فروش ٣٧ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی کرمانشاه به ارزش ۶۵٠ میلیارد ریال 

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت: امسال ۳۷ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه به ارزش ۶۵٠ میلیارد ریال به فروش رفته است. 

محمود رشیدی اقدم در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: اهم اقدامات انجام شده در سال جاری شامل برگزاری یازده جلسه کارگروه استانی، ۸۴ فقره شناسایی ملک مازاد و ۵۱ مورد ارسال مستندات ملک مازاد به ارزش ۲۶ میلیارد ریال توسط اداره‌کل اقتصاد و امور دارایی استان کرمانشاه بوده است.

وی افزود: اقدامات دیگر شامل ۴۴ فقره شناسایی ملک مازاد و ۱٠ فقره فروش ملک مازاد به ارزش ٢٧٧ میلیارد ریال بوده است و در مجموع امسال ۳۷ ملک مازاد دستگاه‌های اجرایی استان کرمانشاه به ارزش ۶۵٠ میلیارد ریال به فروش رفته است.

مدیرکل اقتصاد و امور دارایی استان کرمانشاه تصریح کرد: اموال مازاد فروش رفته به تفکیک دستگاه‌ها سه مورد استانداری، یک مورد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، یک مورد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک مورد نوسازی مدارس و یک مورد دانشگاه رازی بوده است.

این مسئول بیان کرد: سایر موارد شامل یک مورد فنی و حرفه ای، یازده مورد جهاد کشاورزی، یک مورد اقتصاد و دارایی، چهار مورد تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یک مورد آموزش و پرورش، یک مورد ورزش و جوانان، هشت مورد بهزیستی و یک مورد شیلات بوده است.

وی اذعان کرد: در گذشته هزینه‌ها صرف پاداش پایان خدمت کارکنان می‌شد اما در حال حاضر با توجه به آئین نامه سران قوا دستگاه اجرایی وقتی ملکی را مولد سازی کند، تنها مربوط به مرحله فروش نیست و بخشی از عواید حاصل از آن به حساب تملک دارایی سرمایه دستگاه واریز می‌شود.

این مسئول ادامه داد: طرح های عمرانی نیمه تمام از محل این عواید به طرح های قابل استفاده تبدیل می‌شوند و مابقی توسط کمیته تخصیص هم در طرح های استانی یا ملی به مابقی مبالغ اختصاص پیدا می‌کند.

وی گفت: ۷٠ درصد از عواید حاصله در خصوص وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در مناطق محروم به حساب وزارتخانه‌های تملک دارایی سرمایه‌شان واریز و ۱٠٠ درصد در مناطق محروم صرف می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: تمامی طرح ها در هیئت مولد سازی واقع در شهر تهران مجوز فروش را طی سال های ۱۳۹۹ تا ۱۴٠۱ بر اساس قوانین سالیانه بودجه دریافت کردند.

وی عنوان کرد: قرار است هئیت عالی مولد سازی دوباره نظر نهایی خود را اعلام کند و اگر ملکی به وسیله مزایده به فروش نرفته است از روش‌های دیگر مولد سازی استفاده کرده و به نتیجه می‌رسد.

رشیدی اقدم تأکید کرد: به طور کلی ۹٠ ملک دولتی در استان کرمانشاه شناسایی شده و از نظر شاخص قیمت در رنج یکسان قرار دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1811641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =