ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک مستلزم همراهی شهرداری خرم آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان همکاری شهرداری در ثبت جهانی دره خرم‌آباد را ضروری دانست.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، عطا حسن‌پور در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد با جدیت در حال تکمیل شدن است که در این راه همکاری شهرداری ضروری‌است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان افزود : تا کنون جلسات متعددی برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد انجام شده، با این وجود تا شهردار پای کار نیاید و نسبت رعایت برخی ملزومات تعامل کامل نداشته باشد این امکان فراهم نخواهد شد.

حسن پور با اشاره اینکه برای پیگیری تکمیل پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد هر هفته به صورت مستمر جلساتی در دفتر ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار می‌شود ، گفت: تاکنون سه مرحله بازدید توسط مدیرکل و کارشناسان دفتر ثبت آثار از شهر تاریخی خرم‌آباد به عمل‌آمده که در آن بر رعایت برخی ضوابط و ملزومات توسط شهرداری نیز تاکیده شده است.

وی بیان کرد: کار ثبت جهانی دره خرم‌آباد از سال گذشته تاکنون به صورت شبانه‌‎روزی توسط یک تیم کارشناسی مجرب در حال انجام است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان تاکید کرد: با تعامل خوب و پیگیری صورت گرفته، ثبت جهانی دره خرم‌آباد در اولویت نخست کشور قرار دارد که این فرصت بسیار خوبی است تا آرزوی دیرینه مردم لرستان در این زمینه محقق شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1780298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =