۰ نفر
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
تولید سالانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن عسل در لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت : سالانه ۳ هزار و ۸۰۰ تن عسل در لرستان تولید می شود.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، سید عماد شاهرخی با اعلام این خبر گفت:زنبور عسل در تولید عسل و هم در گرده افشانی بسیار موثر است ویک سوم غذاهای بشری راشکل می دهد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود:زنبور عسل نقش بسیار مهمی درگرده افشانی و هم در باروری دارد ،که در کشورهای توسعه یافته در باغات صددرصد میوه دارمستقر آنهارا مستقر می‌کنند تادرگردافشانی گیاهان نقش اساسی داشته باشد.

وی تصریح کرد:طبق آمار واطلاعات سهم استان لرستان درتولید عسل درسطح کشوری قریب به سه و نیم درصد است ورتبه نهم کشوری هستیم.

شاهرخی درادامه افزود: نسبت به سال ۱۴۰۰حدود ۱۲ درصد افزایش تولید در عسل داشته ایم و امیدواریم با فرآوری و استفاده از گرده های گل و برندسازی بتوانیم به این صنعت بسیار مهم کمک کنیم.

سید عماد شاهرخی رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت : میزان تولید عسل استان در سال ۳۸۰۰تن است وبا ۴۲۰۰ کلونی جایگاه نهم کشوری هستیم که درحالی سال گذشته رتبه یازدهم بودیم و به همین منظور توسعه صنعت عسل جزو اولویت‌های ما است که آن را باید تقویت کنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته ۳ هزار و ۵۰۰ تن شکر بین زنبورداران توزیع کردیم و چندین کلاسهای آموزشی و توجیهی داشته‌ایم واگر تبصره ۱۶ تسهیلات ابلاغ شود به لحاظ اعتباری و به تولیدکنندگان این صنعت کمک خواهیم کرد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1768449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =