (دوشنبه و پنجشنبه ) تعیین گردیده است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1855158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =