اختصاص ۷ میلیارد ریال به کتابخانه شماره ۲ پلدختر

فرماندار پلدختر گفت: مبلغ بیش از هفت میلیارد ریال برای کتابخانه شماره2 این شهرستان اختصاص یافته است .

اسمااسماعیل پور، خبرآنلاین لرستان، نعمت الله دستیاری در جلسه بررسی مسایل و مشکلات کتابخانه شماره 2 پلدختر اظهارداشت: کتابخانه شماره 2 پلدختر با پیشرفت فیزیکی حدود 50 درصد جهت تکمیل نیاز به مساعدت مسوولان ذی ربط دارد که این موضوع به مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان توصیه شد.

وی افزود : با توجه به این که ترويج مباحث فرهنگي از طریق كتابخانه ها صورت می گیرد جهت فراهم کردن نشاط و محیطی امن برای مطالعه توجه به این نهاد بیش از پیش ضروری به نظر می رسد.

دستیاری گفت: کتابخانه ها در توسعه فرهنگی جامعه نقش موثری دارند و گسترش ،ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی اهمیت ویژه ای در جایگاه رشد جامعه دارد وکتابخانه ها بستر فرهنگی مناسب در ارتقا سطح آگاهی مردم هستند.

فرماندار پلدختربر لزوم پرداخت نیم درصد سهم شهرداری ها به کتابخانه ها تاکید کرد و گفت: پرداخت نیم درصد شهرداری ها به کتابخانه های عمومی جز حقوق مردم است و شهرداری لازم است نیم درصد درآمد خود را به امور کتابخانه ها اختصاص دهد تا فرهنگ کتابخوانی بیشتر در شهرستان توسعه و نشر پیدا کند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان لرستان نیز گفت: کتابخانه شماره 2پلدختر از جمله پروژه هایی در سطح استان است که با گذشت چندین سال نیمه تمام مانده اند که نیاز است مسوولان مربوطه به این موضوع ورود پیدا کرده
و تکمیل این طرح ها را در دستور کار خود قرار دهند.

علی جهان آرا افزود: اعتبار مورد نیاز کتابخانه شماره 2 پلدختر مشخص نشده اما بیش از سه میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده که در صورت تخصیص فاز اول این پروژه یک مقدار پیشرفت خواهد کرد.

وی گفت: متولی تکمیل کتابخانه های عمومی اداره ارشاد و راه و شهرسازی است و نهاد کتابخانه های عمومی استان به عنوان بهره بردار است و نقشی در ساخت کتابخانه ها ندارد.

جهان آرا افزود: نهاد کتابخانه های عمومی استان برحسب وظیفه مشکلات و مسایل این پروژه ها را به ویژه از طریق فرمانداران و مدیران شهرستانی خود پیگیری می کند تا به عنوان مطلبه فرهنگی مورد نیاز و جدی مردم اعتبار آنها در دستور کار مسوولان قرار گیرد.

وی با بیان این که ساخت پروژه کتابخانه شماره 2 پلدختر با اعتبارات قطره چکانی پیش نمی رود گفت: این پروژه با این روند چند سال آینده به اثر باستانی تبدیل می شود اما خوشبختانه استاندار لرستان با تمرکز روی پروژه های نیمه تمام کمیته برنامه ریزی وسازمان برنامه و بودجه استان را مامور رسیدگی به این موضوع کردند.

مدیر کل نهاد کتابخانه های عمومی استان لرستان گفت: در صورت تخصیص اعتباربه طور حتم پروژه های نیمه تمام کتابخانه های عمومی استان حداقل طی یکی ، دو سال تکمیل خواهند شد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =