لوتوس با 5 نمونه مفهومی در نمایشگاه خودرو امسال شرکت کرده است. زبان طراحی در این نمونه‌ها تازه است و همگی طی 5 سال آینده برای رقابت با محصولات لامبورگینی، پورشه و آئودی وارد بازار خودرو خواهند شد.

محبوبه عمیدی: نمی‌توان شباهت چندانی میان لوتوس الیز، اگزیج و اوورا، نمونه‌های کنونی لوتوس با محصولات یک‌دهه گذشته این خودروساز پیدا کرد و به نظر می‌رسد با رونمایی از 5 نمونه انقلابی لوتوس در نمایشگاه خودرو امسال باید انتظار ادامه چنین روندی را حداقل در 5 سال آینده نیز داشته باشیم.

به گزارش سی.نت، این نمونه‌های مفهومی حاصل طراحی‌های جاه‌طلبانه دوناتو کوکو، مدیر طراحی فعلی شرکت لوتوس و طراح سابق محصولات فراری هستند. در طراحی این نمونه‌های تازه نه‌تنها ساختار فعلی تغییر پیدا کرده بلکه از قطعاتی استفاده‌شده که در خودروهای لوکسی مانند لامبورگینی و استون‌مارتین به کار می‌رود.

نمونه‌های مفهومی رونمایی‌شده شامل لوتوس اسپیریت، الن، الیت، الیز و اترن به ترتیب از بهار 2013/1392 تا بهار 2015/1394 وارد بازار خواهند شد. از این 5 لوتوس سه نمونه اسپرت هستند. از میان آنها الیز تحولی بنیادین را تجربه خواهد کرد، اوورا با نمونه تازه‌تری جایگزین خواهد شد و نام‌های قدیمی مانند الن و اسپیریت باز خواهند گشت.

لوتوس به استفاده از موتورهای تویوتا در این اتومبیل‌های تازه ادامه خواهد داد که از موتور توربوی 4 سیلندر 2 لیتری تا 8 سیلندر V متغیر خواهند بود. موتور V-8 مذکور در حال حاضر در لکسوس IS-F استفاده می‌شود.

علاوه بر این سیستم انتقال قدرت با دو کلاج برای هفت سرعت متفاوت ارائه شده و امکان انتخاب سیستم ترکیبی برای برخی نمونه‌ها وجود خواهد داشت.

لوتوس اسپیریت
در دهه 1350/1970 این خودروی لوتوس اسپیریت جیمز باند بود که او را نجات می‌داد و حتی توانایی تبدیل‌شدن به زیر‌دریایی را داشت و باعث شد لوتوس سهم قابل‌توجهی از بازار داشته باشد. بهار 2013 نسل تازه‌ای از این اتومبیل با طراحی متفاوت به بازار وارد خواهد شد تا با نمونه‌های فوق‌العاده‌ای مانند فراری 458، آئودی آر8 و لامبورگینی گالاردو در بازار خودرو رقابت کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس اسپیریت

در این نمونه نیز مانند تمامی اتومبیل‌های جدید لوتوس از آلومینیوم فشرده و ترکیبات کامپوزیتی برای کاهش وزن اتومبیل استفاده خواهد شد. با این روش وزن لوتوس اسپیریت به حدود 1450 کیلوگرم کاهش پیدا خواهد کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس اسپیریت

این اتومبیل از موتور 8 سیلندر 5 لیتری تویوتا همراه با سیستم توربو بهره خواهد برد که به آن توانی برابر 612 اسب‌بخار خواهد داد. اسپیریت برای رسیدن از صفر به صد به زمانی معادل 3.4 ثانیه نیاز خواهد داشت. این نمونه یکی از اتومبیل‌هایی است که خریداران می‌توانند آنرا با سیستم ترکیبی سفارش بدهند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس اسپیریت

 

لوتوس الن
الن یکی دیگر از نام‌های خاطره‌انگیز لوتوس است. این مدل که در سال‌های دهه 60 و 70 میلادی تولید می‌شده، پاییز 2013 به بازار بازخواهد گشت تا جانشین اوورا شود. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس ایلان

با اینکه این نمونه تازه کمی از اوورا عریض‌تر است اما بهره‌گیری از فناوری‌های تازه و مواد سبک‌تر باعث شده وزن آن حدود 90 کیلوگرم کمتر باشد. طراحی تازه ساختار کلی الن را متحول کرده و دیگر از انحناهای قدیمی خبری نیست.
برای این نمونه هم مانند اسپیریت امکان انتخاب سیستم ترکیبی در نظر گرفته شده است. در این صورت می‌شود در مسافت‌های کوتاه از موتور الکتریکی استفاده کرد یا به کمک این سیستم 49 اسب‌بخار توان بیشتر دریافت کرد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس ایلان

موتور الن همان موتور 6 سیلندر اوورا باقی خواهی ماند، با این تفاوت که حجم آن از 3.5 لیتر به 4 لیتر تغییر خواهد کرد و با استفاده از سوپرشارژ، توانی برابر 444 اسب بخار خواهد داشت. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس ایلان

 

لوتوس الیت
این اتومبیل کاملا از ساخته‌های فعلی لوتوس فاصله دارد و اولین نمونه‌ای است که بر پایه طراحی‌های تازه شکل گرفته است. الیت برای مسافرت‌های طولانی با چهار سرنشین از بهار 2014 در دسترس خواهد بود. سقف الیت محکم است و قابلیت جمع‌شدن دارد. ‌موتور این اتومبیل پشت چرخ‌های جلوی آن تعبیه شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس الیت

الیت یک اتومبیل اسپرت نیست اما از همان موتور 8 سیلندر 5 لیتری تعبیه‌شده در اسپیریت استفاده خواهد کرد. البته کمی سنگین‌تر است و برای رسیدن به سرعت 100 به 3.7 ثانیه نیاز خواهد داشت. امکان سفارش سیستم ترکیبی در این نمونه نیز برای خریداران وجود دارد. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس الیت

صندوق عقب الیت به دلیل محل استقرار موتور اتومبیل جا دار است. البته سقف هنگام باز شدن به درون این فضا جمع خواهد شد و می‌تواند حجم مفید صندوق عقب را محدود کند. طراحی داخلی این نمونه هم مانند نمونه‌های پیشین ساده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس الیت

 

لوتوس الیز
لوتوس الیز که از بهار 2015 در دسترس خواهد بود، یک نمونه پیشرو با طراحی کاملا تازه است که از زبان طراحی جدید لوتوس پیروی می‌کند. چراغ‌های این اتومبیل نیز مانند نمونه‌های مفهومی دیگر از لامپ‌های ال.ای.دی استفاده می‌کنند و در این نمونه برای آیینه‌های بغل دوربین در نظر گرفته شده است. استفاده از لامپ‌های ال.ای.دی امکان دارد اما رسیدن دوربین‌ها به خط تولید کمی دور از انتظار است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس الیز

موتور الیز 4 سیلندر و 2 لیتری با توان 316 اسب‌بخار است. 4.2 ثانیه طول می‌کشد تا سرعت اتومبیل از صفر به صد برسد. لوتوس برای تولید این نمونه 4 سال فرصت دارد و می‌خواهد از این فرصت برای بهبود فضای داخلی آن و در دسترس بودن بهتر ابزارهای کنترل اتومبیل استفاده کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس الیز

 

لوتوس اترن
این اتومبیل آخرین نمونه مفهومی است که به خط تولید وارد می‌شود. لوتوس اترن که احتمالا تنها نمونه چهار در 5 سال آینده لوتوس خواهد بود، تولید می‌شود تا با رقبای بی‌نظیری مانند استون‌مارتین Rapide و پورشه پاناروما بر سر سهم بازار رقابت کند. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس اترن

این اتومبیل هم از موتور 8 سیلندر همراه با سیستم سوپرشارژ بهره خواهد برد و برای رسیدن به سرعت صد به 4 ثانیه زمان نیاز خواهد داشت. سیستم ترکیبی برای این نمونه نیز پیش‌بینی شده است. (برای مشاهده عکس بزرگ، اینجا را کلیک کنید)

لوتوس اترن

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 97979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۱۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
    1 0
    اههه چقدر شبیه پرایده خودمونه بی خود نیست 9 میلیون تومان بالاش پوووول میدیم هاااا
  • محمد IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۴
    1 0
    همان 111 ولی اسپرتش
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۸۹/۰۷/۱۵
    0 0
    آقا قربونت 5 نسل هم از پیکان خودمون بزار شامل :1 - پیکان 47 - 2 - پیکان جوانان دو کاربرات با گل پخش کن و دور لاستیک سفید (بوق بنزی جزء اپشن های اضافیه ) - 3 پیکان کار - 4 پیکان چراغ بنزی - 5 پیکان پژویی . تازه اگه بخواین برای اینکه پوز این خارجیها رو بزنیم یکی دیگه اضافه کنم 6 - پژو پیکانی (همون آردی خودمون) حالا انصافا بگین حق انتخاب کدومش بیشتره؟