وجود ٢١ هزار موقوفه در شهر کرمانشاه/باید مبلغ و مروج وقف باشیم

امام جمعه کرمانشاه گفت: در شهر کرمانشاه ٢١ هزار موقوفه وجود دارد. 

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما ظهر امروز (یکشنبه ١۶ مهر ماه) در همایش یاوران وقف که در دانشگاه صنعتی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: استان کرمانشاه در سال‌های گذشته چهار دانگ وقف و ٢ دانگ آزاد بوده است و مسجد جامع شهر کرمانشاه ۱۰۱ رقبه دارد.

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات، به وقف عمل می‌شود، افزود: اداره کل اوقاف و علما به نظر شخص واقف گردن نهاده و به آن عمل کردند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: شهر کرمانشاه ۲۱ هزار موقوفه دارد که یک فرد و یک رقبه آن از ابتدا تا انتهای بازار توپخانه بوده که کاروانسرای زوار سیدالشهدا (ع) بوده است.

علما افزود: یکی از موضوعات ماندگار وقف است و باید آن را زنده نگاه داشت.

وی ابراز کرد: امید است که موقوفات و جلسات در این راستا تدوام داشته باشد و ما این را از گذشتگان یاد بگیریم که هر چه در اختیار داشتند را وقف می‌کردند.

علما تشریح کرد: وقف را باید برای آیندگان ترویج و تبلیغ کنیم و همه مبلغ و مروج باشیم که وقف جزء مدیریت اسلام بوده و آثار و ثمرات خوبی دارد.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه وقف یعنی حبس اموال، عنوان کرد: موقوفات کرمانشاه زیاد است اما گاهی حق وقف را نمی‌دهند در حالی که باید مال وقف را بیشتر هم پرداخت کرد.

آیت الله علما خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) از سال ۱۳۴۲ از اسرائیل نام برد و نمی‌دانستیم چرا روی اسرائیل حساس است اما امروز نتایج آن را می‌بینیم که چقدر ضعیف شده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1822431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =