مجتمع‌های کرمانشاه باید با استاندارد فرهنگی و مذهبی احداث شوند

استاندار کرمانشاه گفت: پیش از ساخت مجتمع‌ها و واحدهای استان کرمانشاه باید استاندارهای ضروریِ فرهنگی و مذهبی را برای آن‌ها در نظر گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محمدطیب صحرایی عصر امروز (سه‌شنبه نهم آبان ماه) در نشست شورای مسکن که در سالن شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: از جمله اقداماتی که باید انجام می‌شد، موضوع اطلاع‌رسانی های عمومی به مردم ساکن در بافت فرسوده بود که در جلسات قبلی مصوب کردیم اما اجرا نشده است.

وی افزود: سازندگان بخش خصوصی وارد گردونه ساخت مسکن شدند و دعوت می‌کنم در بافت فرسوده هم بخش خصوصی تأمین بیشتری کنند.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: در بافت فرسوده فرصت‌های خوبی داریم که می‌توان از توان سازندگان استانی استفاده کرد و قطعا اگر ورود بخش خصوصی را با تمام مقررات قانونی داشته باشیم کمکی هم به ساکنان و مالکان ساکن در آن محدوده‌ها می‌کند.

وی اذعان کرد: از مصوبات دیگر این بود که جلساتی برای بررسی و تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن برگزار شود که فهرست دقیق با وضعیت شناسی روشن لازم دارد.

مدیر ارشد استان کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس برآوردها هشت هزار واحد بلاتکلیف در استان کرمانشاه داریم که علاوه بر ساخت و ساز به لحاظ اثر روحی و روانی نیز اهمیت زیادی دارند و باید تعیین تکلیف شوند.

وی ابراز کرد: با توجه به محدودیتی که متقاضیان مسکن در آورده مالی دارند باید تلاش کنیم سهم بانک‌ها به صورت حداکثری محقق شود و باید مصوب شود بانک‌ها با فاصله قابل قبولی جلوتر از پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها حرکت کنند.

صحرایی ابراز کرد: تخصیص زمین به دستگاه‌های خدمات رسان باید به زودی پیگیری شود، آب، برق، گاز، خدمات ایمنی باید در شهرک سازی‌ها و مجتمع سازی‌ها مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: یکی از موارد مصوب که جزء فهرست ضروری پیش از ساخت باید قرار گیرد سازو کار لازم برای طراحی و ساخت مذهبی مجتمع ها و واحدها است.

صحرایی عنوان کرد: مصوبه آخر شامل عدم سکونت و به‌کارگیری اتباع مهاجر از شرق کشور اعم از مجاز و غیرمجاز در استان کرمانشاه است.

وی تأکید کرد: باید شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم که با به کارگیری نیروهای بومی در جریان ساخت واحدها و مجتمع‌ها به بافت فرهنگی و سنتی شهر نیز آسیب نزنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1831505

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =