تولید بیش از ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار نهال در پنج نهالستان فعال لرستان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از تولید یک میلیون و ۸۰۵ نهال تولید شده در ۵ نهالستان فعال استان خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، حسین میرزایی با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت تولید و کاشت نهال توسط هر ایرانی سه نهال و به منظور پویش مردمی تولید و کاشت یک میلیارد اصله نهال، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان توانست در نهالستان های اداری خود این میزان را تولید کند.

وی افزود: در نهالستان بام لرستان گونه هایی از قبیل بنه، کاج بروسیا، سرو داغداغان و ارغوان جمعا به تعداد ۵۸۰ هزار اصله نهال تولید و از این میزان، ۲۵۰ هزار آن توزیع شده است.

میرزایی به ۲۲۵ هزار اصله نهال تولید شده در نهالستان زاغه که ۱۳۲ هزار آن در میان مردم توزیع شده است، گریزی زد و تصریح نمود: ۲۶۰ هزار اصله نهال اکالیپتوس و بنه در نهالستان ولی عصر (ع) پلدختر تولیده شده، که ۱۶۵ هزار از آن توزیع گردیده است.

این مقام مسوول در ادامه اظهار کرد: در نهالستان پارک جنگلی شوراب، ۴۰۰ هزار اصله نهال صنوبر، ارغوان، داغداغان، بنه، زیتون تلخ، بادام تلخ، افرا، بروسیا، زبان گنجشک و سرو تولید شده که ۲۵۱ هزار آن توزیع گردیده است.

حسین میرزایی در پایان به نهالستان شهید بهشتی بروجرد اشاره کرد و خاطرنشان نمود: در این نهالستان نیز ۳۴۰ هزار اصله نهال تولید گردیده است.

گفتنی است که این آمار نهال تولید شده از پاییز ۱۴۰۱ تا اول خرداد ۱۴۰۲ بوده و اغلب توزیع نهال ها در اسفند ۱۴۰۱ صورت گرفته است که جمعا یک میلیون و ۸۰۵ هزار اصله نهال در این پنج نهالستان تولید و ۷۹۸ هزار اصله از آن توزیع شد.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1789102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =