آغاز عملیات اجرایی 26000 واحد نهضت ملی مسکن در کردستان

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه  1700هکتار زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در مناطق مختلف استان نیاز است، گفت: با توجه به اقدامات انجام شده  و تامین 560هکتار زمین آماده ایم عملیات اجرایی حدود 26000هزار واحد نهضت ملی را در کردستان به زودی شروع کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از سنندج، جهانگیر الیاسی باارائه گزارشی از اقدامات نهضت ملی مسکن در استان اظهار کرد: طبق برآورد صورت گرفته به ازای ساخت هر ۵۰ واحد به یک هکتار زمین نیاز است و در مجموع 1700هکتار زمین برای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان نیاز است که با تلاش های انجام شده وبا تامین560هکتار زمین بخش بزرگی از مشکلات تامین زمین در بیشتر شهرهای استان مرتفع شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد 8025واحد نهضت ملی در سطح استان کردستان در حال ساخت بوده و با توجه به الحاقاتی که به تازگی انجام شده به زودی تعداد 26000واحد دیگر به متقاضیان تخصیص داده میشود که در مجموع واحدهای در حال ساخت به 34025واحد چیزی در حدود 40 درصد سهمیه ابلاغی خواهدرسید.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: سهمیه ابلاغی کردستان 87 هزار و239 واحد است که پس از کسر سهمیه های روستایی،بازآفرینی شهری،خود مالکی و استیجاری، سهمیه ساخت مسکن ملی در استان توسط راه وشهرسازی ۳۶ هزار و ۷۸۱ واحد خواهد بود.

وی افزود: این تعداد واحد مسکونی باید در چهار سال ساخته و به مردم تحویل داده شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1842852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =