تخصیص ١٠٠ درصدی زمین به پروژه‌های احداث مسکن کرمانشاه/ با اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار به پروژه راه‌آهن کرمانشاه موافقت شد 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مسکن یکی از پیشران های اشتغال در استان است، گفت: تخصیص زمین برای احداث مسکن در استان کرمانشاه به ١٠٠ درصد رسیده است. 

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین کرمانشاه، محمدطیب صحرایی شامگاه روز گذشته در آئین گرامیداشت مقام خبرنگار که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: ضمن تبریک روز خبرنگار با تأخیر امید است همواره خبرنگار حقیقت نگار باشید.

وی افزود: به عنوان یک شهروند و مسئول کرمانشاهی صداقت گفتار اصحاب رسانه را به گوش جان می‌شنوم اما صداقت و انصاف مقوله‌هایی هستند که باید بر اساس آن گام برداریم.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: هر سخن خوشی لزوما تملق و هر سخن ناخوشی، لزوما تلخ نیست لذا باید سخن را در میزان و معیار «حق» قرار داده و فارغ از خوش یا تلخ بودن، آن را بیان کنیم.

وی گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و معرفی ایده انقلاب، در ایران تاریخی چند هزار ساله و فرهنگی غنی داشتیم اما به دلایل بسیار دچار دوره‌ای از افت و نزول شدیم.

مدیر ارشد استان کرمانشاه عنوان کرد: در کشوری که به داشتن پادشاهی چون کوروش می‌بالد، پادشاهی حاکم می‌شود که در نشستی با حضور سه قدرت برتر جهان در شهریور سال ١٣٢٠ اجازه حضور نمی‌یابد.

وی ادامه داد: ٢٨ مرداد ماه هم تاریخی است که در کودتایی در دوران حاکمیت پسر همان پادشاه، نخست وزیر ملی‌گرا که صنعت نفت را ملی ساخته سرنگون می‌شود و این زنجیره حقارت تا سال ۵٧ برای کشور ما ادامه پیدا می‌کند.

صحرایی تأکید کرد: اما امروز ما در کشور و نظامی زندگی می‌کنیم که آزادانه مسائل را نقد می‌کنیم اما در یک حرف مشترک هستیم اینکه دولت قبلی، دولت فعلی و دولت آینده را ما مردم سر کار می‌آوریم و منتخب ملت ایران هستند.

وی گفت: نکته دیگری که در آن اشتراک داریم این است که ساختن کشور به وسیله ما نیاز به همت و عزم و اراده دارد و باید همه در این راستا تلاش کنیم.

صحرایی ضمن قدردانی از منتقدین، بیان کرد: سه ماهه امسال رده نخست بیکاری را تحویل داده و به رده هفت نائل آمدیم که نتیجه زحمات همگانی است.

وی خاطرنشان کرد: موضوعی که به آن پایبند هستم دیدن نقاط قوت در کنار نقاط ضعف و تلاش برای شناخت دقیق نسبت به آن‌ها است و در کرمانشاه تهدیدات و نقاط ضعف بسیار و فرصت‌های بسیاری داریم که باید این فرصت‌ها را شناخته و از آن بهره ببریم.

ارتقا رتبه استان کرمانشاه در زمینه احداث مسکن

وی با اشاره به سخن خبرنگاران مبنی بر اقدامات در راستای حل معضل بیکاری، اضافه کرد: تلاش‌ها برای رفع بیکاری در حال انجام است که یکی از پیشران های اشتغال در استان کرمانشاه احداث مسکن است.

استاندار کرمانشاه تشریح کرد: در همبن راستا در حوزه احداث مسکن از رده ٢٧ کشوری ارتقا یافته و رده خوبی کسب کردیم که در تلاش هستیم به رده زیر ١٠ برسیم.

وی بیان کرد: تخصیص زمین برای ساخت به ١٠٠ درصد رسیده و ١٩ هزار و ۵٠٠ واحد مسکن با سرعت بالا در حال احداث است.

صحرایی افزود: در یک توافق با بانک مسکن اختصاص بیش از هشت هزار میلیارد تومان تزریق منابع به استان کرمانشاه مورد موافقت قرار گرفت.

مدیر ارشد استان کرمانشاه ادامه داد: بر اساس آن وام کلان را بانک قبل از مردم پرداخت کند و بعد از اینکه ساختمان‌ها سفت کاری شدند، پرداخت اقساط از سوی مردم انجام شود.

وی گفت: پروژه پنج هزار و ۴٠٠ واحدی دولت آباد دوباره آغاز شده و سه هزار میلیارد تومان در طی این توافق مجدد تزریق شده که در مجموع ٢٠ هزار مسکن احداث می‌شود.

استاندار کرمانشاه اذعان کرد: در مقوله صنعت نزدیک به ١٢ هزار میلیارد تومان افتتاح پروژه داریم که شامل ذوب آهن، صنابع پتروشیمی و راه اندازی کارخانه‌های راکد هستند.


شناسایی ٧٠ پروژه راکد در استان کرمانشاه


وی بیان کرد: نزدیک به ٧٠ پروژه راکد در استان کرمانشاه شناسایی شده (مجموع آن‌ها بالای ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند) با پیگیری‌های انجام شده و اختصاص اعتبار امید است تا پایان امسال بیش از نیمی از این پروژه‌ها به اتمام برسد.

صحرایی ادامه داد: یک پروژه بزرگ راه‌آهن داریم که با پیگیری‌های صورت گرفته و برگزاری جلسات متعدد حدود ٢ هفته گذشته برای اختصاص ٢ هزار میلیارد تومان اعتبار به آن توافق شد.

وی گفت: بر همین اساس باید تا پایان سال آینده ایستگاه راه آهن اسلام آباد غرب تکمیل شود و این بخشی از پروژه تکمیل و مورد استفاده قرار گیرد.

صحرایی اذعان کرد: فرودگاه کرمانشاه که باید بازسازی میشد هم بنا به دلایلی به تعویق افتاد و بهسازی آن را با جدیت دنبال کرده و در دستور کار قرار دادیم.


به گفته مدیر ارشد استان کرمانشاه اگر کرمانشاه را از بن بست خارج نکنیم نمی‌توانیم مشکل اشتغال را حل کنیم.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1805355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =