انجمن صنفی پیمانکاران عمرانی لرستان منحل شد

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان فعالیت انجمن صنفی پیمانکاران عمرانی لرستان را فاقد وجاهت قانونی اعلام کرد . 

به گزارش خبرآنلاین لرستان ، بر اساس این خبر مدت فعالیت قانونی انجمن صنفی پیمانکاران عمرانی لرستان شش ماه گذشته به پایان رسیده بود که میبایست طبق قانون ظرف شش ماه انتخابات جدید برگزار و اعضای دوره جدید انتخاب شوند .

اما در این بین در حالیکه قرار بود انتخابات این انجمن ۲۵ خرداد ماه ( روز گذشته ) برگزار شود با اعلام مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان از برگزاری انتخابات جدید ممانعت و آن را فاقد وجاهت قانونی اعلام نمود .

در مستندات اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان آمده است » طبق آیین نامه انجمنهای صنفی و کانونهای مربوطه و مفاد تبصره ۳ ماده ۲۲ و بند ۲ ماده ۱۴۱ انجمن صنفی مذکور تا مورخه ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ میبایست مجمع عمومی و انتخابات برگزار و هیات مدیره جدید انتخاب گردد اما بندهای قانونی اساسنامه رعایت نشده و عملاً انجمن صنفی پیمانکاران عمرانی با استناد به مفاد اساسنامه از درجه اعتبار ساقط گردیده است .

در این رابطه رییس کانون کارفرمایان استان با تایید انحلال این انجمن از قصور بازرسین ،هیات مدیره و هیات اجرایی خبر داد و گفت : اعتبارنامه هیات مدبره قبلی تا ۱۴۰۱/۹/۲۰ معتبر بوده و پس از آن تاریخ طبق قانون و اساسنامه، ۶ ماه مهلت برگزاری مجمع عمومی و انتخابات پیش بینی شده یعنی تا مورخه ۱۴۰۲/۳/۲۰ میبایست مجمع عمومی برگزاری و هیات مدبره جدید انتخاب می گردید.

عبدالرضا میرزاپور گفت : متاسفانه بندهای قانونی و تشریفات اداری رعایت نشد و فعالیت انجمن رسماً متوقف و فاقد وجاهت قانونی اعلام گردید .

عبدالرضا میرزاپور ادامه داد: برخی دوستان تفسیرهای متفاوتی از قانون و اساسنامه داشته اما با بی توجهی به وظایف خود باعث انحلال این انجمن که حدود ۳۳۰۰ نفر عضو دارد شدند .

وی افزود: قصور بازرسین ،هیات اجرایی و هیات مدیره در این اتفاق تلخ محرز است و این افراد بایستی پاسخگوی تعلل و قصور خود باشند .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1778277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =