اعمال ما با منشأ الهی «ماندگار» است

امام جمعه کرمانشاه گفت: تمام کارهای ما برای اینکه باقی و ماندگار باشد باید منشأ الهی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه اظهار کرد: تنها راه نجات بشر دین اسلام است زیرا منشأ وحی دارد و وحی به طور دائم مراقب انسان است لذا تمام کارهای ما برای بقا و ماندگاری باید منشأ الهی داشته باشد.

وی افزود: انسان به میزانی که به خداوند نزدیک باشد، صاحب اعتبار می‌شود برای مثال سیدالشهدا (ع) تمام دارایی خود را در راه خدا داد و اعتبار جهانی یافت.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: هدف اصلی قران خارج کردن انسان از تاریکی و حرکت به سوی نور است و انسان ذاتا به دنبال اصلاح خویش است و این امر بدون منشأ وحی الهی امکان پذیر نیست.

آیت‌الله علما با اشاره به تاریخ ولادت رسول اکرم (ص) از نگاه اهل سنت و اهل تشیع که در تاریخ‌های ١٢ و ١٧ ربیع الاول عنوان شده، گفت: وظیفه رسول اکرم (ص) به عنوان مربی بشر وحی است زیرا در بین انسان‌ها مبعوث شده است.

امام جمعه کرمانشاه بیان کرد: رسول اکرم (ص) قرآن عینی است و اعمال او با آیات قرآن یکی است لذا علامه طباطبایی فرمود، تنها قران آیه نیست بلکه تمام هستی آیه است.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه سبک زندگی و کار ما باید اسلامی باشد، اضافه کرد: امام رضا (ع) در معرفی اسلام این دین را، شناخته شده و رو به رشد معرفی می‌کند.

وی تأکید کرد: اگر خود را تزکیه و به دین اسلام آراسته کنیم اسلام دربردارنده همه امور زندگی است.

آیت‌الله علما خاطرنشان کرد: به فرموده امام علی (ع) اگر آیات و نشانه‌های خدا را ببینیم صاحب نور، رشد، کمال و جمال می‌شویم در همین راستا ایران اسلامی امروز دارای برترین تکنولوژی ها است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1818869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =