۲۱ نفر
۲۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۱:۳۶

جرم اصلی صادق بوقی چیست

سید عبدالجواد موسوی
جرم اصلی صادق بوقی چیست

نگویید چرا ول کن صادق بوقی نیستید؟ مسئله خیلی مهم تر از یک برخورد خودسرانه است. به حرف آن هایی که می گویند پرداختن به صادق بوقی یعنی غفلت از چای دبش اعتنا نکنید. اتفاقا غفلت از صادق بوقی به هر بهانه ای کم تر از غفلت از چای دبش نیست. به چای دبش پرداخته ایم و باز هم می پردازیم و به این راحتی ها هم ول کن ماجرا نیستیم اما همان اندازه که چای دبش مهم است داستان برخورد با صادق بوقی هم مهم است. چرا؟ عرض می کنم.

به یاد دارید رقص آن پیر مرد افغانستانی را که در فضای مجازی دست به دست می شد؟ یادتان هست چه تحسین ها را برانگیخت و چه قدر ما را که از آمدن طالبان به وحشت افتاده بودیم امیدوار کرد که نخیر! زیبایی و آزادی به این راحتی ها از بین رفتنی نیستند. و باز به خاطر دارید که وقتی خبر دستگیری پیرمرد رسید چه قدر اندوهگین شدیم و چه قدر از طالبان نفرتمان بیشتر شد. و این فقط احساس ما نبود. در آن شادی نخستین و اندوهگین شدن بعد از آن خیلی ها با ما شریک بودند. خیلی از ساکنان دهکده جهانی. حالا فکر کن در این سو و آن سوی دنیا عده ای خبر برخورد با یک پیرمرد ایرانی را بشنوند. آن هم به جرم دست افشانی و پایکوبی وسط بازار ماهی فروش ها. چه حالی می شوند؟ واقعا باید بیشتر از این توضیح بدهم؟ خُب، چه کسانی باعث شدند چنین تصویری از جامعه ایرانی و نظام مستقر در ایران به جهان مخابره شود؟ چرا هیچ کس یقه آن ها را نمی گیرد؟ چطور روزنامه نگار بخت برگشته ای برای انعکاس یک خبر که همگان به درست بودنش وقوف دارند محاکمه می شود که چرا تصویری سیاه و مخوف از کشورت ارائه دادی و خواسته یا ناخواسته خوراکی برای رسانه های معاند فراهم کردی اما هیچ کس به این کسانی که چوب حراج به آبروی این سرزمین زده اند کاری ندارد؟

این که عده ای به نام دفاع از نظام،جمهوری اسلامی را معادل طالبان به دنیا معرفی کنند هیچ ایرادی ندارد؟ یادتان هست سالیان سال با بهترین و شریف ترین فیلم سازانمان به بهانه سیاه نمایی چه کردید؟ یادتان هست با رخشان بنی اعتماد که صادقانه و دردمندانه معضلات اجتماعی را به تصویر می کشید چه رفتار سخیفی داشتید؟ انصافا تلخ ترین فیلم های جشنواره ای هم چنین تصویر تیره و تاری از وضع موجود به نمایش نگذاشتند. همین حوادث یکی دو سال اخیر از گشت ارشاد تا تعطیلی کافه ها و برخورد با صادق بوقی را بگذارید یک طرف و همه به قول خودتان سیاه نمایی سینماگران و روزنامه نگاران و روشنفکران را بگذارید طرف دیگر. کدامش روی دست مملکت این همه هزینه گذاشت؟ کدامش منجر به آشوب و بلوا شد؟ کدامش مردم را به لجبازی واداشت؟ کدامش اعتراض همه جناح های دلسوز سیاسی را برانگیخت؟ کدامش سبب شد تا آبرو و حیثیت این سرزمین در معرض بی آبرویی قرار بگیرد؟

و تازه این وسط تکلیف مردم چه می شود؟ چه کسی پاسخ پرسش های بی پایان آن ها را خواهد داد؟چرا باید با چنین برخوردهایی مردم شما را و خودشان را در یک جبهه ببینند؟آیا دست زدن و خواندن و پایکوبی هم خودی و ناخودی دارد؟ یعنی اگر صادق بوقی به نیروهای خودارزشی پندار متصل بود بازهم چنین گرفتاری هایی برایش پیش می آمد؟ این ها را دیگر همه حفظند و همین چند روزه بارها و بارها گفته اند که رقص نماینده رسمی جمهوری اسلامی در کنار برادران عربستانی هیچ ایرادی ندارد اما شادمانی مردی از کوچه و بازار که حقیقتا می تواند نماینده کثیری از مردم ایران باشد این همه گرفت و گیر به بار می آورد؟ این تناقض ها ریشه اعتماد و همبستگی را می سوزاند. می خشکاند. نمی شود از یک طرف شعار همدلی و اتحاد سر دهیم و برای چنین مفاهیمی کلیپ و ترانه تولید کنیم اما عملکردمان در کف خیابان به گونه دیگری باشد. نمی شود خودمان در صف مقدم دوقطبی سازی های کاذب باشیم و امروز تتلو را معیار حق و باطل بدانیم و فردا با ساسی مانکن به عنوان سمبل ابتذال برخورد کنیم. همین الان در آگهی های مورد تایید نهادهای رسمی چیزهایی می شنویم درست شبیه همان چیزهایی که ساسی می خواند. ابتذال فقط سخن گفتن از آلکسیس تگزاس نیست. این ترانه های سطحی،‌این موسیقی های پیش پا افتاده، این ادا و اصول های جلف که همه و همه یادآور ساسی مانکن و بدتر از ساسی مانکن اند چه چیزی را دارند ترویج می دهند؟

سال هاست که هرچه آدم حسابی را از عرصه فرهنگ و هنر تارانده ایم و فضا را صرفا در اختیار مشتی آدم بی هنر و بعضا چاپلوس و مبتذل قرار داده ایم و آن وقت توقع داریم اوضاع بهبود پیدا کند.اصلا تا همین الانش هم خود مردم بوده اند که به ابتذال چندان میدان نداده اند و با حمایت از صادق بوقی بازار ساسی مانکن را کساد کرده اند. آن وقت در این بازار مکاره یک جریان بدنام ورشکسته همیشه طلبکار سیاسی سعی دارد رونق ریخته را نذر ابوالفضل کند و برای عوض کردن جای شاکی و متهم تیتر بزند که: صادق بوقی ساسی مانکن را شکست داد. حقیقتا که: صعب روزی، بوالعجب کاری، پریشان عالمی.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1847905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 58
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • داریوش IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    126 5
    صادق بوقی بی شک مجرم است چون اختلاس نکرده
    • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      7 52
      جواد بوقی خبرآنلاین هم طرفدار صادق بوقی شده.چه تحول شگفت انگیزی.خوب بهم میاید در بوق بوق کردن و عو عو عو
    • IR ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      3 5
      نه دوست عزیز، بوقی موقی مهم نیست، مشکل مردم بیکاری هستن که فقط آه و ناله بدن، اما علاف نشستن صبح تا شب تو اینستا و تلگرام و صد تا سوراخ دیگه وقت مبارک رو صرف چیزهای بی اهمیت میکنن و ادعاشون گوش فلک رو کر میکنه.
  • ناشناس IR ۰۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    130 4
    صادق بوقی فدای پرونده فساد چای دبش شد، دولت برای سرپوش گذاشتن و فریب افکار عمومی موضوع این بنده خدا را رسانه‌ای و بزرگتر از پرونده فساد خودش و تسهیلات گیرنده کرد.
    • آقای محترم IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      67 4
      میلیاردی از هر طرف دارن ثروت کشور را چپاول میکنن، مردم آگاه (!) ما هم در فضای مجازی مشغول آپلود کردن ویدئوهای « عو عو عو » کردن خود هستن و احساس میکنن دارن چه حرکت انقلابی عظیمی را با این ویدئو ها پیش می برند. چپاول گر ها هم دارن به ریشه همه میخندن و جور دیگه برای ما عو عو میکنن
    • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      5 12
      بعد نویسنده و روزنامه نگار مملکت، اول متنش نوشته به حرف اینا که میگن برای سرپوش بر چای دبشه توجه نکنید.اونوقت از مردم کوچه و بازار چه توقعی دارید؟
    • ح IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      4 0
      در جواب آقای محترم 11:50: به نظر شما ملت اگه آپلود نکنن اون آقایون غارتگر دست از کارشون میکشن؟ یعنی واقعا تصور میکنی چون مردم حواسشون پرت آهنگ شده اونها از این غفلت مردم سواستفاده کردن؟ افراط از سمت هرکسی باشه خوب نیست. هم از سمت اونور که هرچی میگی سریع میگن غزه رو فراموش کردین. هم از اینور که هرچی میگی سریع میگن اختلاس رو فراموش کردین. بابا هیچ کی هیچ چی رو فراموش نکرده ولی باور بفرمایئد حتی اگر چیزی به نام صادق بوقی هم نبود اون غارتگرا کار خودشون رو میکردن. مثل این میمونه حرفت که این روزا هیچ کاری نکنین چون اختلاس یادمون میره. الان چرا باید اونها به ریشمون بخندن واقعا؟؟؟
  • مهدی IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    108 3
    در حوزه فرهنگ و حتی حوزه های دیگر به خاک ذلت نشستیم واقعا تاسف داره مملکت داره دست افکار طالبانی می افته و دل سوزان کشور ساکت شده اند چرا نمی دانم ؟
    • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      20 1
      ساکت نشدن، ساکتشون کردن...
  • سعید ترک IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    9 146
    جناب موسوی از کلمات و نوشته های شما این را استنباط می کنم که دوران تفکرات حضرتعالی و رقبایتان در حال سررسیدشدن است . رخشان بنی اعتمادها و فرهادی ها با اعراض کامل از نقاط قوت این مملکت و بدون ارائه هیچ راه حلی ازطریق معضلات اجتماعی به کوتاه ترین دیوارهای این ملت حمله کردند و همه کسانی که مصرانه پیوند دوستی با آنان دارید حنای شان رنگ موقتی ولی براقی داشته اند !! امیدوارم طراح بزرگ عالم و آدم طرحی نو و دوران جدیدی در برابر مردم ایران قرار دهد تا لذت گشایش و مقدمات فرج بر مذاق ملت ایران بنشیند . جناب موسوی بنده از علاقمندان شما هستم ولی صراحتا باید بگویم تفکرات جنابعالی همچنان بر مدار بی راه حلی و انفعال و ناامیدی می چرخد و خواهد چرخید . چرا ؟؟؟
    • ح IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      9 0
      اخوی خیلی عجیبه که این دفعه حفظ ظاهر کردی با عبارات شسته رفته مطلب گذاشتی. باز هم جای شکرش باقیه که اون عزیزان رو به کلمات ناسزا مزین نفرمودین. استاد یک سوال. دوران تفکر چگونه به سر میرسه؟ یعنی یک تفکر از یه روزی دیگه تموم میشه؟ یا شاید منظورت اینه که اشکال طرز فکر شماها به زودی مشخص میشه. حالا بر فرض که مشخص بشه. مگه آدم نمیتونه یک تفکر اشتباه رو تا جون داره ادامه بده؟ مثلا طرز حکومتداری دولتی چندین و چند سال که ایرادش معلوم شده و به خاک سیاه نشستیم ولی حاکمان ما همچنان ادامه میدن. پس اینها هم میتونن. دیگه از جملات ادبی ادامه متنت نگم که دارم منفجر میشم. آخه این یعنی چی که "لذت گشایش و مقدمات فرج بر مذاق ملت ایران بنشیند"؟؟؟ اخوی با همون زبان معمول خودت صحبت کن. ببین طرز فکرت مثل همین بر مذاق ملت بنشیدنه. همینقدر بی معنی و مبتذل.
    • همون IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      1 2
      اگر تفکر انسان را به عقل و تعقل نرساند میشود سررسید میشود به یک موجود خواب زده . یا میشود اصلاح طلب و در سمت چپش به خواب میرود و یا میشود اصولگرا ودر سمت راستش به خواب می رود !!! کسانی که در خط مقدم نبردهای سنگین بودند و بی توقع و بی ادعا برای این ملت کارکردند و آرزو داشتند هزاران بار جانشان را فدای این مردم کنند و دست آخر هم این سرنوشت مبارک نصیبشان شد هیچ وقت به چپ و راست و میانه این ملت فحاشی نکردند از عبارات تهی مغز و دیو ودد و.... استفاده نکردند دنبال دیوارهای کوتاه این مردم نبودند تا حمله کنند وبا ایستادن در این دیوارهای کوتاه در اون آب برای خودشان جوایز نوبل !! و گرین کارت و غیره دست و پا کنند . الان سرنوشت محتوم امثال آقای موسوی شده دست آویز شدن به تتلو و ساسی مانکن و صادق بوقی و تکرار مکررات بی حاصل !!! خطوط مقدم کار و حرکت همچنان خالی است !! نیست جناب ح ؟؟؟
    • ح IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      0 0
      در پاسخ به همون07:40: اخوی یعنی چی که تفکر به تعقل نرساند؟ یه چیزی میخوای بگی ولی بدون اینکه متوجه باشی تک تک این کلمات یک بار معنایی مخصوص به خودش رو داره واسه همین میگم با ادبیات خودت و راحت حرف بزن دلیل نداره ادای کسی رو دربیاری. عقل و تعقل یک چیزه. تفکر یک چیز دیگست. هر تفکری لزوما درست نیست. ولی اعتقاد به اینکه تفکر شماها اشتباهه رو بسپریم به متفکرها. درضمن سمت چپ و راست چی؟ کجا؟ شماها قدرتتون رو در تحریف تاریخ می‌بینین. واسه همین میگین نه چپ نه راست فقط خودمون. یک گروه پرمدعا که ادعا داره همه اشتباه کردن چه چپ چه راست فقط ما درست میگیم. اشتباه هم کردن ولی هرچی باشه هرکدوم از این چپها یا راسهای اصیل ریشه‌ای دارن در این مملکت. شما مثل همون قومی هستین که شعار میداد لاحکم‌الاالله. درضمن شماها جزء اون عزیزایی نیستین که در خط مقدم بودند. خودتون رو به اونها نچسبونین از....... خودتون بالا برین
  • علی IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    15 42
    واقعا صادق بوقی اینقدر مهم هست که شما براش خبر رفتید... مطالب و مسائل مهم کشور رها شده و به مسائل چیپ و سطحی پرداخته میشه ... هزینه تراشی برای کشور میکنید
    • جنوبی IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      55 0
      پس انتظار داری درباره چای دبشو اختلاس ۱۵۰ هزار میلیاردی خبر بنویسند؟؟
    • مریم شیراز IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      31 5
      امثال بنی اعتماد،فرهادی و روستایی ب غیر از واقعیت چیری دیگری درآثارشان نبود شما دوست دارید دروغ و دغل چاشنی فیلمهاشود لطفا واقع بین باشید چه اشکال دارد در کنار فیلمهای طنزوا کمدی و درام کمی هم معضلات و مشکلات مردم ب تصویر کشیده شود ..با تحریم این فیلمسازان بار دیگر استعدادها را دربه در کردید
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    6 78
    بس کنید دیگر چقدر بر زخم کثیف تفرقه و جدایی نمک میپاشید بیایید چند کلمه در راستای وحدت افرینی و اشتی ملی سخ بگویید تا کی میخواهید از هر مستمسک پیش پا افتاده ای به عنوان چماق علیه این نظام استفاده کنید حالا یه کسی یه کاری کرده یکی هم یک تذکری بهش داده این همه اسمون ریسمون نداره
    • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      40 1
      تفرقه‌انداز که دوستان شما هستن. مطمئنی فقط تذکر دادن؟؟ خودشون گفتن در همین راستا 12 مغازه رو پلمب کردیم. یعنی انقدر برات سخته واقعیت‌ها رو بفهمی؟؟!!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    20 3
    نمیدونم چرا خبر آنلاین داره شما رو سانسور میکنه و تا مقاله شما رو میذاره فوری یه دو تا مقاله دیگه رو بار گذاری میکنه که مطالب شما دیده نشه اینم احتمالا از ترس بچه های بالاست بین اینهمه که مطلب مینویسند مطالب شما درد واقعی جامعه هست بیشتر مقاله ها جذابیت ندارند پیشنهاد میدم مطالبتون رو در سایت های دیگه بنویسید یا علت این کار ضد اخلاقی رو از مسئولای خبر آنلاین پیگیر باشید
  • قمصری IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    50 1
    تتلو وصادق بوقی بهانه ای بیش نیست دنبال انحراف افکار مردم هستند فقط دروغ میگویند کاری غیر از دروغگویی بلد نیستند
  • امینی IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    4 5
    👌👍👌👌👌
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    14 2
    نظرات را درج کنید
  • ایرانی IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    35 1
    برخلاف نظر آقایون که همه را گریان سردر گریبان میخوان بهمین خاطر اشاعه میدن اعتیاد را ولی ایشون میخواد عده قلیلی هم که شده شاد کند لذا جرمش همینه!!!!!!!
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 24
    فقط شما مهمی بقیه کشک
  • محمدرضا IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    4 43
    سلام کسایی که باعث تلخی کام همه شدن کشف حجابای موجود در اون کلیپ شدن نه هیچکس دیگه این مرد سالها لیدر فوتباله و اونجا هم هر هفته میگه و می‌رقصه پس چرا اونجا کسی کاریش نداره یک عده حاضران برای هیچ و پوچ و بی‌قانونی کام همه رو کنن متأسفانه
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      1 0
      اگه الان این مطلب رو در اینستا بنویسی، با فحش های آب و لعابدار چنان ازت پذیرایی میکنن که... آقا وضع مملکت بده، دین و ایمونتون کجا رفته، چون در جهت عادی سازی کشف حجاب بوده تذکر باید داد، همون مجری صدا وسیما رو نمیگی رفته بود تو فروشگاه یه رقص کاباره ای میرفت با اون سن، خب برین تو تالار تو جشن خودتون برقصین، از عمد تلافی دق و دلی ها رو اینجور در میارین که چی بشه، شیطونه که مثل چی به ریش همه ما میخنده
    • ح IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      1 0
      حالا تو خودتو ناراخت نکن اخوی. حرص نخور. خدا بزرگه. یه چی میشه دیگه. چرا آخه اینقدر به خودت فشار میاری؟ پوستت چروک میشه‌آ
  • عسکری IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    11 24
    حالا صادق بوقی یه رقصی کرد گرچه ظاهر ا برنامه ریزی شده بود ولی آنقدر دیگران براش دسته گذاشتن که ناچار قوه قضاییه باید درش ورود می‌کرد. خدایی مرض دارید اینقدر مطرح میکنید؟ چرا نمی‌گذارید یه امری در گذشته باشه، یه شادی و تموم بشه بره ؟ چرا شاخ و دم میذارید که بشه مسئله تا بناچار و لازم باشه قوه قضائیه درش ورود کنه؟ شکم سیریدا! بیکارید که وقت دارید کاه رو کوه کنید . اینهمه مسئله داریم که زندگی مردم بند به آن هست چرا به این پرداختید که کوه بشه قوه قضائیه ناچار ورود کنه. ول کنید دیگه.
  • مهدی رهبر IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    3 28
    ناصر بوقی تو خونه ش داره بوقشو میزنه خودش میگه کسی منو نگرفته شما بزور میگید گرفتنش اخه چرا باید بگیرنش؟!چون بوق زده یا چون شادی کرده مگه بوقو شادی کردن جرمه ؟!مگه تو خیابون سد راه کرده باشه یا مزاحمت که شاکی خصوصی نداره پس بازادشت بوق دروغه اونم فاحش
  • محمد63ساله IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    32 1
    آقا جان دنبال فساد اختلاس باشید که تورم مردم روبزانو درآورده مبارزه کنید صادق بوقی یکنفرهست ولی 70میلیون درفقرناله میکنیم
  • یک هموطن IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 19
    هموطن گرامی نمیدانم کار و وظیفه ات چیست هر کس باید در حیطه وظیفه خود عمل نماید پا را باید به اندازه گلیم دراز کرد و یا اینکه زبان سرخ سر سبز بر باد دهد امیدوارم که توانسته باشم منظورم را رسانده باشم از روی کینه ورزی نیست ادای دین بود
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    25 1
    همه ما بوقی هستیم با تفاوت که صادق بوقی با صدای بوق خودش می رقصد اما ما خواسته و ناخواسته، آگاهانه و ناآگاهانه با بوق قدرتمداران می رقصیم حتی آنها که طاقت نمی آورند و به نسخه زینب ابوطالبی عمل می کنند و جمع می کنند و از این مملکت می روند. آنها را هم همین بوقچی های نشسته بر کرسی قدرت به رقص آورده و وادار به رفتن می کنند
    • DE ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      2 0
      دقیقا " ، با این تفاوت که می گویند با بوق ما گریه و شیون و زاری کنید !
  • مهدی صاحبی IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    18 1
    هدف اینکه مسیر و ذهن مردم را انحراف بدهند به یک سمت دیگر تا مردم از اختلاسو دزدی دولت فراموش کنند و مسایل کوچک و بی اهمیت را بزرگ جلوه بدهند و مسایل بزرگ کوچک و فراموش بشه. صادق بوقی و تتلوی معتاد روانی آدم کش
  • علی IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    10 1
    منحرف کردن اذهان عمومی از اختلاس چای وشهرداری وبرنج ونهاده های دامی بلند بگو آوآوآوآو ماجرای خربرفت وخربرفت وخر برفت را شنیدی؟ اینم مثل اون
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    14 1
    آقایان ما انقلاب کردیم که فساد وبی عدالتی جم شود اهزاران شهید وجامباز واگیر ومفقو الجد داریم که این کثافت کاریها جمع شود نه یک بی شرف ثروت ملت بالا بکشند وملت نان شب نداشته باشند وشب روز در سطل‌های زباله دنبا لقمه نانی بگردند دنیای هشتاد میلیون خراب کردین انشالله اخرتتان خراب شود
  • فرهاد IR ۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    10 1
    اقا موسوی دمت گرم.با همین فرمان وبا همین قدرت لطفن ادامه بدید.متن ساده و روان وتاثیر گذاری دارید.ممنوم
  • شاه کوروش IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 10
    این واقعیت این مملکته، مشکلت با شادی چیه اونم لحظه ای اگر این ملت همیشه شاد باشن حتما نویسنده این متن سکته خواهد کرد. شاید هم یه چاپلوسی ساده باشه.
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    14 1
    بالاخره بوق زدن همه جای دنیا جرم ه. اختلاس که نیست بشه نادیده گرفت
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 17
    این گونه افکار شیطانی و شبه افکنی معمولا کار دوستداران وطن و مردم نیست این را از این جهت گفتم که با قلم شما آشنا هستم.اگر قرار باشد امثال صادق بوقی را بگیران اول باید سراغ شعبان بی مخ های قلم بدست رفت تا با افکار آلوده فضای جامعه را الوده نکنند .آقای فکلی دیکته نویس چقدر خوب بود در خصوص دستگیری صادق بوقی مدرکی را هم ارائه می کردید .
    • IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      2 0
      منظورت از مردم و وطن یک درصد جماعت پاچه‌خوار و ....ماله دیگه؟؟!!
    • ح IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      2 0
      ای کاش شما هم برای اینکه ایشون گفته که دستگیر کردن مدرک نشون میدادی. خیلی سفت گرفتی برادر شل کن بابا شل کن. حالا چون مثل تو فکر نمیکنه شد افکار شیطانی؟ افکار شیطانی رو اون داره که دنبال حذف رقیبه نه گفتگو.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
      1 0
      چطور در دولت قبلی همه جا بخصوص درصدا و سیما انتقاد تند میکردید وکارتون مسخره کردن کلید ساز بود اسمش افکار شیطانی و شبه افکنی نبود؟ ماست بند نمیگه ماستم ترشه فقط ناراحت میشه
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    8 0
    گوشت مرغ کیلو چنده?
    • IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
      0 0
      ولش کنید بابا ..بیاین فکر شب یلدا باشیم جلوی مهمونا چی بذاریم؟؟؟؟؟؟؟؟نه بوق نه آوآوآو😊😊
  • Tina ariyan IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    8 2
    نظرسیدعبدالجواد موسوی رو قبول دارم ایران کشوری تافته ی جدا بافته است و بسیار مردم صب.ر و با حیایی دارد با سخت گیریهای ازار دهنده عاجزشان نکنیم خدا هم از شما راضی باشد قلب ❤️
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 5
    خب این سوالو میتونی زنگ بزنی از خودش بپرسی نه اینکه میخوای نظر خودتو بگی از همه سوال بکنی؟!؟
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    9 1
    قلمت طلا
  • امیر IR ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 2
    صادق بوقی به هدفش رسید
  • احسان الله IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 1
    کاش میشد فحش نوشت برای دستگیر کنندگان و اختلاس گران و چاپلوسان ونون به نرخ روزخوران
  • محمد IR ۱۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    درود خدا به سرعت حرف حق را گفتی
  • اشکان IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 1
    نویسنده محترم مقاله بهت پیشنهاد میکنم با این طرز فکر یا خودت بکش یا بروافغانستان شما وامصال تو فقط با خوشی مردم مشکل دارید ولاغیر
  • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    عبد الشیطان که بوق شیطان براش می‌رقصی
  • مسلم حسينی IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    تا از این راه ها گروهی خود نمایی می کنند و به نوایی می‌رسند. بایکوت مردم ادامه دارد. اما مقصر اصلی دولت است که به اینها بها می‌دهد تا با همین روش ها خود را وفادار به خدا وحکومت اسلامی نشان دهند وضع همینه.
  • امید IR ۲۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    صاد ق بوقی دستاویز خوبی برای اصلاحانچیهاشده که می‌خواهند مروج فساد رقص واواز بجای عقلانیت وعلم دانایی باشند مجو ز فرار از پاسخگویی که چرا دولت اصلاحانچیشان فساد چای راکشف وبزخورد نکرد ولی رئیسی کرد
  • محفوظ IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 2
    قوه قظاییه باید صادق بوقی رقاص را از کف خیابان. جمع کند .چون جوان ها را منحرف میکند .
  • کاربر IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    1 1
    چون این رقص یک حرکت سیاسی است، چون آقای رجبیان در شبکه سه برنامه دورهمی، برنامه ای سرگرمی که هیچ مشکل اخلاقی، دینی، اجتماعی ندارد اجرا میکنند و هزاران فحش می خورند، اما آقای بوقی در میان زنان کشف حجاب کرده، به رقص می پردازند و باید مهم شوند
  • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    2 0
    بلایی به سرمان اوردن که شادی از یادمان رفته همین که یک لقمه غذا برای خورد ن داشته باشیم بتوانیم پول اجاره خانه را سر ماه جور کنیم شاد مان کند