دستگیری ۸۱ متخلف زیست محیطی در کرمانشاه

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه گفت: ۸۱ متخلف زیست محیطی در پنج ماه اخیر سال جاری درکرمانشاه دستگیر شده‌اند.

اصغر آغاز در گفتگو با خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، اظهار کرد: هفت پاسگاه محیط‌بانی فعال در استان کرمانشاه وجود دارد که محیط‌بانان در آن مستقر هستند و کار حفاظت را انجام می‌دهند.

وی افزود: متاسفانه پنج پاسگاه به دلیل کمبود شدید نیروی محیط‌بانی غیر فعال هستند و در مجموع ۱۲ پاسگاه محیط‌بانی در استان وجود دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کرمانشاه تصریح کرد: در شهرستان کنگاور یک مکانی را برای احداث پاسگاه با کمک خیرین استان در نظر گرفته‌ایم که در حال انجام است.

وی عنوان کرد: یک پاسگاه محیط‌بانی جدید دیگر نیز در منطقه پناهگاه حیات وحش قراویز در سرپل‌ذهاب و قصرشیرین احداث شد که چهار محیط بان در آن مستقر هستند و کارای حفاظت را انجام می‌دهند.

این مقام مسئول ابراز کرد: وسعت مناطق تحت حفاظت مدیریت سازمان ۲۴۰ هکتار است که متاسفانه در مجموع ۵۶ نفر محیط‌بان با ۱۴ نفر ریئس اداره در حال انجام وظیفه هستند.

وی ادامه داد: یعنی در مجموع ۷۰ نفر مامور اجرایی برای ۲۴۰‌ هزار هکتار محیط طبیعی تحت نظارت سازمان وجود دارد و سرانه حفاظتی محیط‌بانان به ازای هر ۱۰ هزار هکتار یک محیط بان است است.

آغاز بیان کرد: اعتبارات اعطایی برای ساخت پاسگاه‌های محیط بانی بسته به مساحت زیربنایی که وجود دارد متفاوت است و برای احداث پاسگاه محیط بانی در کنگاور مبلغ پنج میلیارد ریال فقط برای تامین زمین تخصیص داده‌ایم.

وی خاطر نشان کرد: در پنج ماه ابتدای سال جاری حدود ۸۱ متخلف زیست محیطی دستگیر شده‌اند که مرتکب تخلفاتی از جمله شکار پرندگان، پستانداران و خزندگان و زنده گیری پرندگان مثل سهره طلایی شده‌اند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1809448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =