۰ نفر
۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۰۲:۵۴

ما انسان‌ها به طور ذاتی گرایش به تنبلی داریم. از سوی دیگر خیلی هم دلمان می‌خواهد که شاد زندگی کنیم. اما ظاهرا ساده‌ترین راه برای این که شاد باشیم این است که تنبلی را کنار بگذاریم و مشغول باشیم

بهنوش خرم‌روز: اغلب ما انسان‌ها شاد بودن را ترجیح می‌دهیم و به انواع و اقسام روش‌ها متوصل می‌شویم تا یاد بگیریم چه طور می‌توان شاد زندگی کرد، کتاب می‌خریم، تفریحات گوناگون پیدا می‌کنیم، سمینارهای جورواجور می‌رویم و ...... اما به نظر می‌رسد که شاد بودن ساده‌تر از این حرف‌هاست، فقط باید به تنبلی خودمان کمی غلبه کنیم!

بر اساس گزارش تلگراف، اگر می‌خواهید شاد باشید و افکار منفی به سراغتان نیایند، فقط کافی است که خودتان را مشغول نگه دارید،‌ حتی مهم نیست که کاری که انجام می‌دهید بی‌معنی و به درد نخور باشد، بلکه نکته این‌جاست که با چیزی، فکری یا کاری درگیر و مشغول باشید.

بر اساس این گزارش، محققین علوم رفتاری دانشگاه شیکاگو، طی آزمایش خود به دو گروه از افراد دو تکلیف مختلف با فاصله زمانی 15 دقیقه دادند. وقتی تکلیف اول تمام می‌شد، افراد دو انتخاب داشتند، سر جای خود بمانند تا تکلیف بعدی به آن‌ها ارائه شود و یا این که مسافتی را راه بروند تا به محلی برسند و تکلیف دوم را آن‌جا دریافت کنند.

همان‌طور که مطالعات پیشین بارها نشان داده‌اند،‌ طبیعت ما انسان‌ها این است که برای حفظ منابع انرژی خود، انتخاب‌های خود را بر اساس کم‌ترین مصرف انرژی انجام دهیم. در واقع ما به طور پیش‌فرض موجودات تنبلی هستیم. افراد شرکت‌کننده در این مطالعه هم با نسبت 68 درصد، گزینه تنبلی را انتخاب کردند و ترجیح دادند سر جای خود به انتظار بنشینند.

اما بررسی‌ها نشان داد افرادی که راه رفتن را انتخاب کردند شادتر بودند. در واقع، این محققین می‌گویند اگر مشغول باشید، ‌شادتر خواهید بود. حتی عمیق فکر کردن یا تحلیل خود هم مشغولیت حساب می‌شود. لازم نیست این طرف آن طرف بدوید، ‌فقط باید در کاری،‌ هر چند ساده درگیر باشید تا شادتر باشید. همین!

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 80560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ري را IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    1 0
    آقا يا خانم همكار متوسل درسته نه متوصل!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ري را IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۳
    0 0
    حالا كه ايراد رو گفتم بايد بگم مطالب خوبي ترجمه مي كنيد دستتون درد نكنه خيلي از اين تحقيقات سوژه كاراي من ميشه واسه مصاحبه و گزارش