شهر بانه به عنوان پایتخت هه‌لپه‌رکی ایران تبدیل می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه هر شهر کردستان دارای برند فرهنگی و هنری خاص خود است، گفت: از امسال قرار است شهر بانه به عنوان پایتخت هه‌لپه‌رکی ایران تبدیل شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در آیین افتتاحیه پنجمین جشنواره سراسری هه‌لپه‌رکی بانه که با حضور فرماندار بانه و هنرمندان عرصه هه لپه‌رکی سراسر کشور و مردم شهر بانه برگزار شد، ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی بر علیه مردم بی گناه غزه اظهار کرد: شما مرزداران غیور بانه ای که به پایداری و استقامت مشهور هستید امروز درد مردم غزه را خوب می‌فهمید و در شهر غزه که شهر امام شافعی(رض) است، کودکان حال و روز خوبی ندارند و دل هر انسان آزاده‌ای از دیدن تصاویر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به درد می‌آید که امیدواریم هر چه زودتر رستگاری و رهایی نصیب این مردم شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه هر شهر کردستان دارای برند فرهنگی و هنری خاص خود است، گفت: از امسال قرار است شهر بانه به عنوان پایتخت هه‌لپه‌رکی ایران تبدیل شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان کردستان اضافه کرد: هه‌لپه‌رکی هنری تلفیقی و ترکیبی از رقص و حرکاتی است که ریشه در آداب و سنن این مرز و بوم دارد.

وی با اشاره به اینکه این هنر فقط متوجه شادی‌ها نمی‌شود و در عزا و غم هم کاربرد دارد، افزود: هه‌لپه‌رکی رقص نیست چون این حرکات قدمت چندین هزار ساله دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان تصریح کرد: هدف این جشنواره رقص نخواهد بود چون هرکدام از حرکات هه‌لپه‌رکی دارای مفهوم خاص خود است و مقاومت، پایداری، اتحاد و انسجام در این حرکات دیده می‌شود.

دریایی تصریح کرد: نگاه ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان بر تمرکززدایی است و در این راستا برنامه‌ها را از مرکز استان به شهرستان‌ها، بخش‌ها و حتی روستاها برده‌ایم و برای هر شهرستان چند رویداد را به عنوان شناسنامه هنری آن شهرستان تعریف کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه هر شهر کردستان امروز دارای برند فرهنگی و هنری خاص خود است، افزود: از امسال قرار است شهر بانه نیز به پایتخت هه‌لپه‌رکی ایران تبدیل شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1837018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =